Gå til innhold

Salg av pc prisforslag?


Anbefalte innlegg

Jeg vil si at PC'en er verdt summen du vil ha, ikke noe tvil der, men folk med så dyp lommebok vil nok kjøpe nytt. Enten så må du gå så mye ned i pris at noen kjøper sekken i katta fra deg ellers så tror jeg du bør få reklamert for den et annet sted enn Finn.no for å få en verdig sum.

 

Har du ikke noen kompiser eller noe som eventuellt kan ta den på avbetaling hvis de ikke har alt i cash med en gang? Hvis du hadde hatt delbetaling så hadde du utvidet kundegruppen litt da 35K er litt vanskelig å ha liggende for en del semientusiaster.

 

Lykke til, jeg feller en tåre for deg hvis du må massakrere bygget ditt for å få solgt :cry:

 

Så langt har det kommet et bud på 27K så det takket eg nei til da eg synes det er for lavt. Bare Titan X'ene og SSD'ene kostet med 27K i mars 2015. Men det er veldig vanskelig å vite hva folk er villig til å betale for et slikt oppsett. Synes uansett å ta det fra hverandre og selge det i deler blir nok siste utvei. Vi får la den ligge på finn litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg synes er litt "morsomt" i annonsen din er at du skryter ikke opp maskinen like mye som enkelte av de som dukker opp i "luringer og rariteter" tråden engang. Der selges maskiner med E8500 og 1.stk GTX560ti som: "Extreme gaming råtass!!!" :p

 

Jeg mener ikke at du skal bli useriøs, men prøve å "selge" maskinen litt mer. Et problem med entusiaster som vurderer maskiner i denne prisklassen og vet hva maskinen din er verdt i ytelse. Er at de også vet at det har kommet 2011-3, og mye heller vil ha 5960X, 3200MHz DDR4 RAM og mulighet for NVME, og gjerne USB3.1 rett på hovedkortet.

 

Drømmekunden din er en som vil ha ytelsen du tilbyr, men som ikke ser for seg noe oppgradering. Og som har lyst til å vise frem sin dritkule custom bygde PC, som er, ikke bare raskerer enn 99% av alle maskiner som måles på futuremark (for det er faktisk min også :)). Men som er inne på topp 50 listen i verden!

 

Jeg synes også at når du legger ut en ting til 35 000,- på finn.no, så skal du ikke være så veldig missfornøyd med et bud på 27k. Uansett hva du legger ut for, så vil folk prute. Hvis du prøver på 35k, så må du legge ut for 45k. Så enkel er den biten.

 

Her har du noen andre kandidater i kategorien "Rå". Jeg vet ikke helt hvem som ikke hører til der, du eller de? :p

 

Om det var meg som skulle solgt maskinen som den står, så hadde jeg nok hevet "Topp 50 i verden!" i tittelen på en profilert annonse. Brukt ditt andre bilde som første, som blikkfang, og gjerne flere med andre farger for å illustrere hvordan folk kan velge det. Og kanskje også et bilde eller 2 fra "under panseret" om det ser kult ut. Få vist frem radiatorene. Gjør det klart at kabinettet ikke er i salg i Norge, så dette blir noe som "naboen" garantert ikke har.

 

Jeg hadde tydeliggjort deleprisene litt bedre, spesielt som kabinettet for eksempel, og hva med vannkjølingen? Jeg aner ikke hvor mange tusen som må ha gått inn der. Og det gjør faktisk ikke 90% av de som ser annonsen din nå heller. Du ber dem betale for noe de ikke aner hva er, eller i det minste verdien på det.

 

Om PC'en din har vært "månedens bygg" eller vunnet noen konkurranser, så kan du kanskje få det med i annonsen, og kanskje et par bilder fra "work in progress" så folk ser hvor mye arbeid som ligger bak. I stedet for bare å høre deg si det..

 

Til slutt; skjermen er drittpopulær. Men den tilfører liten "verdi" til PC'en i annonsen din. Den fortjener sin egen annonse, der du fort får 5000 for den, eller 4000 om du vil selge den på dagen. Litt det samme med ekstrautstyret. Headsettet får du greit 1000 for i egen annonse vil jeg tro. Selger du det med PC'en så gir du det i realiteten bort.

Lenke til kommentar

En ting jeg synes er litt "morsomt" i annonsen din er at du skryter ikke opp maskinen like mye som enkelte av de som dukker opp i "luringer og rariteter" tråden engang. Der selges maskiner med E8500 og 1.stk GTX560ti som: "Extreme gaming råtass!!!" :p

 

Jeg mener ikke at du skal bli useriøs, men prøve å "selge" maskinen litt mer. Et problem med entusiaster som vurderer maskiner i denne prisklassen og vet hva maskinen din er verdt i ytelse. Er at de også vet at det har kommet 2011-3, og mye heller vil ha 5960X, 3200MHz DDR4 RAM og mulighet for NVME, og gjerne USB3.1 rett på hovedkortet.

 

Drømmekunden din er en som vil ha ytelsen du tilbyr, men som ikke ser for seg noe oppgradering. Og som har lyst til å vise frem sin dritkule custom bygde PC, som er, ikke bare raskerer enn 99% av alle maskiner som måles på futuremark (for det er faktisk min også :)). Men som er inne på topp 50 listen i verden!

 

Jeg synes også at når du legger ut en ting til 35 000,- på finn.no, så skal du ikke være så veldig missfornøyd med et bud på 27k. Uansett hva du legger ut for, så vil folk prute. Hvis du prøver på 35k, så må du legge ut for 45k. Så enkel er den biten.

 

Her har du noen andre kandidater i kategorien "Rå". Jeg vet ikke helt hvem som ikke hører til der, du eller de? :p

 

Om det var meg som skulle solgt maskinen som den står, så hadde jeg nok hevet "Topp 50 i verden!" i tittelen på en profilert annonse. Brukt ditt andre bilde som første, som blikkfang, og gjerne flere med andre farger for å illustrere hvordan folk kan velge det. Og kanskje også et bilde eller 2 fra "under panseret" om det ser kult ut. Få vist frem radiatorene. Gjør det klart at kabinettet ikke er i salg i Norge, så dette blir noe som "naboen" garantert ikke har.

 

Jeg hadde tydeliggjort deleprisene litt bedre, spesielt som kabinettet for eksempel, og hva med vannkjølingen? Jeg aner ikke hvor mange tusen som må ha gått inn der. Og det gjør faktisk ikke 90% av de som ser annonsen din nå heller. Du ber dem betale for noe de ikke aner hva er, eller i det minste verdien på det.

 

Om PC'en din har vært "månedens bygg" eller vunnet noen konkurranser, så kan du kanskje få det med i annonsen, og kanskje et par bilder fra "work in progress" så folk ser hvor mye arbeid som ligger bak. I stedet for bare å høre deg si det..

 

Til slutt; skjermen er drittpopulær. Men den tilfører liten "verdi" til PC'en i annonsen din. Den fortjener sin egen annonse, der du fort får 5000 for den, eller 4000 om du vil selge den på dagen. Litt det samme med ekstrautstyret. Headsettet får du greit 1000 for i egen annonse vil jeg tro. Selger du det med PC'en så gir du det i realiteten bort.

 

Tusen takk for veldig mange gode innspill! Jeg har aldri helt forstått meg på de som legger ut annonser med alle disse merkelig uttalelsene. Som oftest så er det jo slik som du sier gammel og ut datert hardware som skrytes opp i skyene. Men de får gjøre som de vil så får vi bare håpe at ikke folk faller for slike annonser.

 

For all del jeg vet at når den ligger ute til 35K så er det nok dessverre lite sannsynlig å få akkurat denne summen. Og det budet på 27K synes jeg ikke var dårlig men dessverre for lavt. 

 

Jeg har faktisk tenkt tanken og legge litt arbeid i å vise hvor mye de forskjellige delene koster og legge inn et par bilder fra når den ble bygget. Så håper å få gjort det idag. 

 

Det å endre tittelen på annonsen til "Topp 50 i verden" var ikke en dårlig tanke, og det tror jeg at jeg endrer umiddelbart. 

 

Ja det er nok ikke vanskelig å få solgt skjermen og head settet så kanskje jeg skal lage en egen annonse for de.

 

Redigert: Da er annonsen oppdatert så får vi se om det hjelper. Å regne ut markeds verdi på eldre deler fra 2011 var ganske sykt. PSU endte opp å får en verdi på 525kr og det er jo skikkelig billig for en corsair 1200W synes eg :p 

 

Dere må gjerne se over og si ifra hvis det er noe dere mener er feil, alt av priser er hentet fra kvitteringene som eg har liggende.

Endret av raexon
Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt ikke noe greie på bruktpriser. Men etter å ha sett på din oppdaterte annonse med priser så ser jeg at mye av delene er+- ett år gammelt. Og fryktelig dyre deler.

 

Jeg tenker at mye av disse delene burde være mulig å selge med la oss si 30-40% prisavslag av dagens nypris, eventuelt av det du kjøpte for hvis de ikke er i salg/produksjon lengre. Hvis man regner på den måten og holder kabinettet, mus, tastatur, headsett og vannkjølingsdeler utenom så kommer man på nypris ca 50K, trekk fra 35%  så får du ca 32-33k. Dette burde du realistisk kunne få for disse delene skulle jeg tro. Så har du fortsatt kabinettet, vannkjølingsdeler, mus, tastatur og headsett. 7-10k totalt for dette kanskje?

 

Så jeg vil si at annonseprisen på 35k på ingen måte er en ublu pris for dette bygget når du sansynligvis ville kunne få minst denne prisen hvis du solgte i deler. Jeg ville hatt litt tålmodighet og sett det an i hvertfall en del uker til å begynne med. Det er alltid noen som prøver seg med bud, sånn er det. Men du skal selvsagt ikke tenke sånn at det ikke nødvendigvis er verdt mer eller at du ikke kan få mer hvis du bare lar den ligge ute ei stund. Et slikt bygg har et ganske begrenset "kundegrunnlag" om en kan si det slik, så bruk litt tid først :)

Så håper jeg at du ikke er nødt til å selge fort, men at du har anledning til å ta deg litt tid :)

 

Edit: Nå er jo krona svak. Jeg regnet med din kjøpspris, men kanskje en del av disse delene selges nytt i dag til en del høyere pris enn du betalte. Da blir jo regnestykket enda bedre.

 

Edit 2: Sjekket et par priser. i7 4960X, du betalte 8.390,- billigste nypris i dag er 10.842 hos Proshop.

ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION, du betalte 3.990,- billigste nypris i dag er 4.266 hos Multicom.

Skjermkort ser jeg koster marginalt mer enn du betalte. SSD-ene er faktisk litt billigere.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt ikke noe greie på bruktpriser. Men etter å ha sett på din oppdaterte annonse med priser så ser jeg at mye av delene er+- ett år gammelt. Og fryktelig dyre deler.

 

Jeg tenker at mye av disse delene burde være mulig å selge med la oss si 30-40% prisavslag av dagens nypris, eventuelt av det du kjøpte for hvis de ikke er i salg/produksjon lengre. Hvis man regner på den måten og holder kabinettet, mus, tastatur, headsett og vannkjølingsdeler utenom så kommer man på nypris ca 50K, trekk fra 35%  så får du ca 32-33k. Dette burde du realistisk kunne få for disse delene skulle jeg tro. Så har du fortsatt kabinettet, vannkjølingsdeler, mus, tastatur og headsett. 7-10k totalt for dette kanskje?

 

Så jeg vil si at annonseprisen på 35k på ingen måte er en ublu pris for dette bygget når du sansynligvis ville kunne få minst denne prisen hvis du solgte i deler. Jeg ville hatt litt tålmodighet og sett det an i hvertfall en del uker til å begynne med. Det er alltid noen som prøver seg med bud, sånn er det. Men du skal selvsagt ikke tenke sånn at det ikke nødvendigvis er verdt mer eller et du ikke kan få mer hvis du bare lar den ligge ute ei stund. Et slikt bygg har et ganske begrenset "kundegrunnlag" om en kan si det slik, så bruk litt tid først :)

Så håper jeg at du ikke er nødt til å selge fort, men at du har anledning til å ta deg litt tid :)

 

Edit: Nå er jo krona svak. Jeg regnet med din kjøpspris, men kanskje en del av disse delene selges nytt i dag til en del høyere pris enn du betalte. Da blir jo regnestykket enda bedre.

 

Ja det er mange faktorer som er inne i bildet og jeg tror nok den største utfordringen er å finne en kjøper i denne prisklassen som i tillegg må bo i nærheten av Bergen for å muliggjøre transport. Men som du sier jeg har det ikke travelt med å selge den så eg får nok smøre meg med tålmodighet og se hvordan responsen er framover.

 

Edit: Nå vet jeg ikke helt om prisen for en ny 4960X er så reell med tanke på prisen på en ny 5960X er den nesten den samme. Synes iallefall det blir mest riktig å beregne nypris utifra hva eg betalte og ikke hva prisen er nå selvom dette vil gjort at det virket som et ennå bedre kjøp. 

Endret av raexon
Lenke til kommentar

Jeg synes du har regnet ganske riktig. Kanskje utenom kabinettet? Jeg ser ikke noe problem med å ta utgangspunkt i dagens dollarkurs, og legge til porto og norsk mva. Det er jo hva enhver kjøper av det kabinettet må gjøre, om de vil ha et slikt kabinett. Det selges vel ikke i Norge?

 

Er prisen på Aquaero og farbwerk lagt inn i de 12k du anslår vannkjølingen til?

 

Det blir jo litt flisespikking. Som du sier så er nok PSU'en verdt mer en 30% regelen tilsier. Men lydkortet hadde for eksempel ikke jeg tatt med i beregningen om jeg var kjøper, jeg tar ikke med ting jeg ikke hadde kjøpt selv, eller ser en klar verdi i. Og som jeg sa; headsettet gir du i praksis bort med å la det ligge i annonsen. Og nesten det samme med skjermen. La oss si du hadde solgt for 32,500,- Det hadde jo vært skjermen du solgte for 2500,- det, i stedet for de 5000 du kan få i egen annonse.

 

Jeg synes også du burde fjerne ditt anslag av "korrekt" bruktpris. La folk regne seg frem til det selv. Det du har gjort er på en måte å fortelle potensielle kjøpere hvilken pris de må godt under for å gjøre et godt kjøp. Det er jo ikke riktig, prisen du har regnet frem vil være et godt kjøp. og 35k et enda bedre. Som jeg sa; vil du ha 35k, må du legge prisantydningen på 45k...

 

Prøv å trekk skjerm, lydkort og headset ut av annonsen. Og se om det ikke kommer et bud på 25k likevel. Da ser du hvor lite "verdi" disse tingene tilfører som det står.

Lenke til kommentar

På 5 minutter! :D Jeg har visst bommet litt på bruktprisen der. Må nesten beklage.  :blush:

 

Jeg tror vel ikke lydkort og headset vil gå like raskt. Men litt over halv pris av nypris bør jo være greit oppnåelig innen rimelig tid. Så har du ~2000,- der også..

 

Men ingen vei tilbake nå, uten skjerm er jo maskinen for øyeblikket bare en, eh.. Veldig stor brevvekt.. :p

Lenke til kommentar

På 5 minutter! :D Jeg har visst bommet litt på bruktprisen der. Må nesten beklage.  :blush:

 

Jeg tror vel ikke lydkort og headset vil gå like raskt. Men litt over halv pris av nypris bør jo være greit oppnåelig innen rimelig tid. Så har du ~2000,- der også..

 

Men ingen vei tilbake nå, uten skjerm er jo maskinen for øyeblikket bare en, eh.. Veldig stor brevvekt.. :p

Ikke noe å beklage!

 

Haha, PC360 er også solgt innen 10min. Men det er kjempe godt kjøp for 500 er helt strøkent som nytt.

Lenke til kommentar

Nå er det jo nesten så jeg ble litt lei meg her :(

Du skulle ikke solgt så snart og så billg. Han som kjøpte den har jo gjort DET kuppet.

  

Ja, det høres mye ut med en gang man ser prisen, men med tanke på hva man får, er det veldig bra pris. I tillegg er den nydelig innvendig.

Sånn er det bare av og til den er nok i gode hender :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...