Gå til innhold

Her gjør Microsoft narr av PlayStation 4s mangel på bakoverkompatibilitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får du kjøpt det i store? Når jeg går inn på 360-spill står det 'kun pakke', selv om jeg er inne på selve spillet.

Har lest at spillene vil koste rundt hundrelappen, men 'kun pakke' står på alle 360-spillene..

 

Du må kjøpe 360-spill enten på den gamle konsollen eller via websidene til Microsoft: http://marketplace.xbox.com/nb-NO/Games/Xbox360Games?sortby=ReleaseDate&Genre=3002

Lenke til kommentar

Sony gjør det såpass bra uansett, exclusive titles og generelt en mye råere maskin, så at microsoft har denne muligheten og ikke sony er jo bare bra.

 

Betaler uten problem spill i re-master utgave på PS4 hvis jeg føler for det, selv om har kjøpt det før. At dem gidder å bruke masse tid å penger på å legge på nye textures og optimalisere gamle spill... JATAKK!!

Lenke til kommentar

PS2 hadde det største spillbiblioteket i verden nettopp fordi den var bakoverkompatibel. Den hadde heller ikke behov for stadige systemoppdateringer og spillene ble aldri patchet men fungerte utmerket allikevel. Spillene bestod nesten utelukkende av nye, originale titler mens remasters fra forrige generasjon nesten ikke fantes, og flertallet av spillene var systemeksklusive. Ingenting av dette får man til lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eller for å snu det på hodet - hvorfor kjøpe Xbone/PS4 for å spille 360/PS3 spill? Man må jo uansett kjøpe spill til 360 om man ikke hadde de fra før.

Når en kjøper remasters så er det i mange av tilfellene (absolutt ikke i alle) gjort noe ekstra for å forbedre dem; alt i fra tekniske oppdateringer til re-arrangert musikk og ekstra materiale. Og best av alt? - Man behøver ikke tvunget til å kjøpe det.

Når det er sagt så er det bra i og for seg at MS gjør dette. Så får man håpe Rockstar tar steget og lager støtte for Bully og Red Dead Redemtion: sistnevnte som til dags dato ikke er å finne i oppskalert form.

Endret av K2D
Lenke til kommentar

 

Dette fra firmaet som for litt siden ville frata spillkonsumentene siste rest av eierskap en gang for alle.

Det MS presenterte var faktisk meget spennende. Er rett og slett irriterende at klagingen gjorde at de endret produktet.

 

 

MS bærer ene og alene ansvaret for at de ikke implementerte det de skrøt av, å fjerne de dårlige tingene påkrevde på ingen måte å også fjerne det som var bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

PS2 hadde det største spillbiblioteket i verden nettopp fordi den var bakoverkompatibel. Den hadde heller ikke behov for stadige systemoppdateringer og spillene ble aldri patchet men fungerte utmerket allikevel. Spillene bestod nesten utelukkende av nye, originale titler mens remasters fra forrige generasjon nesten ikke fantes, og flertallet av spillene var systemeksklusive. Ingenting av dette får man til lenger.

 

Gode gamle tider! Nå var ikke ALLE spilla den gangen perfekt heller, noen uheldige eiere av f. eks. GTA3 på PS2 kunne ha flere bugs enn andre, da forskjellige batches av spillet hadde forskjellige builds/versjoner. Spesielt sleit noen med at spillet ofte ikke rakk å laste inn nye objekter når du kjørte igjennom byen.

 

Nå som spill har blitt enda mer omfattende, avansert og penere, med samme utviklingstid som før om ikke mindre, så vil det naturligvis føre til flere feil. Som heldigvis kan patches takket være funksjonsrike konsoller. Men enig i at utgivere benytter denne muligheten litt vel mye..

Lenke til kommentar

 

Gode gamle tider! Nå var ikke ALLE spilla den gangen perfekt heller, noen uheldige eiere av f. eks. GTA3 på PS2 kunne ha flere bugs enn andre, da forskjellige batches av spillet hadde forskjellige builds/versjoner. Spesielt sleit noen med at spillet ofte ikke rakk å laste inn nye objekter når du kjørte igjennom byen.

 

Nå som spill har blitt enda mer omfattende, avansert og penere, med samme utviklingstid som før om ikke mindre, så vil det naturligvis føre til flere feil. Som heldigvis kan patches takket være funksjonsrike konsoller. Men enig i at utgivere benytter denne muligheten litt vel mye..

 

Ambisjonsnivået har utviklet seg raskere enn den tekniske kompetansen og ytelsesevnen til maskinvaren.

Lenke til kommentar

Hvor i klippet gjør egentlig Microsoft narr av Sony?

Huh?  Klippet i seg selv er å gjøre narr av Sony (at de ikke har denne muligheten).

Må man virkelig si det rett ut eller stå skriftlig på skjermen for at man skal skjønne det?

 

Kanskje klippet skulle startet slik:

"This video is meant to make fun of Sony`s non existence backward compatibility on the PS4"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette fra firmaet som for litt siden ville frata spillkonsumentene siste rest av eierskap en gang for alle.

Det MS presenterte var faktisk meget spennende. Er rett og slett irriterende at klagingen gjorde at de endret produktet.

 

 

MS bærer ene og alene ansvaret for at de ikke implementerte det de skrøt av, å fjerne de dårlige tingene påkrevde på ingen måte å også fjerne det som var bra.

 

AtW

 

 

Nja, er ikke så sikker på at det hadde vert så lett. Vil tro at det var noen rimelig solide avtaler med selskaper som EA, Ubisoft og Activision om hva de fikk og ikke fikk lov til å gjøre for å implementere det de snakket om. I tillegg til dette kommer også det rent tekniske. Var vel en MS-ansatt som hadde vert med på å utvikle systemet som sa at det var ett par års arbeid som forsvant.

 

At de f.eks. måtte fjerne 24-timers-sjekken hadde nok store utslag.

Endret av Zicos
Lenke til kommentar

 

Statistisk sett er det vel kanskje ikke lenge til så og si samtlige gjenværende X360 har RROD? :p

Første gen pleier å ha mer barnesykdommer en de som kommer etterhvert. Det er mange som hyler høyt når det blir noe feil, og det kan fort skape et inntrykk av at en fenomen er mer massivt enn det egentlig er, men generelt har PS3 mindre feil enn 360. Wii er faktisk best med god margin.

 

http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_Xbox360_PS3_Wii_Reliability_0809.pdf

 

Ja, jeg vet det. Jeg ser alltid forbi hylekoret på slike feil (bendgate, antennegreiene med iPhone, skjerm som knuser av seg selv osv), men med Xbox 360 var det jo på et tidspunkt feil med 1/3 av alle maskinene. Da er det berettiget hyling vil jeg påstå. Man fikk det jo heldigvis ordnet da.
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette fra firmaet som for litt siden ville frata spillkonsumentene siste rest av eierskap en gang for alle.

Det MS presenterte var faktisk meget spennende. Er rett og slett irriterende at klagingen gjorde at de endret produktet.

 

 

MS bærer ene og alene ansvaret for at de ikke implementerte det de skrøt av, å fjerne de dårlige tingene påkrevde på ingen måte å også fjerne det som var bra.

 

AtW

 

 

Nja, er ikke så sikker på at det hadde vert så lett. Vil tro at det var noen rimelig solide avtaler med selskaper som EA, Ubisoft og Activision om hva de fikk og ikke fikk lov til å gjøre for å implementere det de snakket om. I tillegg til dette kommer også det rent tekniske. Var vel en MS-ansatt som hadde vert med på å utvikle systemet som sa at det var ett par års arbeid som forsvant.

 

At de f.eks. måtte fjerne 24-timers-sjekken hadde nok store utslag.

 

 

Det er ikke noe teknisk problem, og de kunne helt sikkert fått til en avtale, PC operer diskløst i dag. MS har selv ansvaret for å kaste bort arbeidet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ingenting av dette spiller da noen rolle uansett, all den tid PS4, samt det meste rundt PS4, er og blir en langt bedre konsollopplevelse enn det XONE kan tilby.

 

;)

Jeg selv har en bedre opplevelse med xbox one. Bedre eksklusiver og en stille konsoll. Min ps4 støyer veldig mye, har hatt 4 ds4 som har gått i stykker og lite eksklusiver som frister. :)

Lenke til kommentar

Hver sin smak dette selvsagt. :)

 

Du har veldig uheldig med dine maskiner, med 4 stykker som gikk skeis. PS4 bråker en del ja, ingen tvil om det, ut fra det jeg har skjønt på de som har studert problemet litt, later det til å være at viften som brukes er ganske crappy. Det skal dog hjelpe en del å ta på noe kjølepasta om jeg husker riktig.

 

Spiller ikke så mye lenger jeg egentlig, men følger litt med, og personlig er jeg ikke så fan av de titlene til XONE. Er heller ikke noen HALO person. Er dog enig med at PS4 har slitt litt med ekslusive titler som virkelig fenger, men den siste tiden virker det å ha tatt seg opp. Synes dog at The Order 1886 og DriveClub (Omsider) er kule titler på PS4, samt Killzone spillet.

 

PS4 er jo også en kraftigere maskin, noe man kan se noen ganger på multtplattform spillene.

 

Jeg føler egentlig at verken XONE eller PS4 har innfridd så mye, men igjen jeg er ikke noen hardcore gamer lenger. 

 

Synes dog at PC'en er mer attraktiv igjen, ordnet meg ny god maskin i fjor. Er PC'en jeg kjenner mest fra mine gaming dager, gikk stort sett mest i RTS og FPS. Med unntakk av siste tillegget til SC2 så er det stort sett kun 1 spill jeg ser frem til om dagen, og det er nye DOOM, som kommer til våren, det skal og må spilles på PC synes jeg.....gjerne tilkoblet en god HDTV i stuen. ;)

Endret av Dr. Tesla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...