Gå til innhold

Half-Life2 VS. Doom3

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei! Jeg vil høre hva dere har og si når det gjelder Doom3 og Half-Life2. Jeg tror mest på at det vil bli Half-Life2 som blir best av de to. I grafikk kommer Doom3 til å ta Half-Life 2 ... Men spillemessig vil jeg tro at Half-Life sin story vil slå i gjennom hardest. Jeg har sett veldig mange filmer av hvert spill...Det finnes mange syke, kule Doom 3 filmer...Det jeg ser mest på i Doom 3 er grafikken pga av det store systemkravet som er blitt satt...Half-Life2 kan ikke måle seg med de systemkravene...Så vidt jeg vet :p ...Nå....hva synes dere? :woot:
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig tviler jeg faktisk på at Doom 3 vil gjøre det særlig bra i det hele tatt... Doom 3 vil bli spillet for casual gamers som vil ha et lite quick fix med action, men pga manglende dybde vil det ikke slå særlig an hos hardcore folket. En annen ting som etter all sansynlighet kommer til å trekke ned er multiplayer delen, som inn til videre kun støtter deatmatch for 4 spillere :(

Halflife 2 har jeg også følelsen av at det blir litt vel mye blåst opp for tiden slik at mange kommer til å bli skuffet, men jeg er ikke i tvil om at Halflife 2 kommer til å levere en langt bedre spillopplevelse enn Doom 3, både i single player og i multiplayer...

Skrevet

Tror heller ikke Doom 3 blir noe bra.

Folk ser at det er en WOW grafikk, men ser ikke ut som gameplayet er min greie og tror det vil bli et svakt multiplayer.

Skrevet

Vil nok si at HL2 kommer til å slå best ann blant massene, det er jo ikke så mange som har så god maskin som doom3 krever. Siden HL2 ikke krever så mye for minimumskrav kommer det nok til å bli en stor hit.

Skrevet

Det hersker liten tvil om at begge disse spillene kommer til å slå an, HL2 for utrolig bra singleplayer og store multiplayer muligheter (dette vet jeg ikke, men jeg vet det allikevel ;)) og doom3 fordi det er nostalgisk, utrolig grafikk og sikkert også utrolig singleplayer

Skrevet

Det som i hvert fall er felles for både Doom 3 og Half-Life 2 er at de vil kjøres med en helt ny motor som vil bli brukt til å levere neste-generasjon spill i lang, lang tid etter lansering.

Skrevet (endret)

doom3 vil bli himmel for moddere, når du endeleg har fått teken på å lage normalmaps så er doom3 veldig vanskeleg å vente på

Endret av siDDIs
Skrevet
doom3 vil bli himmel for moddere, når du endeleg har fått teken på å lage normalmaps så er doom3 veldig vanskeleg å vente på

Er ganske sikker på at Halflife 2 blir en suksess i mod samfunnet også... Valve har jobbet mye med Halflife 2's mod community support og tar modding seriøst. Skal bli spennende å se hva som blir mulig med både Doom 3 og Halflife 2 sine nye engines og tillegsteknologier...

Skrevet

Jeg tror ikke Doom 3 vil ha vanvittige systemkrav, men for å kjøre alt på maks vil det nok kreve et lite romfartsenter for å kjøre det. ID har jo leid in en Science Fic. writer for å lage historie, har tro på at det blir littegrann mere enn bare et "skyt alt du ser" spill. Ang. HL2 blir vel det den største suksessen, mye mods og greier, og en utrolig fysikk.

*grin*

Skrevet
Jeg tror ikke Doom 3 vil ha vanvittige systemkrav, men for å kjøre alt på maks vil det nok kreve et lite romfartsenter for å kjøre det. ID har jo leid in en Science Fic. writer for å lage historie, har tro på at det blir littegrann mere enn bare et "skyt alt du ser" spill. Ang. HL2 blir vel det den største suksessen, mye mods og greier, og en utrolig fysikk.

*grin*

DOOM III har syke maskin krav! Tror det var recomended 3GHz og 9800pro 1GB ram osv :!:

Skrevet

Doom3 har sin egen fysikkmotor, tror det var Carmack som mekka den sammen. Den vil være bra nok etter det jeg har sett, men fysikken i HL2 blir nok bedre.

For min sin del så er det Doom3 som blir den beste opplevelsen for meg. En kan selvfølgelig ikke si slikt helt sikkert, men id Software har aldri skuffet meg, og Doom har en spesiell plass i mine tidlige dager som virtuell morder (only killed bad guys, honest!).

Skrevet
id Software har aldri skuffet meg

:wow: DNF :wow:

Hva har id Software med Duke Nukem Forever å gjøre? Det 3D Realms som utvikler Duke Nukem Forever om det var noen tvil om det. En annen ting er hvordan du kan være skuffet over et spill som enda ikke er ferdig.

Skrevet
Det er bare en ting og si til dere alle : DOOM 3 kommer til og eie alle FPS spill som har kommet ut. I LOVE JOHN CARMACK :love:

Ikke fortsett trenden som vedkommende her prøver å starte. Hold en seriøs diskusjon og kom med saklige argumenter i denne tråden. Jeg sier ikke dette mange ganger. Takk.

Skrevet
Og så har Doom ]|[ blitt utsatt. Igjen. Er det bare jeg som lurer på om det kommer?

Hvor har du det fra at det er utsatt? Har det noen gang blitt fastsatt noen dato? Det kommer senest første kvartal 2005, men det kan også komme i løpet av andre halvår 2004. Og det er ingen tvil om at det kommer.

Les her: http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=3579 - men et tips til deg: Les mer enn bare overskriften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...