Gå til innhold

Her er de ny Lumia-flaggskipene


Anbefalte innlegg

Det klages stadig på folk som diskuterer Apple i deres tråder og kommer med synspunkter.

De som ikke har noe positivt å komme med bes holde seg unna.

Nå er folka fra den leiren tungt inn i denne tråden for eksempel, samme folka som ber folk holde seg unna andre steder.

Dobbeltmoralen er ganske heftig eller hva?

 

Dette er et strålende forslag. Håper det gjelder alle tråder...:-)

Endret av rogkas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det seg sånn at jeg eier en Lumia 930 som kjører Windows Mobile 10 BETA og det var jo heller ingen kritikk av noe form men et helt enkelt spørsmål? Mange som kommer med produktivitetskortet uten å utdype hva de mener så hadde jo vært interessant å få litt informasjon rundt dette og da er vel dette forsåvidt en ypperlig tråd?

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at jeg eier en Lumia 930 som kjører Windows Mobile 10 BETA og det var jo heller ingen kritikk av noe form men et helt enkelt spørsmål? Mange som kommer med produktivitetskortet uten å utdype hva de mener så hadde jo vært interessant å få litt informasjon rundt dette og da er vel dette forsåvidt en ypperlig tråd?

Virker jo som det er en del som er godt fornøyd med kombinasjonen som MS har nå, med samme system på pc, brett og mobil. De mener at det er enklere å administrere og at kostnadene går ned.

 

“They’re all apps people want to be able to access on a day-to-day basis when they’re mobile,” he says. “And 8.1 devices are more cost effective because they fit well in our estate and we can provide support.”

 

PSN security compliance now prefers for devices to be managed centrally and Windows 8.1

 

Nicholson says that, during the iPad pilot, when upgrades of fixes needed to be done, the council had to call out an engineer. But, with Microsoft devices, the council IT team can fix devices remotely reducing costs and time"

 

http://www.computerweekly.com/news/2240232703/Nottinghamshire-Council-goes-mobile-with-Windows

 

Finnes mange eksempler det ute hvis man leter litt. NYPD har f.eks. 41000 WP + brett.

Lenke til kommentar

 

Hjelper ikke om Windows 10 Mobile blir det beste operativsystemet, folk har allerede løsninger de er godt fornøyde med og du vil neppe få disse til å teste ut Windows 10 Mobile med toppmodeller til samme pris som konkurrentene.

Lumia 640 er den riktige telefonen for dei som vil ha ein billig og bra Windowsphone. Toppmodellen passar for oss som har prøvd både IOS, Android og Windowsphone, men som er mest fornøgd med Windows Phone. Tippar mange av dei som kjøpte billig Windowsphone for å teste kjem til å oppgradere til Lumia 950.

 

 

Har 640'en selv. Den var rimelig. Stort sett det eneste jeg bruker den til er å ringe, sende sms å titte på nettet en gang i blant. For mitt vedkommende kunne jeg fint betalt litt mer for en telefon som hadde hatt litt mer støtte. Tenker på apper og andre løsninger. Har en gammel Samsung Xcover 271 som kunne gjort samme nytten som 640'en for min del. Lenger batteritid, lettere å ta med seg, tåler mer.

 

Kanskje det er fint å kunne koble til en skjerm og det som er. Selv foretrekker jeg at det meste foregår trådløst. Flisene og app'ene til Microsoft har jeg forbannet meg over lenge. Noe av poenget med flisene er jo det at en skulle kunne benytte seg av app'er? Slik Windows skryter produktene sine opp i skyene burde de har vært litt mer våken når det kom til app støtten. De burde løst dette for lenge siden. Om de så måtte betalt utviklere noen kroner for det så burde de jo ha gjort det? For hver eneste app jeg skulle hatt tak i så finnes det ikke til Windows telefoner. Ett unntak var for Plex'n, utrolig nok. Hvordan spiller en av f.eks en film fra telefonen trådløst over til TV samtidig ha muligheten til å snakke i telefonen samtidig?

 

I stedet for å bare peise på og introdusere nye ting samtidig som det som allerede finnes blir liggende så å si ubrukelig, (eller som mange sier: det blir en gang i fremtiden), tror jeg de fleste hadde satt pris på at når de først skulle gjøre noe, at det hadde blitt gjort skikkelig i utgangspunktet. Selv synes jeg Microsoft henger lenge etter.

 

Det er ikke noe galt med 640'en. Telefonen virker den og betalte kun 1400 kr for den, men at en skal bruke det som argumentasjons grunnlag fungerer ikke for meg.

 

Det her er mitt synspunkt, at andre kan være strålende fornøyd med sine Windows telefoner tviler jeg ikke på :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om de nye Lumia-modellene har den velkjente Nokia-kvaliteten?

Knuser de like lett som en Sony Xperia, er de midt på treet, eller tåler de mer enn gjennomsnittet?

 

Jeg har for tiden Sony, og tør ikke bruke den uten Nillkin tempered glass beskyttelsesfolie som jeg kjøper billig på Ebay.

Er dog nysgjerrig på Microsoft-telefonene, men lurer på holdbarheten.

Er det vanlig å ha beskyttelse på dem?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Virker noe i overkant høyt priset? Microsoft er nok dessverre ikke i en situasjon hvor de kan prise seg likt, om ikke noe høyere enn tilsvarende Androidtelefoner tatt i betraktning hvor lite Windows Phone / Windows Mobile har tatt av så langt. Det at toppmodellen leveres i ren plastikk/polykarbonat er vel heller ikke noe som hjelper på for Microsoft sin del her, hvertfall ikke til disse prisene.

 

Ikke misforstå, de fremstår som veldig interessante telefoner begge to. Men det fremstår noe merkelig og naivt å tro at disse skal klare å slå an til disse prisene når vi ser tilbake på salgshistorikken til tidligere Windows Phone modeller. Kan det være at de sier seg fornøyde med et lavere antall salg, men høyere inntjening per salg i et håp om at de relativt få men trofaste brukerne vil kjøpe disse og ambisjonene om at disse modellene skal klare å øke volumsalget uansett ikke er tilstede?

 

Kan ikke se noe fordel, med en mobil som er i bare metall. Dette er jo direkte ubehagelig kaldt på vinteren. Da er jo polykarbonat bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...