Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - Rowdy - 50mm STM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde 4: Her gjelder det å være forsiktig slik at man unngår utbrenning i flammene. Men det har du jo unngått med glans, så et ganske vellykket bålbilde/peisbilde.

 

Bilde 5: Fin naturstemning. Du har fått med litt blått fra himmelen, som står i god kontrast mot det visne gresset på motsatt bredd.

 

Bilde 6: God perspektivvri. Ser ut som det er fuktig, så gode støvler var nok greit.

Endret av k.n.b
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilde 4 , 5 og 6 ble alle bra, men likte spesielt godt det siste.... :)

Tusen takk, smort1  :)

 

Helt enig med smort1.

Takker :)

 

Bilde 4: Her gjelder det å være forsiktig slik at man unngår utbrenning i flammene. Men det har du jo unngått med glans, så et ganske vellykket bålbilde/peisbilde.

 

Bilde 5: Fin naturstemning. Du har fått med litt blått fra himmelen, som står i god kontrast mot det visne gresset på motsatt bredd.

 

Bilde 6: God perspektivvri. Ser ut som det er fuktig, så gode støvler var nok greit.

Takk for kommentar  :)  

 

Vel, de tre siste bildene fikk meg i hvert fall til å ønske meg tilbake til hytta på fjellet. Nydelig!

Takk, hyggelig å høre  :)  

 

Nydelige høstbilder 2-3 og 3-4 oktober, utrolig fint lys i det første.

 

Av bildene fra Veggli likte jeg også det av støvlene best.

Tusen takk  :)

 

Siste bildet der synes jeg ble veldig bra. Fint utsnitt. Kornåkerbildet er jo også veldig bra, herlig lys.

 

Artig å se hva du får ut av den nye 50mm til canon, jeg har i tankene å oppgradere fra den gamle versjonen, som jeg har slitt ut. 

 

H

Takker for kommentar, HSP  :) Må si jeg digger dette objektivet. Jeg var dessverre så uheldig å få den gamle versjonen med fokustreff ved stor blender på ca 20% Denne treffer absolutt alltid. Løp og kjøp!

 

Flotte tur-bilder - likte spesielt bilde 6 - (og fjellskoene var blanke og fine) :yes:

Takk, Randi  :)

Lenke til kommentar

Jeg er syk denne uka. Drar på jobb, men det er kun godstolen frem til sengetid. Derfor har jeg tatt et nødbilde inne i dag. Føler det er høstlig nok. Satser på formen er bra nok til helgen for et bilde eller to til denne uka.

 

Si gjerne fra om jeg bryter noen slags regler med produktfoto her eller på Flickr.

 

Bilde 7 - 15 Oktober: Høstens følgesvenner

 

22010931428_455a41b510_z.jpg

 

f/11, 1/100s, ISO100. Manuell blits påmontert en liten softboks, håndholdt. Papir bøyd innunder som bakgrunn.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noen problemer med dette i hvert fall. Jeg synes det er godt utført med en meget kledelig belysning. Trolig høyaktuelt i din situasjon da. God bedring!

Takk for det!

 

Kommer langt med de følgesvennene dine, kan være de som redder dagen din det! Et godt gjennomført bilde vil jeg si! :)

Glad sånt finnes når man trenger det ja. Takk for det  :)

 

God bedring - håper du slipper å forbruke altfor mye av siste bilde da.....

Takk :)  Begynner å hjelpe nå.

Lenke til kommentar

Vi har vært på besøk hos venner i dag. Ble ikke tid til fototur, men denne solnedgangen åpenbarte seg.

Det ble en rask og høflig tur ut, med noe høy ISO og støy. 

 

Bilde 8 - 17 Oktober: Månen over Holmestrand i solnedgang

 

22068732488_a3d74f7a41_z.jpg

 

ƒ/1.8, 1/160s, ISO2000

 

Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

Paracet og høst i byen ble meget bra. Hadde selv en runde med noen baselusker i forrige uke. Fint komponert månebilde.

Takk! Håper du og er i fin form igjen. Høstforkjølelsen slår aldri feil her ihvertfall.

 

Høst i byen ble veldig flott!  :thumbup:

Takk  :)

 

7 - alltid kjekt med nødløsninger, for hånden...

8 - fin månestemningsskildring...

9 - et herlig høstbilde, det der -  likte fargetonene...

Takk, smort1  :)

Lenke til kommentar

I dag la jeg om til vinterhjul og tok en liten kjøretur langs Drammensfjorden til et lite sted som heter Hyggen. Ganske så hyggelig er det der og. Utsikt mot Svelvik/ Verket. Meningen var å ta bilde av fjordbiten mens solen lyste opp de fargerike trærne langsmed. Solen gikk akkurat ned bak Åskammen bak meg, så det ble solnedgangsfarger i stedet. 

Her har jeg valgt å dra ned blacks på horisonten og gjøre om til 16:9. Det minner da fort om et mobilbilde, men synes det passet bra her for å vise de fine kurvene i landskapet

 

Bilde 10 - 19 Oktober: 

 

22282030646_53f9c99b81_z.jpg

 

ƒ/8.0, 1/125s, ISO100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...