Gå til innhold

Mobiloperatør og deling av nett


Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg havnet i rett kategori, men så ingen som passet bedre. 

 

Jeg har en Nokia Lumia 925, tidligere med abonnement fra Tele2. Jeg har også et nettbrett uten simkort som jeg har pleid å dele nett med, ved å bruke mobilen som modem. Det har aldri vært problemer med det. 

 

Tidligere i høst gikk jeg over til ICE. Etter det kommer jeg ikke lenger på nett når jeg deler med brettet. Det vil si, nettbrettet bekrefter i statuslinjen at det er tilkoblet nettverket, men når jeg bruker apper og åpner nettleser har jeg ikke tilgang, får melding om manglende kontakt med server, sjekk nettforbindelsen. Bortsett fra facebook. Av en eller annen grunn er facebook på nett og oppdaterer greit. 

 

Kan dette problemet være relatert til bytte av operatør? Jeg synes det virker rart, samtidig er det den eneste endringen som har vært fra før det virket til problemet oppsto. Dessverre er jeg for grønn på dette til å vite hva annet som kan gi slike problemer. 

Endret av Andael
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres rart ut ja.. I USA er det faktisk overaskende normalt og blokkere "Tethering" (nettdeling, som du kaller det) fra operatørens side, og ta noen kr xtra i måneden, for å ha den muligheten. Kjenner ikke til "Nye ICE" så jeg hadde tatt en telefon dit, for å se om de har noe sperrer.

 

I aler høyeste grad tror jeg ikke de har det, og skulle de ikke ha det - så hadde jeg;

 

1. Tatt en backup av både telefon og nettbrett

2. Gjenopprett til fabrikkinstillinger

3. Prøv på nytt!

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Takker for tips så langt. Har testet med bærbar, og det er ikke nettbrettet som er problemet. På den bærbare funket tilsynelatende Skype, men nettleser hadde ikke kontakt. Samme når jeg brukte bluetooth istedet for wi-fi. Venter på forslag til løsning fra ICE, skal poste her om vi finner ut av det, i tilfelle andre skulle få samme problem. 

 

---

 

Legger til det jeg har funnet ut så langt: 

 

Jeg testet simkortet i en annen mobil, og da fungerte deling av nett omtrent som før, bare litt tregere. Byttet tilbake til min egen mobil, og sannelig funket det ikke da også.. så vidt. Det var kontakt, nettsider lastet, men det gikk sirupstregt og sidene lastet ikke ferdig. Merkelige greier. Neste steg blir å gjenopprette mobilen.

Endret av Andael
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...