Gå til innhold

De kaller seg flyktninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var raskt. Inntil for fem minutter siden mente du at det ikke hadde vært noen forandring i Syria i det siste, og nå har du allerede konkludert med hva som er årsaken til forandringene.

 Hvis du ikke forstår, som er mest sannsynlig ,eller bare er vrang som jeg oppfatter deg nå, så er denne diskusjonen med deg over.

Lenke til kommentar

Jeg har lest førstepost, så jeg er klar over at dette ikke er en diskusjon. Jeg bare konstaterer følgende.

 

1. Du sier "Og elendigheten de rømmer fra? Det er den hverdagen de har hatt i sitt hele liv!"

1.1 Dette betyr at hverdagen er som den har vært.

2. Jeg dokumenterer at dette er feil.

3. Du forklarer hva denne forandringen skyldes.

3.1 Man kan ikke forklare en forandring som ikke finnes.

 

Enten er hverdagen som den alltid har vært, eller så er den det ikke. Bestem deg.

Lenke til kommentar

 

 

Det var raskt. Inntil for fem minutter siden mente du at det ikke hadde vært noen forandring i Syria i det siste, og nå har du allerede konkludert med hva som er årsaken til forandringene.

Hvis du ikke forstår, som er mest sannsynlig ,eller bare er vrang som jeg oppfatter deg nå, så er denne diskusjonen med deg over.
Hvorfor delta I en debattforum og vente at alle blir enig med deg? Ventet du at du ville bare lære andre rett og galt?
Lenke til kommentar

Jeg har vært i saudi arabia mange ganger, jeg har besøkt familier der, jeg har venner som bor der, jeg har hatt besøk fra saudi arabia her i norge. Alt i forbindelse med jobb men jeg har fått gode vennskap der. Dem er respekterende, hyggelig, inkluderende, forståelsesfulle og nysgjerrige mennesker. Dem har ikke på noe vis noen lyst eller plan om å tvinge andre til noe.... kun ekstreme islamistiske grupper har slik hensikt, og dem er det EKSTREMT få av og dem vil aldri få innflytelse i vesten. Kunnskapsløshet er like farlig på begge sider av bordet. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

 

 

Det var raskt. Inntil for fem minutter siden mente du at det ikke hadde vært noen forandring i Syria i det siste, og nå har du allerede konkludert med hva som er årsaken til forandringene.

Hvis du ikke forstår, som er mest sannsynlig ,eller bare er vrang som jeg oppfatter deg nå, så er denne diskusjonen med deg over.
Hvorfor delta I en debattforum og vente at alle blir enig med deg? Ventet du at du ville bare lære andre rett og galt?

 

 Det å delta i debattforum er å fremme sine argumenter. Jeg er har ikke satt meg selv som en dommer over hva som er rett eller galt. Det er opp til hver enkelt å finne sitt ståsted og argumentere utifra det.

Hvis du føler at jeg presser et standpunkt ovenfor deg som du føler deg ukomfortabel med så må du vel bare ta et standpunkt i henhold til det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det var raskt. Inntil for fem minutter siden mente du at det ikke hadde vært noen forandring i Syria i det siste, og nå har du allerede konkludert med hva som er årsaken til forandringene.

Hvis du ikke forstår, som er mest sannsynlig ,eller bare er vrang som jeg oppfatter deg nå, så er denne diskusjonen med deg over.
Hvorfor delta I en debattforum og vente at alle blir enig med deg? Ventet du at du ville bare lære andre rett og galt?

Det å delta i debattforum er å fremme sine argumenter. Jeg er har ikke satt meg selv som en dommer over hva som er rett eller galt. Det er opp til hver enkelt å finne sitt ståsted og argumentere utifra det.

Hvis du føler at jeg presser et standpunkt ovenfor deg som du føler deg ukomfortabel med så må du vel bare ta et standpunkt i henhold til det.

Det blir ingen "debatt" når en bare slenger sine meninger rundt og ignorerer motstanderne når du blir uenige med dem og slutter å diskutere.
Lenke til kommentar

 Det å delta i debattforum er å fremme sine argumenter. Jeg er har ikke satt meg selv som en dommer over hva som er rett eller galt. Det er opp til hver enkelt å finne sitt ståsted og argumentere utifra det.

 

Hvis du føler at jeg presser et standpunkt ovenfor deg som du føler deg ukomfortabel med så må du vel bare ta et standpunkt i henhold til det.

 

 

Ja, det å delta i en debatt betyr å fremme sine argumenter og meninger. Men det å være totalt lukket for andres meninger og argumenter er i beste fall dårlig debattførsel og på mange måter uærlig. Du har satt deg selv som dommer over hva som er rett, det sier du i førstepost. Du sier standhaftig at dine meninger er ubestridelige fakta, du er ikke engang åpen for diskusjon på den påstanden slik du fremstiller det.

Lenke til kommentar

 

 Det å delta i debattforum er å fremme sine argumenter. Jeg er har ikke satt meg selv som en dommer over hva som er rett eller galt. Det er opp til hver enkelt å finne sitt ståsted og argumentere utifra det.

 

Hvis du føler at jeg presser et standpunkt ovenfor deg som du føler deg ukomfortabel med så må du vel bare ta et standpunkt i henhold til det.

 

 

Ja, det å delta i en debatt betyr å fremme sine argumenter og meninger. Men det å være totalt lukket for andres meninger og argumenter er i beste fall dårlig debattførsel og på mange måter uærlig. Du har satt deg selv som dommer over hva som er rett, det sier du i førstepost. Du sier standhaftig at dine meninger er ubestridelige fakta, du er ikke engang åpen for diskusjon på den påstanden slik du fremstiller det.

 

 

 

Hvor i førstepost står det at jeg at jeg skal bestemme hvem som skriver hva i denne tråden?

Jeg har ikke satt meg som dommer over andre sine meninger. Kun at jeg vil være svært restiktiv ovenfor hvilke meninger andre måtte ha og hvordan de velger å ordlegge seg som er avgjørende om jeg kommer til å gi et tilbakesvar eller ikke på den aktuelle posten.

Du er helt fri til å mene hva du vil,skrive hva du vil!

Men jeg står fast på at postene som blir skrevet i denne tråden er det opp til meg å svare på om jeg ønsker det.

Jeg har ikke sett i reglene for Diskusjon.no at det er svarplikt for OT ved en opprettelse av en tråd på alle innlegg som kommer. (eller noen idet hele tatt)

 

Hva som er lov å poste i denne tråden er underlagt reglene for bruk av Diskusjon.no sitt nettsted og ikke hva jeg setter som begrensinger for hva medlemmene i denne tråden kan ytre seg om eller ikke.

 

At jeg er totalt lukket og uærlig er nok et angrep hva som står i førsteposten.

Hvis du ikke har leseforståelse nok til å se det...... Det er bare synd for deg.

 

 

 

Endret av Glowman
Lenke til kommentar

Ja, jeg angriper det som står i førsteposten. Du sier at dine meninger der anser du som fakta. Det er greit nok det, jeg påpeker bare at det er dårlig utgangspunkt for en saklig debatt. Det blir som å si at du vil ha en debatt på at 2+2=4, bortsett fra at faktorene ikke er like tydelige. Jeg sier ikke at du setter deg som dommer for hva andre kan si, jeg sier at du har allerede dømt deg selv til å ha rett angående dine meninger, det sier du eksplisitt i siste setning i førstepost.

 

Mulig at det er jeg som tolker det som står feil, men jeg kan ikke se noen annen måte å tolke det på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt riktig at jeg er ubøyelig i min oppfatning om flyktningesituasjonen.

Og med det utgangspunktet så har du bestemt deg for at det er bedre å dissektere førsteposten enn å prøve å føre en diplomatisk tone i håp om at du kan påvirke meg i en annen retning.

 

Da er ditt standpunkt like standhaftig som mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har allerede utelukket det. Jeg påpeker bare dette. Hvordan du tolker det til at jeg er like standhaftig som deg vet jeg ikke, jeg er alltid åpen for å ta feil om ting og hvis jeg får det påvist så bruker jeg det til å forhåpentligvis forbedre meg selv. Grunnen til at jeg kommenterer førstepost er at jeg synes det blir litt påfallende å be til debatt og samtidig utelukke at en kan ta feil angående ens oppfatninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...