Gå til innhold

[URL] og [url]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror faktisk at når du legger inn quote taggene med små bokstaver, så blir de automatisk gjort om til store, slik at de fungerer som de skal. Bare prøv å edite en post med quoter, så ser du det. Dette fungerer selvfølgelig ikke på de gamle postene som ble overført, siden de ble kopiert rett inn i databasen.

 

Med andre ord, jeg tror Invision Board _er_ case sensitiv.

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar
Kan ikke dere moderatorere bare trykke rediger, men ikek gjøre noe, eller gjøre en bitte liten endring, så blir det fikset da? det trur jeg..

Det blir vel litt tungvint med tanke på alle de tusenvis av innlegg som finnes her. Det lønner seg kanskje å lage et lite script av noe slag (sql eller php) som fikser opp i dette. Forumet kommer vel til å henge sinnsykt akkurat når dette gjøres...

Lenke til kommentar
Forumet_støtter_lovercase, og når du endrer en post så gjør den det om til "bigcase", men den støtter enda lowercase..end of discussion ;)

Hvordan støtter? Hvis det er slik at forumet må ha uppercase fra databasen, men konverterer det brukere sender inn, så støtter det ikke lowercase. Det dere eventuelt kunne gjort, var å endre litt på koden som parser bbcode (eller hva det nå kalles i dette forumet). Jeg har selv laget en bbcode-parser i php, og den tar ikke hensyn til store eller små bokstaver (for bold, italic og underline f.eks.):

 

$text = preg_replace('/\[(\/)?([bui]):[0-9a-f]{10}\]/i', '<\\1\\2>', $text);

 

Dere kan vel kanskje endre parseren her, og legge på en /i hvis det er preg_replace som brukes.

 

Edit: skal dere gjøre noe med det, ville jeg foreslått "min" løsning. Da slipper dere å bruke masse ressurser (og risikere feil) ved å gå gjennom hele databasen.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...