Gå til innhold

Den store Huawei Mate S tråden!


Brattus

Anbefalte innlegg

huawei-mate-s-0.jpg

 

Modell: Huawei Mate S

Kommer med Android 5.1.1, planlagt oppgradering til 6.0

 

Skjerm
AMOLED
5,5" 1080 x 1920 (401ppi)

Gorilla glass 4

Versjonen i Norge har ikke force touch!

 

SIM:

Nano
 

Størrelse:

149.8 x 75.3 x 7.2 mm
156g

Kamera
Bak: 13MP OIS

Front: 8MP

 

Minne:

32GB

3GB RAM

MicroSD opptil 128GB (Bruker SIM2 plassen)

 

Hardware
CPU : HiSilicon Kirin 935 Quad-core 2.2 GHz & quad-core 1.5 GHz

GPU: Mali-T628 MP4

Fingeravtrykkleser

 

Batteri
2700mAh, ikke utskiftbart

Endret av Brattus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skaffet meg en Mate S for å sammenligne med S6 Edge+. Huawei har med denne laget en meget god mobil. Rask og responsiv sak dette. Byggekvaliteten er utsøkt og tlf er meget god og holde i og lommevennlig. Den burde kanskje hatt QHD skjerm men skjermen er ingen dealbreaker. Batterimessig klarer jeg meg fint gjennom dagen med rundt 3 timers skjermtid. Kameraet presterer godt og noen ganger treffer det bedre med fokus og farger enn det Edge+ gjør men Edge+ leverer bedre bilder ved dunkel belysning. Den har og blits foran for de selfie-elskende. Fingerskanneren er genialt plassert, reagerer umiddelbart og er å foretrekke fremfor Samsungs.

 

En kort oppsummering dette men selv synes jeg at Huawei med denne puster de beste i nakken.

 

Android Authority har gitt denne Editors Choice Award: http://www.androidauthority.com/huawei-mate-s-review-643433/

Endret av blutut
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er et bilde tatt med Mate S. Merk at skal en fotografere i 16:9 format så blir bildet på 10 mpix mens Samsungs er som kjent 16 mpix, noe som gir flere detaljer. Men Mate S har et absolutt kapabelt kamera.

 

Hæ? Jeg ville aldri kalt den kvaliteten der noe mer enn "nja, helt okay kanskje litt muligens ja" jeg da.  :ph34r:

 

Edit: Nja, kapabelt var vell kanskje riktig ord. Hadde ikke kalt det noe bedre i alle fall. hehe

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Får denne selv i ettermiddag. Gleder meg til å bytte ut en LG G3. For min del var de negative sidene med telefonen pris og batteri. Etter å ha lest testen og at de sjelden har noe problem med å få en god dags varighet ut av batteriet ser jeg ingen problemer med batteri. Jeg lader nå hver natt og vil fortsette med det. Eneste ankepunktet er at den mangler trådløs lading. Det kommer jeg til å savne. Ellers tror jeg dessverre denne telefonen kommer til å forsvinne i mengden, tror markedet er lite for de som vil bruke 6000 på en huawei, selv om den ser så lekker ut som Mate S.

Lenke til kommentar

Med en prislapp på nermere 6 tusen vil jeg påstå at min ett år gamle Note 4 som kostet noe tilsvarende ny er vesentlig bedre..

Nja jeg har både Note 4 og Mate S, det jeg savner fra Note 4 er pennen, dual band og fast charging. Ellers er Mate S er mye lettere, har mer premium design, har fingeravtrykkesleser som er i en annen liga, og ikke minst oppfattes mye kjappere enn Note 4(men det er nok pga touchwiz)

 

Prisen på Mate S er litt stiv fordi det er "Huawai", og skal ikke påstå det er "best buy", men det er uten tvil en svært god telefon.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Hva synes du om den?  :wee:

 

Jeg er godt fornøyd hittil. Har en del eksamenslesing og jobb om dagen så har ikke fått lekt med den så mye som jeg hadde håpet. Førsteinntrykkene er dog svært gode, elsker fingeravtrykksleseren, selv om den kan være vanskelig å treffe rett på leseren med fingeren. Regner med at dette kommer seg etter hvert som man får brukt telefonen litt og blir mer vant. Den er forøvrig VELDIG rask :) Byggekvaliteten er helt topp, og den ser lekker ut. Jeg synes dog den er litt "glatt" på baksiden som gjør at jeg føler at jeg ikke har godt nok tak på den. Ellers er å skeptisk til første gang den detter i bakken, glasset stikker jo litt ut på en måte. I mitt hode medfører dette at om det detter med skjermen ned må den omtrent knuses. Blir spennende å se om det kommer noen drop-tester. Menyene og EMUI er intuitivt, pent og raskt. Må si jeg er positivt overrasket over batteritiden! En dag med mail på push, en del messenger,  og generell bruk var det 81% igjen på kvelden. Må bemerkes at jeg stort sett havner under dette, med rundt 50% igjen på kvelden. Eneste jeg har opplevd som negativt er at jeg må pare opp bluetooth-headsettet jeg bruker på trening hver gang jeg skal bruke det. Dette måtte jeg ikke med G3'en. Det gjelder dog bare dette headsettet, og ikke bilen eller lydplanken hjemme.

 

Edit: Har sett en bug til, når jeg trykker på facebook-varsler i varslingssenteret går den bare til hjemskjerm og ikke facebook. Det bør også nevnes at min konto ikke viser 6000 i minus, men et betydelig hyggeligere tall etter et spesialtilbud. Så om den er verdt 6000 er jeg mer usikker på. Jeg er dog usikker på om noen av toppmodellene i dag er verdt 6000. Honor 7 er i mitt hode ett av de beste kjøpene nå.

Endret av stresslessen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg og går fra G3, så skal bli spennende å teste denne :) Regner med jeg får den nå på fredag som kommer

Har lest at den var glatt på baksiden, så jeg har bestilt bakdeksel og 9H beskyttelse,, men kjenner jeg meg selv rett så tar jeg det nok av ganske raskt

Skal komme tilbake med mine tilbakemeldinger iløpet av helgen etter jeg har fått testet den litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...