Gå til innhold

Jeg har blitt "bannlyst" av VG.


FarazTehrani

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke kommentert på VG's artikler, kommentarene mine vises rett og slett ikke på siden når jeg har lagt den inn. Noen andre i samme situasjon?  Tenkte (muligens) å gjøre dette om til en retts-sak. Det var alt..

 

Ja, det har jeg også opplevd her i Diskusjon.no hvor jeg kan ikke lese innleggene som jeg har startet en tråd; men jeg lar administrator være i fred. Hvis de en gang ber om noe, så svarer jeg "Gå bort, dere ugudelige."

Lenke til kommentar

 

Jeg får ikke kommentert på VG's artikler, kommentarene mine vises rett og slett ikke på siden når jeg har lagt den inn. Noen andre i samme situasjon?  Tenkte (muligens) å gjøre dette om til en retts-sak. Det var alt..

 

Ja, det har jeg også opplevd her i Diskusjon.no hvor jeg kan ikke lese innleggene som jeg har startet en tråd; men jeg lar administrator være i fred. Hvis de en gang ber om noe, så svarer jeg "Gå bort, dere ugudelige."

 

Folk aksepterer denne oppførselen her til lands? Jeg håper ikke det. Hva skjedde med å bevare ytringfriheten da? Vi må la disse sensuristene forstå at vi (folket) holder makten.

Lenke til kommentar

Tviler på om VG har en sjanse til å forsvare seg mot dette vis jeg tar det til en domstol, med mindre dommerne der støtter unfradragelsen av ytringsfriheten.

 

Vel, private selskap er ikke pålagt å tilby full ytringsfrihet på deres private forum. Det er egentlig helt opp til selskapet hvor mye frihet de ønsker å tillate. Men med tanke på at vg og andre medier mottar betydelig statsstøtte er det kanskje ikke slik det burde være? Kanskje statsstøtte burde tildeles med et krav om at de respekterer ytringsfrihet til en viss grad.

 

Har selv merka hvor tungt de regulerer vg-forumet. Jeg har selv hatt helt fine innlegg med god argumentasjon slettet. Det har ikke vært på noen ekstrem skala heller og uten personangrep. Så jeg vet ikke.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Ytringsfrihet kan ikke brukes til å skrive negativ kritikk. Da blir du stemplet som radikal, ekstremist og fascist.

Det er ikke noe vits å ha ytringsfrihet fordi alt må være positivt. Er du negativ blir du holdt utenfor. Slik fungerer flertallsstyre.

 

Jeg kan ta fram et eksempel.

Det var 2 stammeledere som ønsket å bære et teppe. De spurte profeten Muhammed om hvem som skulle bære teppet. Profeten sa at begge skal bære teppet sammen. Hadde profeten brukte demokrati. Ville det kun vært 1 stammeleder som bærer teppet. Den andre vil bli holdt utenfor.

 

Du blir nå holdt utenfor. Fordi du er imot flertallet. Gratulerer, du har nå opplevd et demokratisk valg.

Lenke til kommentar

Dette har ingen verdens ting med ytringsfrihet å gjøre.

Ytringsfrihet er din rett til å si ting uten å måtte frykte staten. Ytringsfrihet er ikke din rett til å skrive hva du vil på Internett.

På internett? Hva med VG og Dagbladet? De må vel la folk ytre sine megninger på kommentar-feltene, hva eller er den oppsatt for?

Det er vel noe annet å ytre sin mening på reddit eller tumblr etc for så å få den fjernet. Men så er ikke sistnevnte outlets for nyheter.

Lenke til kommentar

 

Tviler på om VG har en sjanse til å forsvare seg mot dette vis jeg tar det til en domstol, med mindre dommerne der støtter unfradragelsen av ytringsfriheten.

 

Vel, private selskap er ikke pålagt å tilby full ytringsfrihet på deres private forum. Det er egentlig helt opp til selskapet hvor mye frihet de ønsker å tillate. Men med tanke på at vg og andre medier mottar betydelig statsstøtte er det kanskje ikke slik det burde være? Kanskje statsstøtte burde tildeles med et krav om at de respekterer ytringsfrihet. 

 

Har selv merka hvor tungt de regulerer vg-forumet. Jeg har selv hatt helt fine innlegg med god argumentasjon slettet. Det har ikke vært på noen ekstrem skala heller og uten personangrep. Så jeg vet ikke.

 

Det kan like godt være tilfellet her. Men vi må jo holde disse selskapene til et høyere nivå. Demokratiet til lands er under nok av press - vi trenger ikke inn-lands fiender også.

Lenke til kommentar

Ytringsfrihet kan ikke brukes til å skrive negativ kritikk. Da blir du stemplet som radikal, ekstremist og fascist.

Det er ikke noe vits å ha ytringsfrihet fordi alt må være positivt. Er du negativ blir du holdt utenfor. Slik fungerer flertallsstyre.

 

Jeg kan ta fram et eksempel.

Det var 2 stammeledere som ønsket å bære et teppe. De spurte profeten Muhammed om hvem som skulle bære teppet. Profeten sa at begge skal bære teppet sammen. Hadde profeten brukte demokrati. Ville det kun vært 1 stammeleder som bærer teppet. Den andre vil bli holdt utenfor.

 

Du blir nå holdt utenfor. Fordi du er imot flertallet. Gratulerer, du har nå opplevd et demokratisk valg.

Det var da trist å høre, men høres ut som virkeligheten til dags. Vi folket må løfte den demokratiske og humanistiske standarden høyere, den ser veldig lav ut nå, og ser ut til å synke.

Lenke til kommentar

VG og Dagbladet kan moderere kommentarfeltene sine som de vil.

Akkurat som jeg kan kaste ut en person fra min egen stue hvis han sier ting jeg ikke liker.

 

Stemmer jo det. Men dette er jo det som er så fint med forbrukermakt. Om du ikke liker hvordan vg moderer kommentarfeltet. Bruk en annen tjeneste. F.eks diskusjon.no som er i en helt annen liga angående hva de tillater av friheter.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Du kan nøye deg med at du er ikke den eneste som har blitt bannet. Jeg kommenterte negativ på en immigrant artikkel. Postet en video der immigranter slår ned gamle mennesker i Tyskland. Dette likte ikke vg. De slettet min kommentar og bannet meg. Når noen andre mennesker utfordrer deres synsvinkel på saken. Så stenger de deg ute. Fordi du motbeviser alt det de skriver i sin artikkel om immigranter.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Du spammet sikkert kommentarfeltet til artikler med ting som ikke har noe med saken å gjøre. Du har ingen rettigheter her, sorry. VG kan bestemme akkurat hvem som skal få kommentere eller ei, og det kan hverken du eller jeg gjøre noe med, uansett hvor sint du er og hvor mye du prater med en advokat. Not gonna happen.

Og det er helt "greit" for deg? Til det samme eller noe lignende skjer med deg?

Lenke til kommentar

Heh!

 

Hadde det vært fritt frem på nettfora så hadde det blitt kaos, derfor har vi retningslinjer som begrenser posting og ytringer som holder bestemt standard. 

 

Bl.a personangrep, mobbing, uhøfligheter, ulovligheter osv. utelukkes.

 

:)

Jeg kommer bare med min egen synspunkt på en sak der i ny og ne. Hva får deg til å tro jeg kommenterte slikt som du nevner?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...