Gå til innhold

Avstemning: Dagens innvandring


  

63 stemmer

  1. 1. Hvor mange vil du ha inn?

  2. 2. Er du bekymret for fremtiden med tanke på innvandring?

    • Nei
    • Tja, de burde begynne å bremse ned slik at det blir tid til integrering så en unngår gettoer
    • Ja
  3. 3. Burde det vært folkeavstemning før valget om antall blei bestemt ?

  4. 4. Har du barn, barnebarn eller nieser å tenke på når du stemmer her ?



Anbefalte innlegg

 

I mangel av lignende , og interessen eg har så hadde eg satt pris på svar avstemningen.

 

Eg hører fra media hvor mange som støtter, men eg ser lite til det på jobben, og generelt i det private.

 

Så eg venter i spenning og håper flest mulig avgir valget sitt.

 

Jeg ser ingen ulemper ved innvandring. Derimot ser jeg vår manglende evne til integrering som en alvorlig fare. Integrering virker begge veier!

Du mener det er vi som må integrere oss i vårt eget land?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I mangel av lignende , og interessen eg har så hadde eg satt pris på svar avstemningen.

 

Eg hører fra media hvor mange som støtter, men eg ser lite til det på jobben, og generelt i det private.

 

Så eg venter i spenning og håper flest mulig avgir valget sitt.

 

Jeg ser ingen ulemper ved innvandring. Derimot ser jeg vår manglende evne til integrering som en alvorlig fare. Integrering virker begge veier!
Eg ser mange ulemper, og mange problemer med dette.

Men eg er ikkje helt i mot det, men eg er kritisk til måten det blir gjort på idag..

 

Men vennligst forklar meg hvorfor eg skal integreres i mitt eget land?

Endret av Villfaren
Lenke til kommentar

 

Beklager at det ikkje blei nevnt tidligere, men det gjelder i denne omgang syria flyktningene

 

Fra Syria kommer det flyktninger, ikke innvandrere! Flyktninger skal reise hjem når det blir fred.

Spar meg! Du vet like godt som meg at flertallet av disse kommer til å bli. Enten ulovlig eller lovlig.

Det er bare synd det tar så mange år før disse kan gjøre nytte for seg.

Lenke til kommentar

Fra Syria kommer det flyktninger, ikke innvandrere! Flyktninger skal reise hjem når det blir fred.

 

Bare synd at de ikke reiser hjem.

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/flyktninger-i-danmark---vi-kommer-aldri-til-a-reise-hjem/3423140634.html

 

Dette hadde vært et enklere problem å svelge hadde vi hatt en garanti for at disse menneskene drar seg tilbake dit de hører hjemme når tilstandene tillater det. 

Lenke til kommentar

Og i følge avstemningen på den artikkelen så viser det igjen at det som Dagbladet,NRK osv sier om at folk flest vil hjelpe er stikk i strid med det eg ser på nettet.

 

Av 5300 stemmer er det 95% som sier at de må dra hjem igjen!

Media vil ha det til st folk flest sier velkommen som norsk statsborger..

Lenke til kommentar

På tide å avslutte den "midlertidige" innvandringstoppen fra 1975. Fri inn og utvandring er en del av en menneskerett som kalles fri ferdsel.

 

Dette vil føre til enda flere katastrofer i enda flere deler av verden. Alle vil flokke til områdene som har en høy levestandard og mye ressurser. Det som så vil skje er naturligvis mye konflikter, og at ressursene blir brukt opp. Så må alle videre til neste sted. Og slik fortsetter det.

 

Husk at det er mange mennesker på jorden, og det er forholdsvis enkelt å forflytte seg rundt.

Lenke til kommentar

 

Beklager at det ikkje blei nevnt tidligere, men det gjelder i denne omgang syria flyktningene

 

Fra Syria kommer det flyktninger, ikke innvandrere! Flyktninger skal reise hjem når det blir fred.

 

Disse syrerne har reist gjennom mange land for å komme hit. De fleste av dem kommer ikke rett fra Syria, men fra flyktningleire i nabolandene.

 

De er altså ikke flyktninger lenger, men migranter. De migrerer for å oppnå bedre levestandard.

Lenke til kommentar

En innvandrer er en som får lovlig opphold *før* de entrer landet. Syrere er asylsøkere og ulovlige innvandrere. De flykter gjennom og forbi et par dusin trygge land for å komme seg til Nord-Europas trygdeordninger. Dette er det ikke noen vits å forsøke å legge skjul på.

Endret av misanthrope
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

I mangel av lignende , og interessen eg har så hadde eg satt pris på svar avstemningen.

 

Eg hører fra media hvor mange som støtter, men eg ser lite til det på jobben, og generelt i det private.

 

Så eg venter i spenning og håper flest mulig avgir valget sitt.

Jeg ser ingen ulemper ved innvandring. Derimot ser jeg vår manglende evne til integrering som en alvorlig fare. Integrering virker begge veier!

Du mener det er vi som må integrere oss i vårt eget land?

 

Ja, vi må forholde oss til virkelighet. Norge blir ikke "mindre vårt" av den grunn.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva min stemme til FRP har med dette å gjøre.

 

Jeg tror de fleste av våre nye landsmenn er en resurs for landet. Det er vår egen manglende vilje og evne til å ta imot dem, på en klok måte, jeg anklager.

 

Og selvfølgelig de rød/grønne som ved sin feilslåtte innvandrings- og integreringspolitikk har skapt de problemene vi står ovenfor.

 

Vi må lære at det som er annerledes er ikke nødvendigvis feil, og kan ha verdi.

Det samme må våre nye landsmenn lære, men i tillegg må de finne seg i  at de, ved konflikt, ofte må gi/ofre mest.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

 

I mangel av lignende , og interessen eg har så hadde eg satt pris på svar avstemningen.

 

Eg hører fra media hvor mange som støtter, men eg ser lite til det på jobben, og generelt i det private.

 

Så eg venter i spenning og håper flest mulig avgir valget sitt.

Jeg ser ingen ulemper ved innvandring. Derimot ser jeg vår manglende evne til integrering som en alvorlig fare. Integrering virker begge veier!

 

Er ikke "vår manglende evne til integrering" delvis tillknyttet innvandring som en "ulempe ved innvandring"?

Det å tro at å ta inn en stor mengde innvandrere ikke innebærer en utfordring er veldig naivt, og med en slik holdning vil innvandring koste mye for Norge.

 

Jeg har lenge vært mot FrPs måte å forholde seg til innvandring, for har hatt inntrykk av at de har brukt det å stigmatisere innvandrere som generelt kriminelle som skaper problemer som en taktikk for å sanke stemmer. Når dette skaper et bilde av innvandrer som noe vi burde holde oss unna og dermed gjør integrering vanskeligere, dyrker mer problemer tilknyttet innvandring som dermed gjør dette til en selvoppfyllende profeti.

 

Men Norge må kunne håndtere det antalle innvandrere vi får. Og jo flere innvandrere jo større blir utfordringen med integrering. Det å skulle ta inn 100 000 Syrere på grunn av at Angela Merkel har dårlig samvittighet for hva Nazi-Tyskland gjorde under 2. verdenskrig, tror jeg ikke er det riktige å gjøre. Vi må også kunne tenke på oss selv og hva vi har mulighet til å håndtere, det å støtte opplegg i landene rundt Syria som tar imot flyktninger høres lurt ut fordi det vil både være mer effektiv bruk av de pengene vi setter inn og det vil trolig bli lettere for flyktningene å komme tilbake til sitt hjemland når situasjonen i Syria tillater det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...