Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tilbakeslag av lukt i kjøkkenvask


Anbefalte innlegg

Vi har problemer med at dårlig lukt (kloakklukt) slår tilbake i kjøkkenvasken. Dette skjer kun når vasken brukes, altså når vann renner gjennom og ut. 

 

Vi har forsøkt med plumbo fordi vi trodde det bare var litt tett e.l. Dette hjalp ikke. Demonterte og vasket også alle utvendige rør under vasken, uten at det hjalp.

 

Hva kan årsaken være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Har det samme problemet, kun lukt når det renner vann i vasken

Har byttet hele avløpssystemet ink.kum i vasken men det hjelper ikke.

Lukten er fra kloakksystemet, har også spylt igjennom lufterør til over tak uten at det hjalp

Virker for meg som om det kommer luftbobler opp etter dragsuget ned..?

Lenke til kommentar

Jeg opplevde dette en gang. Da viste det seg at røret fra vasken ikke var tett mot stigerøret fra gulvet, slik at det sivet luft opp fra under skapet.

 

Alternativt kan det være dårlig lufting av kloakken som gjør at det blir overtrykk når det kommer vann ned, slik at luften bobler tilbake gjennom vannlåsen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde dette problemet når jeg flyttet inn i leiligheten. Den hadde da stått tom i en måned eller to, da de jeg kjøpte av hadde flyttet ut i god tid før jeg flyttet inn.

 

Det tok noen måneder, men gikk til slutt over av seg selv, og har ikke kommet tilbake på 3-4 år.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar
Ja jeg mistenkte luftingen selv og derfor spylte jeg igjennom rørene fra taket og ned
Tror dette kom ifb med omlegging av rør i gata
Kan det skje?

 


Tror du har problemer med luftingen på kloakken. ved dårlig lufting blir det vakum i avløpet som suger ut vann fra vannlåsen. her må man nok montere en ekstra lufting i kjøkkenbenken. https://www.vvsmester.no/kloakklukt-i-huset/

Tusen takk for svar
Følger opp den ? Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...