Gå til innhold

Hva bør gjøres med kriminelle 'innvandrere'?


Anbefalte innlegg

Viser til kort oppsummering av sak fra Aftenposten.

 

1. Medfører det riktighet at 'innvandrere' fra enkelte verdensdeler har mindre respekt for den norske lavaldersgrensen?

 

2. Hva bør man gjøre med seksuelle "rovdyr" (folk som bevist går på jakt og gjentar handlinger) sånn rent generelt?

 

3. Bør det bli gjort noe spesielt med 'innvandrere' som bryter norske lover?

 

 

Jeg har med vilje satt begrepet 'innvandrer' i anførselstegn, da jeg antar at folk uansett vil legge sin egen oppfatning av begrepet til grunn under diskusjonen, uavhengig av hvor mange kilder til vedtatt definisjon man kommer med.

 

Jeg vil allikevel håpe at vi kan unngå disse to ytterpunktene:

* De skitne svina bør brenne i helvetet, fordi det mener jeg med min stabile familie og faste inntekt fra familiebedriften, "jeg har talt - UGH!".

* Alle norske statsborgere har like rettigheter så derfor eksisterer det ikke et problem som peker seg ut og vi kan alle være lykkelige isammen som barn av regnbuen.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Medfører det riktighet at 'innvandrere' fra enkelte verdensdeler har mindre respekt for den norske lavaldersgrensen?
Ja.
2. Hva bør man gjøre med seksuelle "rovdyr" (folk som bevist går på jakt og gjentar handlinger) sånn rent generelt?
De bør få valget mellom å sterilisere seg, eller bli sendt til Svalbard, der det praktisk talt ikke finnes hokjønn.
3. Bør det bli gjort noe spesielt med 'innvandrere' som bryter norske lover?
Sett at de er norske statsborgere: Nei. Hvis de venter på avslag/å bli kastet ut: Da er kriminelle handlinger en god søknad til å bli sendt dit du kom fra.

 

* Alle norske statsborgere har like rettigheter så derfor eksisterer det ikke et problem som peker seg ut og vi kan alle være lykkelige isammen som barn av regnbuen.
Ytterpunkt? Har ikke dette vært offisiell norsk politikk/lov/norm opp igjennom hele etterkrigstiden, og vært fast del av hjernevaskingen i skoleverket?
Lenke til kommentar

* De skitne svina bør brenne i helvetet, fordi det mener jeg med min stabile familie og faste inntekt fra familiebedriften, "jeg har talt - UGH!".

 

:)

 

 

2. Hva bør man gjøre med seksuelle "rovdyr" (folk som bevist går på jakt og gjentar handlinger) sånn rent generelt?

 

Fengsel og slike ting er jo ein måte å hanskes med seksuelle rovdyr på, men igrunn så er eg mot fengsels ordningen slik den er i dag. Terapi og liknande har vist seg å være noko lunde effektivt overfor seksuelle rovdyr. For ein stund sidan var det mykje snakk om (kjemisk)kastrering av overgripere, men dette viste seg nyttelaust, ettersom mange ikkje mista lysta på sex. Veit ikkje heilt kva som kan gjerast, men noko må i allefall gjerast. Å slenga dei i fengsel for så og så lenge hjelper som regel ikkje, det må ein eller annan form for terapi til for å hindra majoriteten å gjere det samme om igjen.

 

3. Bør det bli gjort noe spesielt med 'innvandrere' som bryter norske lover?

 

Kva er ein innvandrar, er det ein norsk statsborgar eller ein som prøver å få norsk statsborgarskap, eller kanskje begge deler.

 

Visst det er ein person som ikkje har norsk statsborgarskap, så er saken (i følge meg) grei, då er det rett på dør. Derimot visst vedkommande allereie har norsk statsborgarskap, då stiller saken seg annereleis. Meiner at det burde blitt gjort noko "spesielt" for innvandrarane før dei blir sluppet i samfunnet på eiga hand. Dei kunne fått opplæring i korleis Norge fungerer etc.

Lenke til kommentar
1. Medfører det riktighet at 'innvandrere' fra enkelte verdensdeler har mindre respekt for den norske lavaldersgrensen?

 

2. Hva bør man gjøre med seksuelle "rovdyr" (folk som bevist går på jakt og gjentar handlinger) sånn rent generelt?

 

3. Bør det bli gjort noe spesielt med 'innvandrere' som bryter norske lover?

 

 

1.

Selvsagt ikke. Alle kulturer har en grense som ikke skal overstiges. Om den er 12, 13, 14, 15 eller noe annet er forskjellig fra kultur til kultur. Allikevel finnes det i alle samfunn noen som bryter denne moralske grense.

 

2.

Bruke en minigiljotin (type: rusten) til å kutte av snurrebassen.

 

3.

Nei. Legger til grunn at du mener innvandrere med statsborgerskap. Isåfall skal de behandles etter de samme lover som enhver annen borger av dette land.

Lenke til kommentar
Dersom de ikke har statsborgerskap skal de sendes tilbake dersom forbrytelsen er grov etter min mening ( generelt sett )

Og hva er en grov forbrytelse? Hvor grov må den være for at de skal bli sendt tilbake om de risikerer dødsstraff i hjemlandet?

altså når vi først har vært snille å tatt de i mot så får de respektere våres lover, uansett hvor grov forbytelsen er.. bah.. :gretten:

Lenke til kommentar
1. Medfører det riktighet at 'innvandrere' fra enkelte verdensdeler har mindre respekt for den norske lavaldersgrensen?

Ifra enkelte miljøer kanskje, men ikke generellt sett enkelte verdensdeler, vil jeg tro

 

2. Hva bør man gjøre med seksuelle "rovdyr" (folk som bevist går på jakt og gjentar handlinger) sånn rent generelt?

 

Viss det her snakkes om folk som ikke har norsk statsborgerskap så bør de sendes tilbake til landet som de flyktet/kom ifra. er det snakk om folk som er norske/har fått norsk statsborgerskap så er vel kastrering og behandling et godt alternativ

 

3. Bør det bli gjort noe spesielt med 'innvandrere' som bryter norske lover?

 

Viss det er snakk om at de bryter en lov som gjør at de får en straff som tilsvarer 2 måneder eller lengre fengsel så bør de sendes hodestups ute av landet vårt, det raskeste som går!

Lenke til kommentar
Dersom de ikke har statsborgerskap skal de sendes tilbake dersom forbrytelsen er grov etter min mening ( generelt sett )

Er det ikke lit milt og la dem dra til bake som frie personer??

 

Vi kunne laga et fenksjel som er slik som de i amrikanske filmer om gammle dager (Alcatras) lat dem blitt der og angra sine synder, forså å kaste dem ut av landet.

Grunnen til at fengslenne må være umennskelige er at hvis de havner i et vanlig norskt fengsel så vil de sikker heller vere der en i landet sitt.

 

 

Folk som systematisk voltar andre burde kjent hvordan det var sel. Polti kunne betalt en hel hæv damer på 150kg+ til og holde på lit med dem. (nå ville vel neppe de fåt ereksjon da, men) Etterpå kunne de kappa av heile kukken dems. (det siste kun viss de hadde gjort det MANGE ganger)

 

 

 

 

 

 

Lit off topic (ikke så mye off da)

Hadde en i paralellklassen på min VGS som var over 25år, han hadde drept en person. Han hadde 6 års fengsel, og han satt nå på sån fri greie. Det er sån att han kunne gå frit omkring (Noen restriksjoner er det da). Har man gjort noe så seriøst gærent burde man ikke få ha en slik straff.

Nå var han her riktig nokk snil og grei for alt jeg så, hadde vel forandra seg. Vokst til fornuft.

Lenke til kommentar
Dersom de ikke har statsborgerskap skal de sendes tilbake dersom forbrytelsen er grov etter min mening ( generelt sett )

Er det ikke lit milt og la dem dra til bake som frie personer??

 

Vi kunne laga et fenksjel som er slik som de i amrikanske filmer om gammle dager (Alcatras) lat dem blitt der og angra sine synder, forså å kaste dem ut av landet.

Grunnen til at fengslenne må være umennskelige er at hvis de havner i et vanlig norskt fengsel så vil de sikker heller vere der en i landet sitt.

 

 

Folk som systematisk voltar andre burde kjent hvordan det var sel. Polti kunne betalt en hel hæv damer på 150kg+ til og holde på lit med dem. (nå ville vel neppe de fåt ereksjon da, men) Etterpå kunne de kappa av heile kukken dems. (det siste kun viss de hadde gjort det MANGE ganger)

 

 

 

 

 

 

Lit off topic (ikke så mye off da)

Hadde en i paralellklassen på min VGS som var over 25år, han hadde drept en person. Han hadde 6 års fengsel, og han satt nå på sån fri greie. Det er sån att han kunne gå frit omkring (Noen restriksjoner er det da). Har man gjort noe så seriøst gærent burde man ikke få ha en slik straff.

Nå var han her riktig nokk snil og grei for alt jeg så, hadde vel forandra seg. Vokst til fornuft.

Naa jeg saa da ikke noe om at de ikke skulle doemmes i sitt eget land etterpaa .

Norske statsborgere hadde de jo ikke vaert i dette tilfellet..er faktisk ikke helt sikker paa hvordan det stiller seg m.h.t det landet man har statsborgerskap i da .

Lenke til kommentar
Dersom de ikke har statsborgerskap skal de sendes tilbake dersom forbrytelsen er grov etter min mening ( generelt sett )

Og hva er en grov forbrytelse? Hvor grov må den være for at de skal bli sendt tilbake om de risikerer dødsstraff i hjemlandet?

Vel iallefall :

 

- Drap

- Voldtekt

- Barnemishandling / iallefall pedofili

- Serioese tilfeller av blind vold ( er saa DRITTLEI slike folk :grumpy: )

 

Et alternativ m.h.t hva man risikerer av straff i sitt eget hjemland , er at de hadde sonet i Norge og blitt sendt hjem etter at den var over .

 

( lurer paa om Sverige har noe liknende det er ikke sikker..noen som vet ? )

Lenke til kommentar
* Alle norske statsborgere har like rettigheter så derfor eksisterer det ikke et problem som peker seg ut og vi kan alle være lykkelige isammen som barn av regnbuen.
Ytterpunkt? Har ikke dette vært offisiell norsk politikk/lov/norm opp igjennom hele etterkrigstiden, og vært fast del av hjernevaskingen i skoleverket?

 

 

*grin*

 

Retorisk spørsmål 1:

Medfører det riktighet at en person som befinner seg på ett ytterpunkt, ser det som "åpenlyst" at alle andre i hele verden befinner seg på det motsatte ytterpunktet?

 

Retorisk spørsmål 2:

Gikk du i fella her?

Lenke til kommentar
1. Medfører det riktighet at 'innvandrere' fra enkelte verdensdeler har mindre respekt for den norske lavaldersgrensen?

Det kan tenkes, men jeg tror vi skal være forsiktige med å generalisere.

 

2. Hva bør man gjøre med seksuelle "rovdyr" (folk som bevist går på jakt og gjentar handlinger) sånn rent generelt?

Stenge dem inne på livstid og sørge for at de aldri får sjansen til å forbryte seg på noen igjen.

 

3. Bør det bli gjort noe spesielt med 'innvandrere' som bryter norske lover?

Hvis de er norske statsborgere: nei. Utenlandske statsborgere bør utvises umiddelbart etter at de har sonet sin dom. Vi kan for eksempel sette en grense ved lovbrudd som gir mer enn tre måneders fengsel; det eksisterer en slik grense mellom "forseelse" og "forbrytelse".

Endret av AlexK
Lenke til kommentar

Jeg mener at innvandrere må bare komme til norge, vi er ikke noe bedre enn dem.

Men generelt sett: prøver noen seg på noe faenskap så er det rett tilbake der dem kom fra. Det har jeg alltid ment.

 

De vet hva de kommer fra, og de bør vite hva de kommer til. Opp til dem og velge hvor de vil være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...