Gå til innhold

[Løst] Anbefalinger for ny Android telefon tas imot med takk.


Anbefalte innlegg

Kall det gjerne for forebyggende arbeid.  :wee:

 

Jeg er ute etter en ny telefon etterhvert og for øyeblikket bruker jeg en HTC One (M7). Det jeg ser etter i en ny telefon er at kameraet bør ta gode bilder og at telefonen må klare å produsere et godt lydbilde (relativt iforhold til hva en telefon klarer)

Ser mye videoer på YouTube-appen, men bruker ikke hodetelefoner. Er vel litt kresen av meg når det gjelder lydkvalitet. Mye mulig telefonen jeg bruker nå har gjort meg litt bortskjemt på det området.. 

 

Har et stort krav: Det skal IKKE være iPhone. 

 

Sånn ellers så har jeg sett litt på LG G4, men er nok åpen for flere kandidater. 

 

Det hadde ikke gjort noe om den neste mobilen jeg velger har akseptabel batterikapasitet. For min mobil begynner så smått å vise svakhetstegn, spesielt da den er koblet til 3G-nettet. Bør helst "rasjonere" surfing på nettet osv. ellers så forsvinner prosentene fort. 

Men utenom det så fungerer forsåvidt mobilen uten store problemer egentlig.. Den har riktignok noen øyeblikk da det tar litt tid for startskjermen å laste. 

 

 

Har dere noen anbefalinger iforhold til nye mobiltelefoner jeg kan se litt på? 

Setter ingen budsjettgrense nå, siden jeg ikke må kjøpe ny mobil med en gang. 

 

 

På forhånd takk!  :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i samme situasjon som deg, har en m7 som er moden for utskifting. Har vært veldig fornøyd med min m7, og kunne fint kjøpt m9 men synes kanskje den blir litt dyr.

 

Vurderte både Z3+ og LG G4. Z3+ og Z5 er ganske like i maskinvaren, slik at mtp prisforskjell vurderte jeg Z3+ som et bedre kjøp.

Sony har i mine øyne for mange urovekkende rapporter i forhold til glassprekker. I tillegg sliter Z3+ i følge brukerrapporter med varme og batteritid.

Mulig dette løses med Android M, da kan denne bli aktuell igjen. LG er kanskje litt stor, dette må jeg teste mer i praksis, før kjøp.

 

Maskinvaren i Nexus 6p ser veldig bra ut, ulempen er pris og størrelse. Fåreløpig har jeg landet på Nexus 5x eller Honor 7, selv om disse er et lite hakk ned fra de råeste toppmodellene, er de priset deretter.

Lenke til kommentar

Vurderte M9 tidligere i år, men da reviews begynte å dukke opp, sammen med alle meldingene om varmeutvikling og dårlig kamera, begynte jeg å se vekk ifra den.

 

Vet ikke helt hvorfor, men jeg gidder ikke å se på "eldre" telefoner... Det er sikkert fordi jeg tenker at produsentene kutter støtten tidligere en de gjør på nyere modeller.

 

 

Men hvis jeg kjøper med et deksel som for eksempel denne sammen med Sony Z5: https://www.komplett.no/product/855413/krusell-eker-folio-wallet 

Hvordan er risikoen for at glasset sprekker bak med denne? 

Endret av Gil_Galad90
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...