Gå til innhold

Post din AMD-OC her!


Anbefalte innlegg

a64 3000+@1980mhz

men jeg har et problem fsb vil ikke over 219.... 219 kjører prime 95 stabilt, 220 booter ikke bios en gang......                          har prøvd en god del ting hk er MSI sli platinum.... noen som har noe triks opp ermet eller har jeg fått et mandagskort? så på ocshoot så hadde de fått det opp til 375fsb(etter å ha fiksa noe i bios, men jeg burde vel kunne få det over 219 iallfall)

åssen minne har du?

kingston hyperx 2-2-2-5

det er jo kvalitets ram så da tror jeg ikke det er problemet.

kansje strømforsyninga eller hovedkortet.

åssen strømforsyning har du da?

hmm... dette er rart... satte alt klart for å klokke i bios, uten å klokke altså (alt av timings og spenninger)

 

så gikk jeg ikke i windows og klokka med clockgen... stabilt og fint på 278x9 no med boxed-kjølre loader på ca 45 grader og det er jo ikke så ille... minnet er synkront på 2,5-4-4-8 skal laste ned bios som gir det litt mer volt... så blir det kanksje enda litt tightere timings.... men jeg kan altså ikke oc-e i bios...

 

noen som har vært borti dette før?

 

strømforsyninga er den som følger med i silentium kabinett fra artic cooling var det? 350w seasonic klarer 450w peak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cpu: Amd Mobile 2400+ 35w @2300mhz (200*11.5)

Volt: 1.65 (Hk undervolter til under 1.60)

HK: Abit NF7v2.0

Kjøling: Billig kjøler til 70 kr fra komplett.

Idle: 48C

Load: 59C

Du greier sikkert å tyne denne cpu'en enda høyere, men det ser ut som du kommer til å bruke en del volt på å oppnå det.

 

Kjøleløsningen din var jo ikke helt bra da, hvorfor ikke bytte til noe sterkere? Du greier sikkert glatt 2500Mhz med en bedre kjøleløsning.

 

Min XP-M kan klokkes opp til 3Ghz som er maks post (med høyest volt), den trives dog best på 2400Mhz (11x220).

 

Har et problem og mener det er pga strømforsyningen, når jeg øker fsb til 240 eller 250 og øker volten til ca 1.8-1.9 så kan jeg kjøre systemet i ca 2-3min før det hele restarter.

NorthBridge har tilstrekkelig med kjøling og går aldri over 30c,så jeg føler at det er NorthQ en som ikke greier å levere nok strøm.

 

Noen som har vært borti noe lignende? Irriterende da 240fsb går fint på lavere hastigheter enn 2,3Ghz.

Lenke til kommentar
Cpu:    Amd Mobile 2400+ 35w @2300mhz (200*11.5)

Volt:    1.65 (Hk undervolter til under 1.60)

HK:      Abit NF7v2.0

Kjøling: Billig kjøler til 70 kr fra komplett.

Idle:      48C

Load:    59C

Du greier sikkert å tyne denne cpu'en enda høyere, men det ser ut som du kommer til å bruke en del volt på å oppnå det.

 

Kjøleløsningen din var jo ikke helt bra da, hvorfor ikke bytte til noe sterkere? Du greier sikkert glatt 2500Mhz med en bedre kjøleløsning.

 

Min XP-M kan klokkes opp til 3Ghz som er maks post (med høyest volt), den trives dog best på 2400Mhz (11x220).

 

Har et problem og mener det er pga strømforsyningen, når jeg øker fsb til 240 eller 250 og øker volten til ca 1.8-1.9 så kan jeg kjøre systemet i ca 2-3min før det hele restarter.

NorthBridge har tilstrekkelig med kjøling og går aldri over 30c,så jeg føler at det er NorthQ en som ikke greier å levere nok strøm.

 

Noen som har vært borti noe lignende? Irriterende da 240fsb går fint på lavere hastigheter enn 2,3Ghz.

Det er pga høy FSB og høy Vcore. De fleste XP-M sliter med det med mindre en tar en L12 mod (endrer standard FSB fra 133 til 166).

Lenke til kommentar
a64 3000+@1980mhz

men jeg har et problem fsb vil ikke over 219.... 219 kjører prime 95 stabilt, 220 booter ikke bios en gang......                          har prøvd en god del ting hk er MSI sli platinum.... noen som har noe triks opp ermet eller har jeg fått et mandagskort? så på ocshoot så hadde de fått det opp til 375fsb(etter å ha fiksa noe i bios, men jeg burde vel kunne få det over 219 iallfall)

åssen minne har du?

kingston hyperx 2-2-2-5

det er jo kvalitets ram så da tror jeg ikke det er problemet.

kansje strømforsyninga eller hovedkortet.

åssen strømforsyning har du da?

hmm... dette er rart... satte alt klart for å klokke i bios, uten å klokke altså (alt av timings og spenninger)

 

så gikk jeg ikke i windows og klokka med clockgen... stabilt og fint på 278x9 no med boxed-kjølre loader på ca 45 grader og det er jo ikke så ille... minnet er synkront på 2,5-4-4-8 skal laste ned bios som gir det litt mer volt... så blir det kanksje enda litt tightere timings.... men jeg kan altså ikke oc-e i bios...

 

noen som har vært borti dette før?

 

strømforsyninga er den som følger med i silentium kabinett fra artic cooling var det? 350w seasonic klarer 450w peak.

klokk i bios du :thumbup:

Lenke til kommentar
a64 3000+@1980mhz

men jeg har et problem fsb vil ikke over 219.... 219 kjører prime 95 stabilt, 220 booter ikke bios en gang......                          har prøvd en god del ting hk er MSI sli platinum.... noen som har noe triks opp ermet eller har jeg fått et mandagskort? så på ocshoot så hadde de fått det opp til 375fsb(etter å ha fiksa noe i bios, men jeg burde vel kunne få det over 219 iallfall)

åssen minne har du?

kingston hyperx 2-2-2-5

det er jo kvalitets ram så da tror jeg ikke det er problemet.

kansje strømforsyninga eller hovedkortet.

åssen strømforsyning har du da?

hmm... dette er rart... satte alt klart for å klokke i bios, uten å klokke altså (alt av timings og spenninger)

 

så gikk jeg ikke i windows og klokka med clockgen... stabilt og fint på 278x9 no med boxed-kjølre loader på ca 45 grader og det er jo ikke så ille... minnet er synkront på 2,5-4-4-8 skal laste ned bios som gir det litt mer volt... så blir det kanksje enda litt tightere timings.... men jeg kan altså ikke oc-e i bios...

 

noen som har vært borti dette før?

 

strømforsyninga er den som følger med i silentium kabinett fra artic cooling var det? 350w seasonic klarer 450w peak.

klokk i bios du :thumbup:

men det går ikke... setter jeg fsb over 220 i bios får jeg ikke bilde en gang... den feiler på cpu-initialization....

 

i windows klokker jeg til 2,4ghz prime 95 stabilt med stock-kjøler.... load på 42 grader

Lenke til kommentar
men det går ikke... setter jeg fsb over 220 i bios får jeg ikke bilde en gang... den feiler på cpu-initialization....

 

i windows klokker jeg til 2,4ghz prime 95 stabilt med stock-kjøler.... load på 42 grader

Ikke for å avbryte den fine "quote-rekka", men har du satt ned HTT multiplikatoren? Altså den du ganger opp HTT frekvensen med.

 

Standard står den på 5 for s-939 og 4 på s-754 prøv å sette den ned et hakk eller to...

Lenke til kommentar
men det går ikke... setter jeg fsb over 220 i bios får jeg ikke bilde en gang... den feiler på cpu-initialization....

 

i windows klokker jeg til 2,4ghz prime 95 stabilt med stock-kjøler.... load på 42 grader

Ikke for å avbryte den fine "quote-rekka", men har du satt ned HTT multiplikatoren? Altså den du ganger opp HTT frekvensen med.

 

Standard står den på 5 for s-939 og 4 på s-754 prøv å sette den ned et hakk eller to...

ja.....

 

har no funnet ut at det ikke funker fordi MSI leverer en møkkabios...

 

sånn her funker HT frekvensene i min bios no....

 

5x=5x 4x=4x 3x=(5x eller 6!x) 2x=5x 1x=?

 

kjører på 4x no... funker helt fint når jeg klokke i windows, prime95 stabilt på 2,4ghz med den fine boxed-vifta mi... om jeg slakker litt på minnet så går det nok på 2,5 også.... tenkte å kjøre det på 180mhz..... Men er seff irriterende å måtte klokke opp hver gang jeg går inn i windows.... må vel bare vente og håpe på at MSI får ut fingeren og lager en bios som faktisk funker....

Lenke til kommentar

Hvor mye volt liker en 3500+ 0.13 for nå 2.6 stabilt? 1.550+10prosent er ikke nok :\ Klarer 280*9(2520) 1.550+8.3% nå etter at jeg satte inn OCZ Powerstream 520 i PC'en. 10*255 stoppet etter 3timer.

 

Før så stoppa den på 2.466GHz uansett.

 

Mvh Øystein

 

Btw ADT: Hva er ALLE settingsene dine i a64 tweaker?

Lenke til kommentar
Hvor mye volt liker en 3500+ 0.13 for nå 2.6 stabilt? 1.550+10prosent er ikke nok :\  Klarer 280*9(2520) 1.550+8.3% nå etter at jeg satte inn OCZ Powerstream 520 i PC'en. 10*255 stoppet etter 3timer.

 

Før så stoppa den på 2.466GHz uansett.

 

Mvh Øystein

 

Btw ADT: Hva er ALLE settingsene dine i a64 tweaker?

Da jeg klokket min kamerat sin 3500+ "Newcastle" holdt 1,55V +5% i massevis for å få den stabil i 3DMark, SuperPi, HL2 +++ (dvs. rundt 1,6V)

 

Heh, dette høres kanskje dumt ut, men hva er a64 tweaker?

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Hvor mye volt liker en 3500+ 0.13 for nå 2.6 stabilt? 1.550+10prosent er ikke nok :\  Klarer 280*9(2520) 1.550+8.3% nå etter at jeg satte inn OCZ Powerstream 520 i PC'en. 10*255 stoppet etter 3timer.

 

Før så stoppa den på 2.466GHz uansett.

 

Mvh Øystein

 

Btw ADT: Hva er ALLE settingsene dine i a64 tweaker?

Da jeg klokket min kamerat sin 3500+ "Newcastle" holdt 1,55V +5% i massevis for å få den stabil i 3DMark, SuperPi, HL2 +++ (dvs. rundt 1,6V)

 

Heh, dette høres kanskje dumt ut, men hva er a64 tweaker?

Hehe, det er et program for å stille på mange timings på ram'en som du ikke har i bios osv, slik at en kan nå lenger :) Google det du :] a64 tweaker. Om du hadde giddet å laste det ned og vise timingsene hadde det vært kjekt :)

 

kjører nå 1.525+8.3 @ 2.6GHz stabilt(prime kjører atm :whistle: ) Tror jeg skal leke meg litt, OCZ Powerstream 520w gjør ting stabilt! :D Tror jeg rett og slett bare varma CPU'en opp for mye med å overvolte :D

Lenke til kommentar
Hvor mye volt liker en 3500+ 0.13 for nå 2.6 stabilt? 1.550+10prosent er ikke nok :\  Klarer 280*9(2520) 1.550+8.3% nå etter at jeg satte inn OCZ Powerstream 520 i PC'en. 10*255 stoppet etter 3timer.

 

Før så stoppa den på 2.466GHz uansett.

 

Mvh Øystein

 

Btw ADT: Hva er ALLE settingsene dine i a64 tweaker?

Da jeg klokket min kamerat sin 3500+ "Newcastle" holdt 1,55V +5% i massevis for å få den stabil i 3DMark, SuperPi, HL2 +++ (dvs. rundt 1,6V)

 

Heh, dette høres kanskje dumt ut, men hva er a64 tweaker?

Hehe, det er et program for å stille på mange timings på ram'en som du ikke har i bios osv, slik at en kan nå lenger :) Google det du :] a64 tweaker. Om du hadde giddet å laste det ned og vise timingsene hadde det vært kjekt :)

 

kjører nå 1.525+8.3 @ 2.6GHz stabilt(prime kjører atm :whistle: ) Tror jeg skal leke meg litt, OCZ Powerstream 520w gjør ting stabilt! :D Tror jeg rett og slett bare varma CPU'en opp for mye med å overvolte :D

Den er grei :) Får gjøre det en gang det er kaldt nok til å nå de samme hastighetene, hvem i all verden er det som sier at PC som hobby ikke er sesongbetont? :p

 

Ja, helt enig, gjelder å finne en fin balanse mellom å gi CPU'en volt, men ikke for mye varme...

 

OCZ Powerstream'ene er bare konge! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjører min AMD XP 2800+ på 2.5GHz... Vet igrunnen ikke hvor mye den yter slik innstillingene er nå :blush: , men håper noen kan hjelpe meg med dette... :whistle:

 

Screenshot

 

Glemte kjøleren! Cooler Master Jet 7! Skulle nesten tro PC'n min letta snart sånn som den blåser på max turtall! :D Høres ihvertfall slik ut :p

Endret av Bladebreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...