toth Skrevet 28. august 2015 Skrevet 28. august 2015 I og med at kostnaden ved å benytte forsikring uansett fort er langt over 20.000 kroner ser jeg absolutt poenget ved å ha høy egenandel. Dyrt å kræsje uansett, før du har full bonus uten tap ved skade. Du får jo ikke mindre bonustap av å ha høyere egenandel, så kostnad ved kaskokræsj blir alltid egendandel+bonustap, ergo er høyere egenandel=høyere kræsjkost. Høy egenandel er et veddemål du inngår om å ikke kaskobulke, fortjenesten er lavere årspremie. 1
_dundun_ Skrevet 28. august 2015 Skrevet 28. august 2015 I og med at kostnaden ved å benytte forsikring uansett fort er langt over 20.000 kroner ser jeg absolutt poenget ved å ha høy egenandel. Dyrt å kræsje uansett, før du har full bonus uten tap ved skade. Du får jo ikke mindre bonustap av å ha høyere egenandel, så kostnad ved kaskokræsj blir alltid egendandel+bonustap, ergo er høyere egenandel=høyere kræsjkost. Høy egenandel er et veddemål du inngår om å ikke kaskobulke, fortjenesten er lavere årspremie. Jepp, men en høy sum+bonustap føles bedre når man har lavere premie
Gavekort Skrevet 28. august 2015 Skrevet 28. august 2015 Høy egenandel kan ofte svare seg om bilen din koster din førstefødte sønn i forsikring, og du ikke har planer om å krasje i den nærmeste fremtid. 1
Kjetil Lura Skrevet 28. august 2015 Skrevet 28. august 2015 I og med at kostnaden ved å benytte forsikring uansett fort er langt over 20.000 kroner ser jeg absolutt poenget ved å ha høy egenandel. Dyrt å kræsje uansett, før du har full bonus uten tap ved skade. Du får jo ikke mindre bonustap av å ha høyere egenandel, så kostnad ved kaskokræsj blir alltid egendandel+bonustap, ergo er høyere egenandel=høyere kræsjkost. Høy egenandel er et veddemål du inngår om å ikke kaskobulke, fortjenesten er lavere årspremie. Jepp, men en høy sum+bonustap føles bedre når man har lavere premie Er jeg uheldig får jeg ikke bonus tap. 75% på over 10 år, 6000 i egenandel. Samme gjelder 700cc honda 86md som jeg ikke har brukt på over 3 år på grunn av sykdom, smerter i mine føtter. Men den koster meg ca 3000 i året med forsikring(full kasko) og grådige statsavgift. Hehe.
Inge Rognmo Skrevet 31. august 2015 Skrevet 31. august 2015 (endret) VW Amarok, 12000km, "Bil Pluss" (kasko +utvidet leiebildekning og maskinskade), 75% bonus: 6.037kr (etter 1.510kr i fagforeningsrabatt og 1.887kr i "alle førere over 23år-rabatt".) Endret 31. august 2015 av Inge Rognmo
LtdEdFred Skrevet 6. september 2015 Skrevet 6. september 2015 Peugeot 508, 2011, 140HK: 12' km, full kasko, 70% bonus, 20.000 i egenandel, bosted: Oslo - 4200,-/året (Komplett Forsikring (inkl samlerabatt for 3 forsikringer)).
Tmz Skrevet 8. september 2015 Skrevet 8. september 2015 16000 kroner årlig med 20 000km i kjørelengde. Angrer på at jeg ikke begynte å spare bonus tidligere nå ja, ligger på startbonusen på 20%.
Svolp Skrevet 8. september 2015 Skrevet 8. september 2015 28 år, 70% 4 år, Hyundai ix35 2013 modell. 4100kr full kasko m/ motor og gir skade. Storebrand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå