Gå til innhold

HD er "forsvunnet"


Anbefalte innlegg

W7 Home Premium 64-bit

 

En av harddiskene mine blir ikke lastet inn, noe som skjedde plutselig. Jeg har en del problemer med pc'n min; å få den til å komme inn i Windows noe den trenger flere mekaniske omstarter til.

 

Noen som gi meg tips om hvordan jeg får tilv\bake HD'n min? Et annet spørsmål som jeg har lest både for og imot om, er å plugge ut og inn HD'er uten å slå av maskinen.

 

Takk for al hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spinner den rundt, eller har den stoppet helt opp? 

 

Umulig å si. Jeg har 4 S-ATA + 1 SSD der og alt jeg kan høre er cpu vifta, ev.  kabinettviftene.

 

Siden jeg har store problemer med å komme inn i windows (var bare så vidt igår) ville jeg kunne sjekke hd'ene

hvis jeg kan ut en og en og teste dem via usb. Er det Ok eller vil det kunne føre til kortslutninger el.. lign?

Lenke til kommentar

Hvis du mener å ta de ut og sette dem i en dockingstasjon så går det helt fint, bruker selv en sånn, må bare slå av strømmen før du tar ut hdd, windows kan bli ganske vanskelig om det er feil på hdd, har du prøvd å starte med bare systemdisk. 

 

Må selvfølgelig også ha pc av når du tar ut hdd som sitter i maskinen.  :)

Endret av Mechablast
Lenke til kommentar

Hvis du mener å ta de ut og sette dem i en dockingstasjon så går det helt fint, bruker selv en sånn, må bare slå av strømmen før du tar ut hdd, windows kan bli ganske vanskelig om det er feil på hdd, har du prøvd å starte med bare systemdisk. 

 

Må selvfølgelig også ha pc av når du tar ut hdd som sitter i maskinen.  :)

 

Ja, det er vel siste løsning. Får håpe pc'n vil boote igjen......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...