Gå til innhold

Ny 4k-tv 55"+


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny UHD-tv, helst 55", kanskje mer.

 

Jeg er ikke opptatt av smartness da den skal kobles opp til pc. Skal kanskje brukes til spill, men skal brukes til streaming. Alt fra fotball fra sumo til filmer og whatever. Så vil jo da ha best mulig bildekvalitet.

 

Tenker jeg nok venter til Black Friday med å bestemme meg, men må starte å tenke litt nå.

 

Er det noen spesielle merker, modeller eller lignende som har fått veldig bra for bildekvaliteten sammenlignet med andre? Er det egentlig "dårlige" UHD-tv-er eller er det meste veldig bra? Vil alle disse tv-ene oppskalere til 4k (eller hva de kaller det), eller er det bare noen?

 

Håper vel å få kjøpt et tv på tilbud etter hvert til rundt 10.000, vil nok ikke bevege meg opp mot 20.000.

 

Noen tips (som dere skjønner er jeg ikke akkurat ekspert på disse tinga!) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal bruke den til spill så er inputlag viktig å finne ut av før du kjøper tv'en :D Samt at det er lurt å vente på nyttårssalget om du har mulighet. Om man ser på prisjakt på diverse 2014 modeller så ser man at 6-10 måneder etter at tv'ene er lansert så selges de for ca halve prisen som når de lanserte.

Lenke til kommentar

Finn en helt ny TV du liker på prisguide.no til rundt 20 000 kr og sett opp påminnelse per epost for når den synker til et nivå du kan akseptere. Da kan det gå noen måneder så får du epost at den nå ligger til salgs for en fin sum og du kan slå til. En TV som derimot har ligget på markedet lenge (et år++) vil nok sjelden falle dramatisk i pris om ikke en leverandør velger å gjøre et bulksalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...