Gå til innhold

Batteri på mobiltlf


JZA

Anbefalte innlegg

Jeg er innehaver av en Nokia 8910, som egentlig skal ha helt overlegen batterikapisitet. Allikevel varer sjelden telefonen mer enn 3 dager.

 

Derfor lurte jeg på om det fantes noen garnti på batteriet, ell om denne ikke var lenger enn for selve telefonen? Jeg burde kunne få et nytt batteri ? Skal det ikke være et visst antall ganger det skal kunne lades opp uten å bli svekket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å si at den har overlegen batteritid er å ta for hardt i; men den har meget god standby til å være så liten...

her er info jeg får fra nokia sine hjemme sider angående standby;

Standby talktime

100 - 300 h 2 - 4 h ;)

Trodde den hadde beste batteriet til Nokia jeg?

Regner også med en et par hundre-lapper. Er redd for at det er opp mot 1000 kr og kjøpe separat jeg? Det var det på min 5110 i alle fall.

Lenke til kommentar
Jeg er innehaver av en Nokia 8910, som egentlig skal ha helt overlegen batterikapisitet. Allikevel varer sjelden telefonen mer enn 3 dager.

 

Derfor lurte jeg på om det fantes noen garnti på batteriet, ell om denne ikke var lenger enn for selve telefonen? Jeg burde kunne få et nytt batteri ? Skal det ikke være et visst antall ganger det skal kunne lades opp uten å bli svekket?

Skal du har overelgen batteritid,velg SE T310..(400stanby,11 timer taletid..)

(eller P800 400t(?) og 15(?) timer taletid..

Lenke til kommentar

Det skal jo være minst 2 år da, trodde batteriet var en del av mobilen når du kjøpte den jeg?

 

jeg fikk ihvertfall noe garanti på det på min 3310 for en stund siden.

 

hvis du kjøper bare batteriet tror jeg du har minst 1 år, hvis det er orginalt burde det jo egentlig være 2 år, men men.

Lenke til kommentar

Batteri som er over eit halvt år er ganske vanskeleg å bevise at det er fabrikasjonsfeil på.

Dessuten vil som oftast batteri som er produksjonsfeil på vise dette tydeleg innan to mnd. Eller med ein gong.

 

 

Måten batteriet blir lada på har ganske mykje å sei for den totale levetida, skvettlading ødelegg batteriet uansett kva type det er. (sjølv om i teorien Li-ion batteri ikkje skal det) Samt at batteriene har berre eit vist antall oppladingar før dei konker ut.

 

Men det er fullt mulig å prøve på garanti, men kan ikkje garantere at det vil gå.

 

Det er ein ting eg vil påpeike når det blir snakka om standby tid og taletid.

Formelen er ikkje:

Standby + taletid = batteri

men:

Standby = taletid = total batteri kapasitet.

 

altså viss ein telefon har 300 timer standby og 10 timer taletid

så varer den ikkje i 300t når du har brukt den i 10 timar.

1t taletid = 30 t standby (i dette tilfellet).

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...