Gå til innhold

iPhone 6 VS Samsung S6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Stort sett utelukkende pga at Samsung er dårlige på programvare. På den telefonen jeg hadde funka ikke lock screen optimalt (den lagget), noe som var irriterende hver eneste gang man skulle åpne telefonen. "Men du kunne jo bare brukt en annen app!" Ikke om jeg ville bruke fingeravtrykksleseren. Ikke som jeg fant ut av iallfall.

 

For meg var iallfall ikke den bedre skjermen verdt irritasjonene og det å miste Apples økosystem (men så bruker jeg OSX til daglig også). 

 

(Jeg hadde Edge, men antar S6 er samme greia).

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Tror egentlig at begge telefonene er topp! Det er nok ikke selve hardware det står på. Men som andre sier her, så må du velge om du vil ha Android med de ulemper og fordeler det bringer, eller IOS med de fordeler og ulemper det bringer.

 

Selv prøver jeg å være innom de fleste toppmodeller i løpet av året, men må innrømme at jeg stort sett alltid ender opp med en iPhone igjen. Det funker bare best for meg.

Lenke til kommentar

Hei. Tittelen sier det meste. Skal kjøpe ny telefon men er usikker på hvilken av de to nevnte jeg skal kjøpe. Jeg har bestandig hatt iPhone men vurderer nå og anskaffe med en S6 (edge). Hvilken av de er best? Gjerne diskuter, og begrunn svaret:)

Du kjøper den telefonen som DU syns er best. Hvis du har eksisterende infrastruktur eller andre dingser du ønsker at telefonen din skal samhandle best mulig med, så kjøper du den som passer best inn i det systemet. Hvis du ikke har slike føringer, og kun trenger å se på din mobiltelefon som en isolert enhet, så spiller det ingen rolle hvilken du kjøper.

 

Foretrekker du iOS, kjøp iPhone.

Foretrekker du Android (Samsung sin versjon), kjøp Samsung.

Lenke til kommentar

Samsung S6 har den beste hardwaren, helt objektivt sett. Bedre skjerm, bittelitt bedre kamera osv. 

Det hele betyr dog ikke så mye som operativsystemet. 

 

Som nevnt tidligere, så står dette hovedsakelig på iOS vs Android. Finnes utallige sammenligninger på youtube blant annet som går på features, kamera + +.

Skal også nevnes at TouchWiz har blitt betraktelig bedre, og de har fjernet mye bloat skvip selv om det for all del fortsatt eksisterer. Legger selv alltid inn en Google Now eller Nova Launcher for å få en mer stock Android feel, så bryr meg ikke om TouchWiz/Sense etc.

 

Skulle jeg hatt meg ny iPhone hadde jeg i det minste ventet på 6S.

Skulle jeg hatt Galaxy S6 så hadde jeg heller aldri betalt mer for Edge, fordi det stort sett er en gimmick - selv om jeg synes det ser dritkult ut.

 

Just my 2 cents.

 

Her er en av 100 videoer som sammenligner: 

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har fire Android-enheter (alle Samsung) + iPad mini 3 og iPhone 6 Plus her. Alltid brukt iPad som hovedtablet pga jobb (selv om jeg har en Android-tablet, som er nr 4 i rekken). Som telefon brukte jeg Android i årevis før jeg byttet til iPhone før i år. Begge har sine sterke og svake sider. Vil nesten anbefale S6 kun for at du da får prøvd begge, så du selv kan forme en mening. Vær dog ops på at Touchwiz som kommer med Samsung-dingser er rimelig langt unna stock Android. 

 

Hva enn du gjør, gjør meg en tjeneste: ikke la deg dytte i hverken den ene eller andre retningen av folk som har bare én av de to. Diskusjon.no er oppdrettsfarm for folk som har vanilje som yndlingssmak selv om det er det eneste de har smakt. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Hvem av de to liker du best? Du blir nok fornøyd uansett, så her hadde jeg gått for magefølelsen. Ta en tur i butikken og tafs litt på dem.

 

Har du brukt mye penger på apper hos Apple, kan det være et lite argument for å fortsette hos dem. Så slipper du å kjøpe dem på nytt, mener jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg har begge de to nå. Og tester ting litt opp i mot hverandre. Mye er de like gode på, men må si meg skuffet over batteriet på S6(Edge som jeg har). Har brukt de to like mye, og gjort de samme tingene, men S6 Edge har faktisk brukt dobbelt så mye batteri som iPhone 6.

 

Det overrasket meg litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...