Gå til innhold

Dette våpenet «skyter ned» dronen din


Anbefalte innlegg

HAHA!!

 

Jeg tror dette blir en flopp.

 

Folk tror virkelig at jamming av et hvilket som helst multicopter vil fungere. De skal ha et vidt frekvens spekter for å ta ned alt de ønsker, om de hadde hatt det hadde det nok ikke hver lovlig i bruk. Ikke alle flyr med return to home, GPS osv... Heller ikke 2.4Ghz som den yagi antenna de har avbildet her.

 

Der er bare å legge seg over på 433Mhz med litt styrke så har de ikke kjangs med det leketøye der.

 

Men de klarer sikker å stoppe en DJI phantom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAHA!!

 

Jeg tror dette blir en flopp.

 

Folk tror virkelig at jamming av et hvilket som helst multicopter vil fungere. De skal ha et vidt frekvens spekter for å ta ned alt de ønsker, om de hadde hatt det hadde det nok ikke hver lovlig i bruk. Ikke alle flyr med return to home, GPS osv... Heller ikke 2.4Ghz som den yagi antenna de har avbildet her.

 

Der er bare å legge seg over på 433Mhz med litt styrke så har de ikke kjangs med det leketøye der.

 

Men de klarer sikker å stoppe en DJI phantom.

 

Joda, den øverste ser ut som en 2,4GHz Yagi, men den nederste antennen ser mer ut som en log-periodisk sak som fint burde dekke 433Mhz også. Med tanke på overharmoniske som plukkes opp av mottaker, vil nok denne fint slå ut 433Mhz til 5,8GHz og det meste i mellom uten de store problemene.

Å jamme noe slikt er ikke spesielt vanskelig.

Lenke til kommentar

Det kommer garantert piratversjoner som funker aldeles utmerket. Bare å kjøpe fra Kina.

 

Det gjør det nok sikkert. Er jo ikke akkurat så avansert. Jeg gjetter på at den bare sender ut hvit støy med høy effekt på 2,4 Ghz, 5 Ghz og 900 Mhz båndet.

Men jeg gjetter også på at dette er ulovlig da det også vil forstyrre trådløse nett i området siden wifi går på de samme frekvensene.

Lenke til kommentar

Og hva skjer når du stopper å sikte på dronen "med geværet" ?

Får dronen kontakt igjen, og blir fjernstyrt opp i luften og tatt tilbake, mens "statlige myndigheter" løper til fallstedet, vanskelig om det er busker og kratt.  :wee:

 

Er det ikke bedre å sette opp en slags spreder som sprer elektromagnetisk støy i en mye bredere vinkel?

Endret av G
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...