Gå til innhold

Hvordan fjerne nettverk?


Ludvig86

Anbefalte innlegg

 God kveld! 

 

Jeg har en Macbook Pro. Og på en eller annen merkelig grunn så har vi flere nettverk med så og si samme navn i listen over tilgjengelige nettverk. Jeg skulle gjerne ha fjernet en del av de, siden de aldri kommer til å bli brukt og kan skape forvirring. 

 

Hvordan går jeg frem for å gjøre dette? jeg klarer ikke å finne utav det. 

 

Takker for alle innspill! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Ludvig!
 
Har aldri eid en Mac så kan ikke så veldig mye om det, men gjorde et kjapt Google-søk og kom fram til dette:
 

Om du åpner systemvalg og nettverk, vil det i venstre kolonne komme opp de forskjellige nettverkstyper du har. Nederst er det en hengelås som om den er lukket kan klikkes på, forå åpne for administratorendringer. Når denne er åpen kan du slette og legge til med + og - rett over hengelåsen


Svaret er hentet herfra: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=234749
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Ludvig!

 

Har aldri eid en Mac så kan ikke så veldig mye om det, men gjorde et kjapt Google-søk og kom fram til dette:

 

Om du åpner systemvalg og nettverk, vil det i venstre kolonne komme opp de forskjellige nettverkstyper du har. Nederst er det en hengelås som om den er lukket kan klikkes på, forå åpne for administratorendringer. Når denne er åpen kan du slette og legge til med + og - rett over hengelåsen

Svaret er hentet herfra: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=234749

 

 

Ja det er riktig, i og for seg. Hvis det derimot er wifi-nettverk som skal fjernes, må man gå videre inn på "Avansert..." og fjerne dem der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du får dem opp når du søker, så må det jo nesten være et eller annet som står å sender ut disse signalene.

Får du opp jetmundgarden på alle enheter, eller kun MACen?

 

Ser jo ut som om du må inn i routeren og disable de WiFi-nettene du ikke ønsker.

Noe som leder til ett annet problem ser jeg. Når jeg skriver inn "192.168.1.1" i adresse feltet så kommer jeg meg ikke inn i routeren lengre. Det bare står og laster så kommer det opp "denne siden er ikke tilgjengelig" 

Lenke til kommentar

Finner du disse nettverkene på andre PCer/mobil osv. også?

 

Inne på routeren er det bl.a. et 2.4GHz og et 5GHz nettverk. Velg 5GHz (via nedtrekksmeny) og disable det.

 

Dersom du har et modem fra ISP har nok dette også WiFi-nett påslått, du må inn på den også og få slått av de som er der.

 

 

 

Jeg finner de på andre enheter også. Det som er så utrolig merkelig, er at når jeg testet nettfarten på noen av de, så kom nedlasting til maks 10MB. 

 

Jeg er tilkoblet 5GHZ nettet på Mac´en og nettbrettet. 

Lenke til kommentar

Okay, da må det jo være en router/modem en eller annen plass som står og broadcaster dette.

Du må nesten vite selv hva du har i husholdningen din.

 

 

Så finn og fjern det som står og sender ut WiFi, dersom du har et stort behov for å få dem bort.

 

 

Forskjellige muligheter til hvor disse WiFi-nettene kan komme fra:

1. Router/modem fra ISP

2. Egen router/aksesspunkt satt opp etter ISP sin router

3. Nettverks-forlengere (range externders) som kjører egen SSID

4. Naboer/leieboer/andre rundt, som du ikke får gjort så mye med

Lenke til kommentar

Jeg finner de på andre enheter også. Det som er så utrolig merkelig, er at når jeg testet nettfarten på noen av de, så kom nedlasting til maks 10MB. 

 

Jeg er tilkoblet 5GHZ nettet på Mac´en og nettbrettet.

Kan det være at du har en router med mulighet for gjestenett som du også har fått aktivert og gitt (nesten) samme navn som ditt "vanlige" wifi-nett?

 

jetmundgarden ser ut til å være fra en router lenger unna (evt. bak mange og/eller tykke vegger).

Endret av HawP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...