Gå til innhold

Half-Life2 VS. Doom3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja....Doom 3 virker som enda et av de shoot-em-up spilla som du kan klare uten hjerne, men derimot grafikken og musikken(trent reznor er min favoritt musiker) kommer til å lokke meg

Halflife 2 har den ultimate fysikkmotoren(...um...har jeg hørt ;) ) pluss den motoren de bruker i spillet er fabelaktig...det eneste som vil skuffe meg litt er om fiendene er slik jeg..hørte..de var i betaen(tålte mye)...bare håper Half-Life 2 er mer realistisk(er stor fan av realime i spill D.V.S liker ikke cs :p ) og at det kommer ut før Jula

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Halflife 2 har den ultimate fysikkmotoren(...um...har jeg hørt ;) ) pluss den motoren de bruker i spillet er fabelaktig...det eneste som vil skuffe meg litt er om fiendene er slik jeg..hørte..de var i betaen(tålte mye)...bare håper Half-Life 2 er mer realistisk(er stor fan av realime i spill D.V.S liker ikke cs :p ) og at det kommer ut før Jula

Half-Life 2 bruker Havok 2 fysikkmotoren som de også har skrevet litt på selv (tweaket den for å få mer ut av den), det vil si det ledende på markedet pluss deres eget tillegg, vil jeg nok tro HL2 fysikken kommer til å sparke ;)

Skrevet

Jeg tror at HalfLife 2 blir bra. Jeg tror også at Doom 3 blir bra. Begge på hver sin måte. Der Halflife er mer løpe rundt i gater og skyte på store monstre. Doom3 tror jeg kan bli kanon dersom du låser deg inn på datarommet, slår av lyset, skrur lyden litt ekstra opp og spiller.

Doom 3 blir skummelt og intenst, HalfLife blir litt mer action. Som å diskutere en grøsser mot en actionfilm omtrent.... (min personlinge mening)

Men jeg tror begge spillene blir kule! :cool:

• 4 uker senere...
Skrevet

Ingen... :thumbdown:

Bare oppskrytt (regner jeg med). Er som regel litt gledesdreper, men tror ikke grafikkmotoren blir så mye bedre enn Max Payne 2.......Mange blir skuffet... Hør mitt ord!

Skrevet
Ingen... :thumbdown:

Bare oppskrytt (regner jeg med). Er som regel litt gledesdreper, men tror ikke grafikkmotoren blir så mye bedre enn Max Payne 2.......Mange blir skuffet... Hør mitt ord!

har da prøvd BETA versjonen av HL2 jeg da. Har også prøvd Max Payne 2.

For å si det mildt! så kan ikke grafikken på max payne 2 og hl2 sammenlignes en plass!! hl2 drar max payne 2 i grafikk, noe så sykt også!! :yes:

Skrevet
Det som i hvert fall er felles for både Doom 3 og Half-Life 2 er at de vil kjøres med en helt ny motor som vil bli brukt til å levere neste-generasjon spill i lang, lang tid etter lansering.

akkurat hvor lenge vil doom3 motoren leve? så avansert at det bare kan spilles 4 spillere... mot hverandre.....

im not gonna waste time... waste nothing....

Skrevet (endret)

tror doom3 og hl2 kommer til å bli to fantastiske spillopplevelser. id og valve gjør dette i fra hjertet, arbeidsstolthet, og da blir det som regel veldig bra.

å klage på at doom 3 kun har 4vs i multiplayer er latterlig, hvorfor i all verden kan ikke det bli megafett? ikke skjønner jeg...kvalitet fremfor kvantitet er det noe som heter.

systemkrav:

"The Phobos Lab sent off an e-mail asking John Carmack himself what kind of a computer Doom III will require at the least. Here's what he had to say:

Here is the official word on the minimum system configuration you'll need to run Doom³.

1GHz CPU 256MB RAM GF1 or Radeon 7xxx series card"

Don't expect to run it fabulous with that system setup , but everything will be playable at least"

når kommer doom3?

Today Activision released their second quarter financial results in a press release. Among other info in the release, it states that that Doom 3 is now being moved from the 2004 fiscal year, into the fiscal 2005 year which actually begins in April 2004. So basically are they saying that DOOM 3 won't see store shelves until sometime after April 2004? We'll see.

holder en god knapp på doom3 fremfor hl2 etter å ha prøvd alphaen vs betaen, dog ingen av de representerer det ferdige produkt.

info som ikke er fra offisielt hold kan folk holde for seg selv...

Endret av cock hammer
Skrevet
har ikke så stor tro på doom jeg heller. Vet ikke hvordan det blir men det blir sikekrt mest inne i ganger, og det er kjedelig. utegrafikk der du etterligner virkeligheten mest mulig er det som er artig.

Må si meg enig.

Synes det å løpe rundt i byer og landskap og greier er myyyyyye kulere enn å løpe rundt inni ganger med stålrør og vannpytter.

Ser for meg Doom3 som sånn - nå skal vi ta heisen, ånei den har ikke power, vi må skru på power for å bruke heisen fordi vi skal ned til topsecret research labs og der må vi activate the main security console og åpne døra inn til et annet sted hvor vi finner ut at ånei de har drevet forskning på gener og de har laget monstre!! - putt inn diverse monstre som spiser på en kar eller kommer gjennom en vegg, hvor du vil.

Mulig Halflife2 blir mye av det samme, men her har vi by, bil, båt, soldater, fysikk til å dø for, m.m.

For the record - Jeg syntes Doom1 var bra når det kom, 2ern sugde. Jeg spilte aaaaaltfor mye Quake1, mens 2ern og 3ern sugde gamp.

Sånne kjipe matt-grønne/bæsjebrune farger som utgjør hele Doom/Quake design stilen appelerer ikke til meg.

Skrevet
Det som i hvert fall er felles for både Doom 3 og Half-Life 2 er at de vil kjøres med en helt ny motor som vil bli brukt til å levere neste-generasjon spill i lang, lang tid etter lansering.

Jepp, det er helt sant.

Vi får håpe på noen sinnsyke spill med disse motorene!

Begynner å bli lei av modifiserte Q3 motorer :thumbdown:

Skrevet

Jeg bare gleder meg til de to spillene kommer ut.

Skal kjøpe dem med engang de kommer ut, men gruer meg til jeg kommer hjem. Da må jeg jo velge hvilket spill jeg skal starte meg :p

Skrevet
Ser for meg Doom3 som sånn - nå skal vi ta heisen, ånei den har ikke power, vi må skru på power for å bruke heisen fordi vi skal ned til topsecret research labs og der må vi activate the main security console og åpne døra inn til et annet sted hvor vi finner ut at ånei de har drevet forskning på gener og de har laget monstre!! - putt inn diverse monstre som spiser på en kar eller kommer gjennom en vegg, hvor du vil.

det er jo sånn HL er ^^ og sikker hL2 komemr til å bli

Skrevet

det er jo sånn HL er ^^ og sikker hL2 komemr til å bli

Ser om jeg klarer quote meg selv også

Mulig Halflife2 blir mye av det samme, men her har vi by, bil, båt, soldater, fysikk til å dø for, m.m.
Skrevet (endret)

Jeg gleder meg til begge spillene. Jeg bryr meg ikke om hvilket spille som kommer til å bli best, jeg håper bare at spillene blir sluppet med minst et par måneders mellomrom, så man kan fordøye de litt hver for seg. Ang maskinkrav, så kommer man helt klart til å trenge et beist av en maskin for å nyte spillet maks. Havoc kommer nok til å kreve en hel del prosessorkraft. Men ser man på John Carmac f.eks, så har jo agendaen hans hele tiden vært å presse dagens/morradagens hardware maks i alle spillene sine. Jeg husker da Quake kom ut, og omtrent ikke var spillbart på en 486 dx4 100mhz med 16 megs ram. Da måtte man bytte til pentium. No questions asked =) Jeg oppgraderer maksinen nå i disse tider til p4 3,2 + radeon 9800pro. Hvorfor? Doom3 & HL2.

Når det gjelder gameplay tror jeg også at Doom3 kommer til å bli det spillet man ikke helt liker, fordi det kommer til å bli såpass skremmende. Det er ingen som har lyst til å være helt alene, dypt der nede med monster på alle kanter. Da er det liksom litt lettere når man har noen kompanjonger som man kjemper sammen med. Tenker da på HL2. Man kan også sammenlikne Unreal 1 og 2 f.eks. Unreal var litt freaky i begynnelsen, f.eks når man går innover den korridoren hvor lysene slukkes, og man må møte den første Skaarj'en (med hysterisk musikk attpåtil). Unreal2 hadde ingen slike sekvenser følte jeg. Og det er slik jeg ser for meg HL2 i forhold til Doom3. Men jeg gleder meg vilt til begge spillene.

Multiplayer er jeg ikke helt sikker på. Skal ikke counterstrike komme i ny versjon eller noe? Mulig jeg er ute å kjøre her, men jeg antar hvis det skjer så kommer de fleste til å gå over til det. HL2, eller kanskje spesielt Team Fortress2 kommer til å eksplodere, det er jeg rimelig sikker på. Men jeg har aldri likt slike spill, hvor man driver å sniker rundt omkring og sniper intetanende folk, før man sniker seg videre, tålmodighet eier jeg ikke. Sånnsett har jeg alltid favorisert Quake 1-3 hvor reflekser, koordinasjon og teknikk er viktigst. At doom3 kommer til å ha kun 4 i multiplayer er vel rett og slett siden id har valgt å konsentrere seg om å lage et single player spill samt utvikle en ny motor. Dette kommer mod folkene til å åpne opp rimelig fort antar jeg. Men om man ser på dagens qw miljø så er det 3 typer multiplayer som spilles. Deathmatch 1on1, 2on2 og 4on4, så jeg vet ikke om man har behov for særlig mer enn dette. Det er jo vanskelig nok å stable en klan på beina, om man attpåtil skal behøve 30 stykker for et team-game. Det eneste som bekymrer meg er at Doom3 kommer til å bli for sløvt (quake3-sakte eller verre og med ENDA mer fokusering på aim). Vi får se.

Endret av Ripsta
Skrevet

Spilte mye netquake og qw, men ikke veldig mye nå lenger. Gjør en og annen speedrun demo på Speed Demos Archive, men er ikke veldig aktiv. Spilte en del q3, men gikk stort sett lei, og gikk tilbake til qw en stund igjen. Nå har jeg stort sett ikke spilt seriøst på et par år. Håper det endrer seg når Doom3 kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...