Gå til innhold

Trenger hjelp med diskant!


Anbefalte innlegg

Jeg har et prosjekt gående, der jeg har funnet meg mellomtone (200w, 8ohm) og bass (200w, 8ohm), men jeg mangler bare diskant. Jeg har lett litt og det virker ikke så lett å finne diskanter som tåler 200w og er på 8 ohm. Hjelp?

Endret av Alehol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er helt ny på dette området, så jeg blir litt forvirret. Jeg trenger ikke lik effekt på alle elementene altså? er det ikke dumt at ett element (for eksempel) tåler mindre enn de andre? Er det ikke da enklere for det elementet å bli ødelagt? Eller er dette det delefilteret er til, for å fordele effekt utover de forskjellige elementene slik at det for eksempel blir mer effekt på bass en diskant? Og hvis elementene trekker effekt selv, blir de ikke ødelagt hvis jeg spiller høyere enn de egentlig tåler?

Endret av Alehol
Lenke til kommentar

Så jeg bør egentlig kikke mer på frekvens enn på effekt? Jeg har alltid trodd at effekt har vært hovedfaktoren rundt høyttalere :-P Så jeg kan bruke 100w diskant (eller mindre), 100w mellomtone, og 200w bass, bare at frekvensene stemmer overens, eller har det noe med desibel?(i høyttalersammenheng brukes sikkert et annet ord, men jeg er som sagt ny.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...