Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mellomrom mellom fortennene


Lollll

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et ganske stort mellomrom mellom fortennene mine, og har alltid hatt stor usikkerhet rundt dette. Er svært redd for at andre skal synes jeg har "ekle" eller stygge tenner, og jeg har fått med vane å ikke smile med munnen åpen. Lurer på hva folk generelt sett synes om mellomrom mellom fortenner? Og hva dere synes spesielt om mitt (på bildet).

 

Vet jeg ikke skal bry meg om hva andre mener, men akkurat på dette området har jeg veldig stor usikkerhet rundt og trenger litt bekreftelse på hva folk egentlig synes!

post-388436-16753_thumb.jpg

Endret av Lollll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ser ung nok ut til å få dekka tannbehandling, so viss det verkeleg plagar deg kan du jo prøve tannregulering.

Gratis tannbehandling for 0-18(20) år gjeld ikkje for tannregulering.

Dersom ho ikkje er fylt 20, og mellomromet er minst 3 mm, vil ho få dekt 40% av utgiftene til tannregulering (rettare sagt 40% av det Helfo meiner slik behandling skal koste. Ofte vil tannlegen ha meir enn det, slik at i realiteten får ein dekt mindre enn 40%).

Er ein 20 eller eldre, eller mellomromet er under 3 mm, må ein betale alt sjølv.

Eg kan leggje til at ikkje alle ortodontistar vil ta på seg ei slik behandling (dømt utifrå biletet), då dei meiner det ikkje er behov. Så ho kan måtta leite litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...