Gå til innhold

Oppkjøring og rundkjøringer


AdmLedelse

Anbefalte innlegg

Hei jeg har oppkjøring førstkommende mandag

Ifølge min kjørelærer er alt bra nok, utenom rundkjøringer.

 

Jeg sliter så forjævlig med dem, og er redd for at jeg skal stryke pga dette.....

Problemet er verken plassering, nedgiring eller tegnbruk, men problemet er at jeg ikke vet når jeg skal kjøre inn.

Jeg skjønner verken når jeg får en luke, eller hvor jeg skal se (har blikket festet mot venstre)

 

ER DET NOEN SOM kan hjelpe meg, tips osv

 

er litt krise, er kjipern å stryke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips som hjalp meg, kommer det en fast strøm med biler fra venstre, kikk til høyre (eller rett frem). Da kan du se om det kommer biler som skal svinge inn, altså bryte strømmen med biler fra venstre, og lage en luke til deg. Da har du noen sekunder ekstra til å reagere og akselerer. Selfølgelig ikke bare se til høyre, men ha et øye der også.

 

Et annet lite luketips, spørs litt på rundkjøringen da. Men jeg tenker jeg har en luke når det er plass til å plassere 3 biler mellom 2 som kommer etter hverandre. Da pleier det å være plass til å smette inn. Men som sagt, spørs på rundkjøring/fart. 

Lenke til kommentar

Åhh, oppkjøring i morgen, og fikk ikke øvd noe...

 

Dette kommer til å gå rett til helvete :(

Men takk for tips speider-gutten

 

Er du heldig så er det ikke noe trafikk i rundskjøringen når du kommer dit ;) Håper dog at du øver masse på det uansett. Folk som ikke kan kjøre i rundkjøringer burde ikke hatt lappen.

Lenke til kommentar

BESTOD!!!

Til tross for at jeg måtte kjøre rundt i Bekkestua og Sandvika så bestod jeg. (Fullt av rundkjøringer)

 

WOHO

 

Gratulerer! Jeg bestod selv for to uker siden, og jeg slet mest med rundkjøringer før oppkjøringen. Men fikk øvd masse på det, og sensoren sa ikke noe på det. :)

Lenke til kommentar

Enkleste måten er rett og slett å tenke på rundkjøring som et vanlig kryss

Du har vikeplikt for de som allerede er i veibanen, så når det er klart fra venstre så er det bare å kjøre

Kommer det en bil "i mot" deg, rundt svingen, så rekker du vanligvis å komme deg ut i rundkjøringen og da har han vikeplikt for deg, da han kommer bak

Lenke til kommentar

Hei jeg har oppkjøring førstkommende mandag

Ifølge min kjørelærer er alt bra nok, utenom rundkjøringer.

 

Jeg sliter så forjævlig med dem, og er redd for at jeg skal stryke pga dette.....

Problemet er verken plassering, nedgiring eller tegnbruk, men problemet er at jeg ikke vet når jeg skal kjøre inn.

Jeg skjønner verken når jeg får en luke, eller hvor jeg skal se (har blikket festet mot venstre)

 

ER DET NOEN SOM kan hjelpe meg, tips osv

 

er litt krise, er kjipern å stryke

 

Du har blikket til venstre mens du venter på å kjøre inn.

Du ser på bilene som kommer i rundkjøringen, og ser om de kjører videre forran deg eller om de kjører ut avkjørselen før deg.

Hvis de blinker seg ut eller kjører ut avkjørselen før deg, da har du en luke og kan kjøre.

Er det to felter og et større kjøretøy på din venstre side kan du kjøre samtidig som det kjører, bare husk å holde siden din.

 

 

edit: Gratulerer med lappen!

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Grattis!
Jeg sleit jævlig med rundkjøringer før, men nå er det det enkleste jeg vet om :)

På min rundkjøring skulle jeg kjøre inn i et byggefelt, men jeg svingte av på motorvei i rundkjøringen ved et uhell. Fikk bestått, men kjørelæreren sa at jeg var bevisst på mine feil og at selv om jeg fikk bestått så hadde jeg mye å lære..

 

Så kjør forsiktig og kjør masse, så blir alt bra :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...