Gå til innhold

Nvidia lanserer strømmeboks som feier konkurrentene av banen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag fikk faktisk Shiled støtte for Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio pass-through

http://techreport.com/news/29123/shield-android-tv-firmware-update-turns-on-4k-gaming

 

Denne boksen må testes.

dts hd og true hd støttes bare i google sin egen avspiller. Kodi jobber med å få dts hd og dolby true hd til android, men tar litt tid. Finnes jo allerede på windows. 

 

lagde en tråd her, som viser litt streaming av spill samt bruk av kodi (40gb bluray fil, som har dts hd), men som blir sendt som PCM

Lenke til kommentar

 

I dag fikk faktisk Shiled støtte for Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio pass-through

http://techreport.com/news/29123/shield-android-tv-firmware-update-turns-on-4k-gaming

 

Denne boksen må testes.

 

Og!

 

 Cinema buffs will appreciate additional support for 23.976Hz playback.

 

:w00t:

 

Additionally the NVIDIA SHIELD TV now also supports pass-through of HD audio (DTS-HD / TrueHD). However currently this is not yet supported by Kodi on the Android platform. One of our developers is currently working on this to get this working for Kodi version 16.

 

Bare husk at 24hz er en toggle, og at de ikke støtter dynamic switching enda. Dog har Kodi hatt dette på plass siden sommer. Er bare å velge "adjust display refresh rate" inne i settings. Så skifter den fra 60hz til 24hz når du spiller filmer etc. Så hvis du bruker Kodi er dette allerede på plass.

 

Bruker du andre apper, må du inn i nvidia sine settings og force 24hz. Problemet da er at alle menyer og slikt kjører i 24hz. Som gjør at greia er litt sirup. I løpet av noen måneder vil nok alle video apper støtte dynamic switching (sånn som kodi har gjort en stund). Så det med 24hz, har vært på plass siden jeg fikk boksen i sommer, men det er jo igjen hvis man bruker Kodi.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Om noen av dere er intressert, så sjekket jeg med Elkjøp, som kunne bekrefte at 16GB versjonen blir sendt ut i morgen om man bestiller på nett. På Prisjakt står det også forventet på lager 08.10. Sjekket forøvrig ikke 500GB versjonen.

 

Så det, men så også at de estimerer frakten til mellom 5 og 10 dager.

Det klarer jeg ikke. 

Kostet på meg fire kroner ekstra og bestilte den fra Komplett og henter den på pickup point på Vinderen i morgen.

Ahh. Gleder meg.

Lenke til kommentar

Hardt liv å bo i Bergen, ingen pickup points her. Regner med 5-10 dager er vås. De sender den i morgen med b-post, da tar det vel stort sett 1-3 dager. Men jeg tror forøvrig komplett sin mypack er raskere, så jeg kaster meg på den istedet.

Endret av Zappy1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...