Gå til innhold

Post din AMD-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
får man programmet som heter CPU-Z til vanelig AMD XP også....??

 

som AveMORphine

 

viser bilde av

Doh!!

hva mener du med doh rykende kaffe??

så klart gjør du det, jeg brukte cpu-z på min gamle 533mhz celeron liksom.

hva ville vitsen vert med programmet hvis det ikke fungerte med de vanligste prosessorene de siste åra?

det jeg mente med det jeg spørte om var.. at jeg var der du kunne laste det ned.. så så du bilde av en sånn med AMD64 og penium 4 og da tenkte jeg at det bare funka for dem 2 :blush:

men takk for svaret uansett :)

Lenke til kommentar

a64 3000+@1980mhz

men jeg har et problem fsb vil ikke over 219.... 219 kjører prime 95 stabilt, 220 booter ikke bios en gang...... har prøvd en god del ting hk er MSI sli platinum.... noen som har noe triks opp ermet eller har jeg fått et mandagskort? så på ocshoot så hadde de fått det opp til 375fsb(etter å ha fiksa noe i bios, men jeg burde vel kunne få det over 219 iallfall)

Lenke til kommentar
a64 3000+@1980mhz

men jeg har et problem fsb vil ikke over 219.... 219 kjører prime 95 stabilt, 220 booter ikke bios en gang...... har prøvd en god del ting hk er MSI sli platinum.... noen som har noe triks opp ermet eller har jeg fått et mandagskort? så på ocshoot så hadde de fått det opp til 375fsb(etter å ha fiksa noe i bios, men jeg burde vel kunne få det over 219 iallfall)

åssen minne har du?

Lenke til kommentar
a64 3000+@1980mhz

men jeg har et problem fsb vil ikke over 219.... 219 kjører prime 95 stabilt, 220 booter ikke bios en gang......                          har prøvd en god del ting hk er MSI sli platinum.... noen som har noe triks opp ermet eller har jeg fått et mandagskort? så på ocshoot så hadde de fått det opp til 375fsb(etter å ha fiksa noe i bios, men jeg burde vel kunne få det over 219 iallfall)

åssen minne har du?

kingston hyperx 2-2-2-5

Lenke til kommentar
Har akkurat kommet opp i 2,96 på Sys i Sig.

wow! :wow: det var veldig høy klokk! klarer du 3Ghz tro? gleder meg veldig til å går til innkjøp av AMD64, men forventer ikke mer enn 2.4 til 2.5Ghz siden jeg bare har 3200-minne, som nok ikke klarer stort mer enn 220-230FSB, har lenge tenkt på samme minne som det du har. men det koster jo å være kar! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har akkurat kommet opp i 2,96 på Sys i Sig.

wow! :wow: det var veldig høy klokk! klarer du 3Ghz tro? gleder meg veldig til å går til innkjøp av AMD64, men forventer ikke mer enn 2.4 til 2.5Ghz siden jeg bare har 3200-minne, som nok ikke klarer stort mer enn 220-230FSB, har lenge tenkt på samme minne som det du har. men det koster jo å være kar! :dontgetit:

Kommer nok opp på 3GHz på en kald dag, får bare vente til gradestokken går under -10c grensen :p Minnet er forresten suverent, klarer syke hastigheter og lave timings, og det er selv uten noen slags voltmod ;)

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Kommer nok opp på 3GHz på en kald dag, får bare vente til gradestokken går under -10c grensen :p Minnet er forresten suverent, klarer syke hastigheter og lave timings, og det er selv uten noen slags voltmod ;)

jasså så du utnytter kulden du også skjønner jeg, da skal jeg si deg at jeg er medlem av klubben! :D .

 

når jeg fikk min XP-M opp i 2.76Ghz var det rundt -10C grader ute.

Lenke til kommentar
Kommer nok opp på 3GHz på en kald dag, får bare vente til gradestokken går under -10c grensen :p Minnet er forresten suverent, klarer syke hastigheter og lave timings, og det er selv uten noen slags voltmod ;)

jasså så du utnytter kulden du også skjønner jeg, da skal jeg si deg at jeg er medlem av klubben! :D .

 

når jeg fikk min XP-M opp i 2.76Ghz var det rundt -10C grader ute.

Hehe, åpent vindu må til for 3GHz ja :p. Men med stengt vindu er CPU'en SuperPi-stabil ved 2800MHz, og det er jo ganske bra :)

Lenke til kommentar
a64 3000+@1980mhz

men jeg har et problem fsb vil ikke over 219.... 219 kjører prime 95 stabilt, 220 booter ikke bios en gang......                          har prøvd en god del ting hk er MSI sli platinum.... noen som har noe triks opp ermet eller har jeg fått et mandagskort? så på ocshoot så hadde de fått det opp til 375fsb(etter å ha fiksa noe i bios, men jeg burde vel kunne få det over 219 iallfall)

åssen minne har du?

kingston hyperx 2-2-2-5

det er jo kvalitets ram så da tror jeg ikke det er problemet.

kansje strømforsyninga eller hovedkortet.

åssen strømforsyning har du da?

Lenke til kommentar
a64 3000+@1980mhz

men jeg har et problem fsb vil ikke over 219.... 219 kjører prime 95 stabilt, 220 booter ikke bios en gang......                          har prøvd en god del ting hk er MSI sli platinum.... noen som har noe triks opp ermet eller har jeg fått et mandagskort? så på ocshoot så hadde de fått det opp til 375fsb(etter å ha fiksa noe i bios, men jeg burde vel kunne få det over 219 iallfall)

åssen minne har du?

kingston hyperx 2-2-2-5

det er jo kvalitets ram så da tror jeg ikke det er problemet.

kansje strømforsyninga eller hovedkortet.

åssen strømforsyning har du da?

hmm... dette er rart... satte alt klart for å klokke i bios, uten å klokke altså (alt av timings og spenninger)

 

så gikk jeg ikke i windows og klokka med clockgen... stabilt og fint på 278x9 no med boxed-kjølre loader på ca 45 grader og det er jo ikke så ille... minnet er synkront på 2,5-4-4-8 skal laste ned bios som gir det litt mer volt... så blir det kanksje enda litt tightere timings.... men jeg kan altså ikke oc-e i bios...

 

noen som har vært borti dette før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...