Gå til innhold

hjemmelagd viftestyring


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har tenkt litt frem og tilbake, og har funnet ut av jeg vil prøve å lage ei viftestyring selv. Det er jo mye kulere å ha en egenprodusert en, enn en som alle andre har.. Så nå lurte jeg på om det var noen har som har erfaringer med dette, og som kunne hjelpe meg litt i gang.. Jeg skal ha ei relativt enkel ei, tror ikke jeg skal ha med temp.måling og sånt.. Jeg har 6 vifter i kabinettet mitt, og vil regulere alle disse.. Så her kommer mine spørsmål:

 

1. Er det noen som har gjort dette, og har et koblingsskjema til dette?

 

2. Er det noen greie plasser på internet hvor jeg kan bestille komponenter til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke absolutt vil ha en temperatur regulert viftestyring så vil jeg anbefale en på Nordichardware.se sin guide seksjon, bare se etter "Lag din egen RheoBus". Det er ikke vanskelig å forstå det som er skrevet der, har selv bygd den og er jätte fornøyd.

Har desverre ikke en direkte link akkurat nå pga. at siden er nede, men hvis du ikke finner den så si i fra så skal jeg finne en direkte link selv.

Lenke til kommentar

ser her

trenger ikke være så vanskelig. Viftestyring finner du nede i guiden et sted.

Enklere blir det ikke. Bare å putte leds her og der og styre på.

 

selvgjort er velgjort

Vet det ikke kabinettet er veldig pent og det er litt jalla nå, men det er bare for å gi folk ideer. Hadde blitt bra om jeg hadde vert mer tolmodig.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...