Gå til innhold

Ny Media Streaming Pc


Anbefalte innlegg

Har nå benyttet meg av diverse enheter for og se tv/streame/surfe på tv'n i stua den siste tiden, alt fra gammel gaming pc til rasp pi 2, men har nå sett meg lei det meste og er på jakt etter en mini pc. Tenker da noe ala MSI cube, asus vivo, Asrock eller lignende, men det finnes hundre utgaver med enda flere spesifikasjoner.

Håper derfor noen her inne har gått til innkjøp og har noen erfaringer, innspill/motsigelser på hva som anbefales.

 

Bruken er rent spotify, youtube, film/serier (vil bli 4k men ikke enda pga tv) og noe surfing. Alt av film/serier kjøres idag via Kodi på rasp pi, så kommer nok til og benytte dette videre via win10.

 

Prismessing hadde jeg håpet og holde meg under 3000, men usikker om dette blir nok da jeg helst vil få inn hdmi2 og en boks som klarer 4k 60hz så jeg slipper og bytte igjen om et år eller 2 når tvn oppgraderes. Evt om det blir en boks med gammel hdmi port og dvi som tar seg av 4k 60hz? Men vet ikke hvor utbredt dvi er på tv?

 

Alle tips og råd tas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd Chromecast den gamle, og syns selv den ikke var noe særlig mangler hdmi v2 og er nesten ubruklig til det meste, er bedre med hdmi v2 kabel i så fall da.

 

INTEL INTEL COMPUTE STICK WIN8.1 HDMI ATOM 32GB MEMORY 2GB RAM USB IN BARE (BOXSTCK1A32WFCL)

Dette kan muligens klare opp mot full HD, men desverre ikke mulig å oppgradere.

Vil heller satse på det en chromecast selv om du må regne med å kjøpe nyere med 4k filmer da atom ikke direkte er noe særlig.

Blir omtrent som lite nettbrett eller mobil. Beste ville vært om noe slik fantes med andriod 5.1 siden det tar en del prosessor og ram ytelse i windows 8.1 og nyere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger, chromecast har jeg brukt tidligere, testet og v2 men ikke helt for meg. Neste enhet blir en av mini pcne, men må kanskje øke budjsettet en del ser det ut til. Noen anbefalninger om vi sier ca 4500 i budsjett?

Enheten skal kjøre Windows 10.

Endret av ProZac
Lenke til kommentar

Det mest fremtidssikre vil være å bygge deg en HTPC der du har mulighet til å sette inn et skjermkort senere. Det blir litt større, men du får noe du ikke trenger å skifte ut med det første. 4K videoene du ofte ser i dag er h.264-basert, noe til og med min Asus Tranformer Book T100TAM med Intel z3775 spiller av problemfritt. Jeg har kun prøvd mot intern skjerm, da jeg ikke har 4K skjerm. Jeg skal se om jeg ikke får tatt meg en tur inn i en butikk for å koble opp maskinen min mot en 4K tv.

 

Her er klippene jeg har testet med på min Transformer Book. De er spilt av med Windows Media Player og Movies&TV i Windows 10. Prosessorbelastningen på alle 4 kjerner ligger gjennomsnittlig langt under 50%. VLC er nytteløst. 

 

http://4ksamples.com/4k-uhd-fireworks-sample/

http://4ksamples.com/panasonic-gh4-4k-uhd-sample-footage/

http://4ksamples.com/skyfall-4k-uhd-trailer/

 

Men som sagt ville jeg heller lagt pengene i en skikkelig HTPC hvis du vil være fremtidssikret. Her er et forslag fra NetOnNet:

post-88193-0-66230500-1446217414_thumb.png

Lenke til kommentar

Har vurdert og bygge ny pc flere ganger, har og hatt en media pc tidligere, men etter div oppgraderinger i tv benken er det faktisk ikke plass lenger, noe av grunnen til at jeg er ute etter en mini pc. Tenker da f.eks på noe sånn som MSI Cubi-011BEU eller ASRock Beebox-N3000 da dette vil kunne spille av det meste om ikke jeg ser helt feil?

 

Har lest mange tester og div reviews, men håper kanskje noen har kjøpt og brukt noen av disse eller lignende og har erfaringer, innspill og/eller motsigelser.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...