Gå til innhold

Har Altibox oppgradert hastighetene?


Anbefalte innlegg

 

Ser ikke grunn for å ha slike lave hastighet på fiber, med mindre man kun spiller online spill men selv det krever litt mere båndbredde.

 

 

Må du gi deg, spille på nett krever ikke mer enn en 1/1Mbit linje. Hva gjorde vi før da med dialup og i DSLs spede begynnelse her på berget? Så vi syner?

 

 

 

Personlig har jeg intet å klage på hva gjelder min internett linje fra Altibox som er på sitt 6 år nå. Prisen fikk jeg skrudd ned og når de innførte de nye hastighetene sine siden mitt område ikke er oppgradert :)

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel først og fremst responstiden som er viktig når det kommer til spilling på nett, men når det kommer til 1/1 tilbudet fra Altibox så er jo det myntet på pensjonister som bare bruker de letteste formene for kommunikasjon, som NAV, epost of kanskje Facebook. Gamere ønsker jo at den nyeste patchen fra favoritt MMOet på 20 GB skal gå ned på noen få minutter.

Lenke til kommentar

 

 

Ser ikke grunn for å ha slike lave hastighet på fiber, med mindre man kun spiller online spill men selv det krever litt mere båndbredde.

 

 

Må du gi deg, spille på nett krever ikke mer enn en 1/1Mbit linje. Hva gjorde vi før da med dialup og i DSLs spede begynnelse her på berget? Så vi syner?

 

På den tiden hadde vi i familjen kun 56 k modem, det var ikke noe månedspris på bredbånd da, så det ble like dyrt å bruke internett som å ringe med fasttelefoni.  Da spilte jeg ikke online spill siden det ville blitt for dyrt.

Lenke til kommentar
Hvor fornøyd har du vært med Altibox ang. oppetid og kundeservice? Noe negativt å si om tjenesten overhodet?

 

Jeg har vel aldri hatt behov for å kontakte kundeservice, så det kan jeg ikke kommentere. (De ringer meg for å pushe TV & telefoni, men ren Internett service er alt jeg trenger.)

 

Bortsett fra noen perioder der det virket som om DNS-serverne til Altibox var "fraværende" i et tidsrom rundt midnatt, så har jeg vel aldri opplevd noen problemer med tjenesten. Jeg har restartet ruteren en gang pr. år, men jeg er ikke sikker på om det var det som løste problemet eller om det var relatert til DNS e.l. Jeg driver mest med nedlasting/streaming og ikke gaming, så jeg er ikke så veldig opptatt av latency. Hastigheten har alltid vært i henhold til det jeg betaler for.

Lenke til kommentar

Har ikke altibox problemer med PS3\4? Når man kobler opp mot Playstation netwoks?

Eller gjelder dette kun fåtall vikenfiber kunder? Problemet er vel også noen får Engelske ipv4 adresser så det ser ut som man er på VPN men vet ikke om det er løst.

 

Nei, Altibox har ikke problemer med PS-store/network. Må være noe Vikenfiber-greier da. Selv har jeg vært Lyse-kunde i mange år uten problemer, nylig sagt opp pga. flytting.

Og nei, "problemet" med Engelske IP-adresser er også løst. Altibox kjøpte en haug IP-adresser fra England, og det var kun frem til GeoIP-databasene ble oppdatert at IP-adressene ble rapportert som tilhørende England.

Endret av TheHaughom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med zyxel p2812 altibox hjemmesentralen?

Er det fremdeles drittprodukt til altibox?

 

Veldig mange som er misfornøyd med den, har vel få mulighet for å bedre trådløs nett på den.

Uten å bytte den ut med Asus router. Siden er mye som kan gjøres ved en firmware oppdatering.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

Hvordan er det med zyxel p2812 altibox hjemmesentralen?

Er det fremdeles drittprodukt til altibox?

 

Veldig mange som er misfornøyd med den, har vel få mulighet for å bedre trådløs nett på den.

Uten å bytte den ut med Asus router. Siden er mye som kan gjøres ved en firmware oppdatering.

Den er dårlig i min erfaring, syns det er latterlig at de ikke klarer å levere en god hjemmesentral.

De innser jo dette selv og promoterer asus routere.

Lenke til kommentar

Hvordan kan altibox gi deg 700/700 mbit?

 

Sikker på du ikke har 1 gigabit mens routeren din er flaskehalsen?

 

Har spurt hvorfor altibox ikke tilbyr hastigheter mellom 500- 1 gigabit men får til svar det er enklere for dem å tilby nåværende hastighet.

Siden det er mange som ikke har routere som klarer særlig mere en 700-800 Mbit.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 500/500Mbit i snart ett år og er fornøyd så langt. Betaler 949kr mnd og da har jeg internett, TV og telefon i en pakke...

Tok telefon for da fikk jeg 200mbit ekstra for bare 49kr mnd. Med tanke på farten og TV inkl så synes jeg det ikke er så ille pris.

Hvilken leverandør er det som gir deg alt dette til den prisen? Tror jeg betaler nesten det samme for 50/50Mbit med telefon/TV.

Lenke til kommentar

 

Jeg har hatt 500/500Mbit i snart ett år og er fornøyd så langt. Betaler 949kr mnd og da har jeg internett, TV og telefon i en pakke...

Tok telefon for da fikk jeg 200mbit ekstra for bare 49kr mnd. Med tanke på farten og TV inkl så synes jeg det ikke er så ille pris.

Hvilken leverandør er det som gir deg alt dette til den prisen? Tror jeg betaler nesten det samme for 50/50Mbit med telefon/TV.

 

 

Betaler 450kr for 500/500mbit fiber.

Dette er dog borettslagsavtale (men egen fiber rett i leiligheten). Særdeles fornøyd med den prisen.

Kan også få 1gbit hver vei for 750kr/mnd.

 

Nesten ingen som benytter seg av den, da Canal Digital TV og *DSL er inkludert i fellesutgiftene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...