Gå til innhold

Kjøp av ny skjermkort


cfcar

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tenkt å kjøpe nytt skjermkort pga av at gamle begynner å tære på årene.

Men er ikke sikker hva jeg kan kjøpe fordi mistenker at strømforsyningen min er for lite.

 

specs:

Strømforsyning: 400w

 

Nvidia GeForce GTX 560 ti

 

intel core i5-2320 3ghz

 

ram:6gb

 

gjerne kom med tips og link hva jeg kan kjøpe.

 

 

Mere specs hvis nødvendig.

 

https://www.asus.com/Tower-PCs/Essentio_CG8350/specifications/

Endret av cfcar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker på dette, men det kan virke som det er en Delta Electronics (GPS-400BB A) 400W PSU som er i den PC'en til TS. Og den er kun Bronze, ikke noe å satse på hvis TS skal oppgradere skjermkortet til f. eks. GTX 970 eller R9 390X eller noe slikt.

PSU'en klarer greit et GTX 970, men dette er uansett langt over TS budsjett. Det eneste aktuelle blir da et GTX 960 basert kort, som PSU'en skal klare med god margin. Med tanke på at maskinen pr i dag driver et GTX 560Ti, så er det på det rene at PSU fungerer mer enn godt nok. 

Lenke til kommentar

 

 

Du har en 500W PSU som vil klare å dra både GTX 960 og GTX 970.

Hva ville du ha valgt mellom de to?

 

Det kommer ann på hvilken spill du skal spille, og i hvilken oppløsning. GTX 970 koster langt mer enn 2K.

 

tenker 1920x1080, Spiller for det meste League of Legends, Csgo og bf4

Lenke til kommentar

Når det gjelder strømforsyningen så begynner den vel å dra på årene? Er den eldre enn 5 år bør man faktisk begynne å vurdere å bytte den ut.

 

Min erfaring er at det lønner seg i lengden å ha en god strømforsyning som tåler en støyt , da er det både lettere å oppgradere og ikke minst støynivået holder seg greit.

Lenke til kommentar

Når det gjelder strømforsyningen så begynner den vel å dra på årene? Er den eldre enn 5 år bør man faktisk begynne å vurdere å bytte den ut.

 

Min erfaring er at det lønner seg i lengden å ha en god strømforsyning som tåler en støyt , da er det både lettere å oppgradere og ikke minst støynivået holder seg greit.

Støynivået bryr jeg meg ikke så mye om, men hva skjer viss du ikke bytter psu på 4-5år?

Lenke til kommentar

Det er litt avhengig av kvaliteten på denne , i verste fall tar den kvelden og tar knekken på noen andre komponenter.

Vanligvis så får man ymse stabilitetsproblemer og innimellom problemer med å få slått på pcen , så en dag fungerer den ikke lengre og man må bytte psu for å få opp systemet igjen.

 

Jeg anbefaler å bytte strømforsyning snarlig om man ikke er sikker på kvaliteten på disse ( noname eller dårlig merke ) , spesielt om man har hatt problemer med dataen , har ting dog fungert helt strålende uten problemer kan man som regel vente sålenge man ikke endrer på innmaten i pcen.

 

Å bytte ut en Psu omtrent hvert 5 år er ikke så dumt , man kan alltids ta noen tester for å sjekke om den duger fortsatt ( noen kan jo leve i over 10 år uten problemer ) , men det er lurt å være forsiktig her siden det fort kan bli dyrt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...