Gå til innhold

Half-Life2 VS. Doom3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
QUOTE (Anubizzzz @ 13/11/2003 : 09:00)

Det er bare en ting og si til dere alle : DOOM 3 kommer til og eie alle FPS spill som har kommet ut. I LOVE JOHN CARMACK 

 

 

Ikke fortsett trenden som vedkommende her prøver å starte. Hold en seriøs diskusjon og kom med saklige argumenter i denne tråden. Jeg sier ikke dette mange ganger. Takk.

 

 

Ja, la oss prøve å holde denn innenfor skikkelige rammer, vil bare minne om at maks fps i doom3 vil være 60 :lol:

 

Så nestegang du skal komme med idioti, kom ikke med direkte misvisende idioti

Lenke til kommentar
QUOTE (Anubizzzz @ 13/11/2003 : 09:00)

Det er bare en ting og si til dere alle : DOOM 3 kommer til og eie alle FPS spill som har kommet ut. I LOVE JOHN CARMACK  

 

 

Ikke fortsett trenden som vedkommende her prøver å starte. Hold en seriøs diskusjon og kom med saklige argumenter i denne tråden. Jeg sier ikke dette mange ganger. Takk.

 

 

Ja, la oss prøve å holde denn innenfor skikkelige rammer, vil bare minne om at maks fps i doom3 vil være 60 :lol:

 

Så nestegang du skal komme med idioti, kom ikke med direkte misvisende idioti

FPS, som i "first person shooter" *grin* *grin*

Lenke til kommentar
DOOM III har syke maskin krav! Tror det var recomended 3GHz og 9800pro 1GB ram osv :!:

Jepp.

Ærlig talt, jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å være en smule kritisk til det du "tror" du leser.

Når Doom3 slippes vil det ikke ha maskinkrav som tilsier at kun en liten prosent av potensielle kjøpere kan spille det. Det sier seg selv. Et sted skal jo id hente penga sine de også... Dette avhenger jo av når doom3 slippes. Om halvannet år, er ikke de kravene du nevner "syke", men om et halvt år er dette langt fra troverdige systemkrav.

 

I tillegg til dette kan det jo nevnes at man greit fikk kjørt den leakede "demoen" med "dårligere" oppsett, og dette var en demo som ikke var optimalisert på noen som helst måte.

Et annet godt argument er jo at Doom3 skal slippes på xbox. Man kan si mye fint om Xbox, men noe som ligner på en 3ghz cpu har den ikke.(for ikke å snakke om 9800pro)

 

Misforstå meg rett; doom3 kommer nok til å kreve en god del av maskinene når det kommer,. Men jeg skjønner ikke at du gidder å spre videre rykter som så åpenlyst er basert på vissvass.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med denne diskusjonen?

Det lukter litt Gamespy\Forumplanet av overskriften; sitte på hver sin barrikade og gnåle om at det spillet man er fanboy av kommer til å "være BEST!"...

 

Begge spillene kommer til å selge bra, begge kommer antagelig til å være gøy å spille gjennom på hver sin måte... men ærlig talt er jeg mer spent på hva andre utviklere bruker HL2\Doom IIIs engines til.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Ser ikke helt poenget med denne diskusjonen?

Det lukter litt Gamespy\Forumplanet av overskriften; sitte på hver sin barrikade og gnåle om at det spillet man er fanboy av kommer til å "være BEST!"...

 

Begge spillene kommer til å selge bra, begge kommer antagelig til å være gøy å spille gjennom på hver sin måte... men ærlig talt er jeg mer spent på hva andre utviklere bruker HL2\Doom IIIs engines til.

Det er helt opp til dere brukere om diskusjonen skal ende slik du her skisserer. Useriøse diskusjoner og flamewars finnes det nok av. Kanskje denne tråden kan snu litt på flisa? Forsøk å være litt konstruktiv i stedenfor å begynne å klage med en gang. :-)

Lenke til kommentar

Jeg holder en knapp på Doom III. Som gammel Doom-fan må jeg jo det!

Og etter å ha sett den ikke fullt så lovlige betaen som legget ut for ett parår siden så tror jeg Doom har noe å fare med!! Tror det vil bli en skremmende opplevelse. Og hvis de klarer å lage en story som er like bra som ID sier den skal være så kan det jo ikke gå galt. :D

 

Og HL2 ja.. Må si jeg gleder meg veldig til den kommer.. Må jo bare bli bra det også. Spesielt hvis det stemmer at det ikke blir brukt scriptede sekvsenser, men at AI til folk og monster er som styrer hendelsene..

 

Men good old Doom er min favoritt!

Lenke til kommentar

joac: leste du ikke hva jeg skrev? Jeg skrev recommended det vil si at hvis du skal klare å kjøre spillet glatt med full grafikk, må du ha 3GHz, 9800pro 1GB ram.(kan sikkert ha litt dårligere også, men jeg leste det på en internet side som jeg fant da jeg søkte på doom III!

 

Fatter nå?

Lenke til kommentar
joac: leste du ikke hva jeg skrev? Jeg skrev recommended det vil si at hvis du skal klare å kjøre spillet glatt med full grafikk, må du ha 3GHz, 9800pro 1GB ram.(kan sikkert ha litt dårligere også, men jeg leste det på en internet side som jeg fant da jeg søkte på doom III!

Ikke alt du leser på internett er sant, vet du...

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
HL2 blir nok dritkult i seg selv, men som gammel Doom I og Doom II fan, må jeg si at jeg ikke tror HL2 kommer til å bli like fett som Doom III. :woot:

Gjenstår bare å se om hvem som har rett ;)

 

Selv tror jeg HL2 vil bli ett mer gameplay spill, og doom III vil bli ett grafikk spill. Selv om jeg har sett ett par previewer av DOOM III, og det virker spennende og skummelt ut :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...