Gå til innhold

Hund som biter ..


Anbefalte innlegg

Har et problem jeg gjerne vil ha litt fler synspunkter på ..

 

Fikk en omplasseringeshund for en mnd siden ..

Han har en liten historie hvor han ikke har hatt det så godt, han er i mine øyne en fantastisk flott hund, han er kosete, rolig, tillitsfull å snill.

 

Probleme er at han har bitt de 2 forrige eierene, han tåler dårlig fysisk kontakt, da prøver han å bite .. Han går i sofaen, da kan du ikke ta han fysisk.

 

Jeg er en veldig dominerende person .. Det er en del av min personlighet, det er ikke samboeren min. Hunden har prøvd å bite han opptil flere ganger da han har dyttet han bort .. (Han jobber på båt så er borte i 14dager av gangen. De har ikke knyttet en ordentlig bånd enda) Han har aldri prøvd å verken bite eller vist meg tegn på at han er aggressiv ..

 

Nå i helgen reiste jeg bort, å lot de være alene hjemme .. Så natt til lørdag fikk jeg mareritt telefonen .. MIN hund hadde biti samboeren i ansiktet, en ordentlig kutt fikk han, heldigvis ikke gjennom men det var ganske dypt å stygt ..

 

Han bet ikke uprovosert det vet jeg, de var tre som satt å drakk litt hjemme. Samboeren min var langt fra edru når jeg snakket med han. Jeg ble selvfølgelig kjempe sint pga dette, for når han ikke kjenner hunden, vet han blir fort stresset da jeg bare har hatt han i en mnd, å han har vært en kasteball rundt hos folk. Også velger han da å "fylle" huset med folk hunden ikke kjenner, på toppen av det hele sitter å drikker. Han kjenner hundens historie han burde vite bedre ..

 

Men problemet mitt nå er at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre ..? Skal jeg kvitte meg med hunden? Eller skal jeg beholde en hund som faktisk har biti samboeren min i ansiktet ..?

 

Hunden er en Engelsk Bulldog på 4år .. Har erfaring med disse hundene, da vi hadde en tidligere, så vet at de ikke er en lett rase ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha omplassert hunden til en som har litt mer peiling på hundehold. Du har ikke hatt hunden så lenge og dette høres ut som det kommer til å bli veldig mye arbeid. Spesielt etter samboeren din har blitt bitt. Du må tenke på han også. 

 

Det var forresten utrolig idiotisk å drikke sammen med en hund han har et så dårlig forhold til og at på til er usikker, men jeg skjønner at dette ikke er noe du har ansvar for. 

Lenke til kommentar

Dette er kanskje for lett for meg å si siden jeg ikke har noe forhold til hunden, men jeg ville avlivet den. Den har nå bitt både de TO forrige eierne sine OG din samboer. Syns ikke det er noe som bør omplasseres videre.

For å være brutalt ærlig høres det ut som du lager unnskyldninger for å dempe det at den faktisk beit en person i ansiktet, sånn at du kan beholde den og jobbe videre med den. Kan umulig være noe hyggelig for samboeren din å bo med denne hunden videre heller?! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble selvfølgelig kjempe sint pga dette, for når han ikke kjenner hunden, vet han blir fort stresset da jeg bare har hatt han i en mnd, å han har vært en kasteball rundt hos folk. Også velger han da å "fylle" huset med folk hunden ikke kjenner, på toppen av det hele sitter å drikker. Han kjenner hundens historie han burde vite bedre ..

Interessant at du velger å sette en problemhund foran din samboer.

Lenke til kommentar

Å ta til seg en hund med slike issues er noe man ikke kan ta lett på, å la samboer være alene med hunden var trolig ikke et bra trekk.

 

Når det gjelder hunder som gjentatte ganger har bitt mennesker, eller som har bitt barn, mener jeg terskelen bør være svært lav for å gå til avliving.

 

Det er rett og slett ikke plass til slike individer i samfunn der det er en del mennesker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I Norge er reglene slik at kastrasjon av hannhund og sterilisering av tispe ikke er tillatt med mindre det foreligger en medisinsk årsak. Slike årsaker kan være:
Hannhund: aggresjon, hyperseksuell adferd,testikkeltumor og forstørret prostata

 

jeg leste det fra denne vet.. dyrlege oslo

Endret av Gulik
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Siden du sier hunden tåler dårlig fysisk kontakt, hva med å belønne positiv adferd isteden for å straffe dårlig?

istede får å dytte hunden vekk, hva med å oppmuntre hunden med godbiter, og da vis hunden kommer til deg belønne med godbiten.

Dere kan også kontakte fagpersoner og adferds spesialister for å hjelpe dere og hunden :)

Lenke til kommentar

MIN hund hadde biti samboeren i ansiktet, en ordentlig kutt fikk han, heldigvis ikke gjennom men det var ganske dypt å stygt ..

 

Han bet ikke uprovosert det vet jeg, de var tre som satt å drakk litt hjemme. Samboeren min var langt fra edru når jeg snakket med han. Jeg ble selvfølgelig kjempe sint pga dette, for når han ikke kjenner hunden, vet han blir fort stresset da jeg bare har hatt han i en mnd, å han har vært en kasteball rundt hos folk.

Et enkelt spørsmål: Du har skaffet deg en hund med bagasje, eller var det dere sammen om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...