Gå til innhold

Salg av pc prisforslag?


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Vurdere å selge pcen da den blir brukt alt for lite, men klarer ikke helt å komme fra til hva eg bør legge den ut for.Har kvitteringer på alt unntatt Kabinettet og litt diverse vannkjøling deler. Og det er forsatt garanti på det meste. Setter stor pris på hvis dere har noen forslag.Den har følgende spesifikasjoner:

 

 

CPU: I7 4960X 4.6GHz 

GPU: 2x ASUS TITAN X 1500/2000MHz 


HK: ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION 

RAM: G.Skillz Ripjaws 2133MHz CL11 

PSU: Corsair AX1200 

SSD OS: 2xSamsung 850 Pro 512GB RAID 0 

Kabinett: Caselabs STH10 White EK Loop 2x560 2x360 

Skjerm: ASUS Rog Swift 

 

c2d4VHNL.jpegL2JPUDlN.jpegZmdZaUtj.jpegb2d3M0s5.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

35-40K er urealistisk da det er veldig få kjøpere som er villige til å betale slike summer for en PC. Alt du har investert i vannkjøling etc er verdt veldig lite, spesiellt i en komplett pakke.

 

Jeg tror du bør dele opp PC'en litt for å få mest mulig. Kanskje ta ut ene GPU'en og selge den separat, samme med SSD. Det at du har fjernet garanti på GPU ved å sette på vannkjøling trekker ned noen tusen alene.

 

Dette er bare mine tanker, ellers så er det vel -30% av nypris og -30% for hvert år som er det vanlige regnestykket :)

Lenke til kommentar

35-40K er urealistisk da det er veldig få kjøpere som er villige til å betale slike summer for en PC. Alt du har investert i vannkjøling etc er verdt veldig lite, spesiellt i en komplett pakke.

 

Jeg tror du bør dele opp PC'en litt for å få mest mulig. Kanskje ta ut ene GPU'en og selge den separat, samme med SSD. Det at du har fjernet garanti på GPU ved å sette på vannkjøling trekker ned noen tusen alene.

 

Dette er bare mine tanker, ellers så er det vel -30% av nypris og -30% for hvert år som er det vanlige regnestykket :)

 

Jeg skjønner at det å kjøpe en brukt pc til 35-40K er nok ganske uvanlig. Men det er forsatt garanti på nesten alt også skjermkort selv om det er montert vannblokker på disse er det forsatt garanti det har leverandøren bekreftet.

 

Det er nok en god tanke å dele opp pc-en men dette er ikke en pc som lett lar seg dele opp. Når alt er i en loop med acryl rør så er det ikke bare å ta ut ett grafikk kort det er mye arbeid som må gjøres for å få alt opp å gå igjen så da vil eg nok heller prøve å selge alt som en pakke. Men som dere sier kjøper gruppen for et slikt oppsett er veldig snevert.

 

 

Ville sagt 20-25K er maks man kan få ut av en PC uansett, da dette er øverstegrensen jeg har sett folk kjøpe brukte PCer for...

 

Eneste jeg fant på finn.no som var noen lunde lik i oppsett var denne dog bare med et TITAN X. Så å sette prisen til 20-25K føler eg blir litt feil. Nå skal det sies at dette er en pc som ikke er solgt og jeg aner ikke om det er noe særlig interesse for den til den prisen. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=63129986&searchclickthrough=true

Endret av raexon
Lenke til kommentar

Huff, det er jo for galt. Alt det arbeidet, og skikkelig fint ble det jo også..

 

Men, som flere her sier. Skal du i det hele tatt få solgt den, så må du nok enten ned i en latterlig lav pris, eller dele den opp.

 

Titan X med original kjøler, om du fremdeles har de, burde vel gå for 7000? Mange som sikkert vurderer vannkjøling på sine 980ti, så vannblokkene blir ikke vanskelige å bli kvitt til 5-600 per. ROG Swift'en får nok bein å gå på til rundt 5000. List opp vannkjølingen med bilder i en  annonse, så er det faktisk en del som skulker på finn. Kabinettet er jo også grisedyrt normalt? Kjøp inn en Evo212, og en billig GTX970, evt. billig kabinett på finn, og selg resten som en god "gamer". Skjønt det siste der er kanskje unødvendig. CPU, RAM og HK vil jo være et flott oppgraderingskitt for mange. Og både PSU og SSD'er bør være lette å omsette.

 

Jeg misstenker at det kanskje er å rive bygget som blir vanskeligst (altså, kommer til å svi mest.)? :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Huff, det er jo for galt. Alt det arbeidet, og skikkelig fint ble det jo også..

 

Men, som flere her sier. Skal du i det hele tatt få solgt den, så må du nok enten ned i en latterlig lav pris, eller dele den opp.

 

Titan X med original kjøler, om du fremdeles har de, burde vel gå for 7000? Mange som sikkert vurderer vannkjøling på sine 980ti, så vannblokkene blir ikke vanskelige å bli kvitt til 5-600 per. ROG Swift'en får nok bein å gå på til rundt 5000. List opp vannkjølingen med bilder i en  annonse, så er det faktisk en del som skulker på finn. Kabinettet er jo også grisedyrt normalt? Kjøp inn en Evo212, og en billig GTX970, evt. billig kabinett på finn, og selg resten som en god "gamer". Skjønt det siste der er kanskje unødvendig. CPU, RAM og HK vil jo være et flott oppgraderingskitt for mange. Og både PSU og SSD'er bør være lette å omsette.

 

Jeg misstenker at det kanskje er å rive bygget som blir vanskeligst (altså, kommer til å svi mest.)? :)

 

Ja, som sikkert de fleste her vet så er det vanvittig med tid og penger som går ned i å bygge pcer. Bare tanken på å rive bygget for å selge det i deler er ganske fælt for det er jo et helt sinnssykt bra oppsett og tanken på at alt arbeidet og innsatsen har vært forgjeves er litt kjipt. Men sånn er no livet når man er så dum å kjøpe det beste av det beste for så å selge det kort tid etter :p

 

Kabinettet koster rundt 699 dollar og så må du regne med en god del i frakt/toll fra usa.

Endret av raexon
Lenke til kommentar

Jeg har selv gjort ting jeg har tapt fryktelig mye penger på. Og du kommer åpenbart til å tape masse penger på dette bygget. Den ser jo utrolig flott ut, ser ut som du har gjort et meget bra arbeid. Neste gang du lar kreativiteten din få fritt utløp så får du passe på å lage noe som du kan nyttigjøre deg av mer selv, eller selge uten så stort tap :)

 

Du får la annonsen din ligge ute en mnd eller to og se om du får noe respons på den. Skjønner meget godt at det vil være tungt å rive den for å selge den i deler. Men du kan vel fort komme opp i 30-35.000 om du selger delene utenom kabinettet? Aner ikke hva det kabinettet kunne gå for alene.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Jeg har selv gjort ting jeg har tapt fryktelig mye penger på. Og du kommer åpenbart til å tape masse penger på dette bygget. Den ser jo utrolig flott ut, ser ut som du har gjort et meget bra arbeid. Neste gang du lar kreativiteten din få fritt utløp så får du passe på å lage noe som du kan nyttigjøre deg av mer selv, eller selge uten så stort tap :)

 

Du får la annonsen din ligge ute en mnd eller to og se om du får noe respons på den. Skjønner meget godt at det vil være tungt å rive den for å selge den i deler. Men du kan vel fort komme opp i 30-35.000 om du selger delene utenom kabinettet? Aner ikke hva det kabinettet kunne gå for alene.

 

Ja det blir nok i første omgang å prøve ut responsen på finn og se hvor det fører. Så får eg i verste fall ta og dele opp alt og selge det hver for seg. Noen som har noen tanker om verdi på kabinettet? Noen som har sett et lignende bli solgt i norge?

Lenke til kommentar

Har sett et identisk build ute for omtrent et år siden, men det var 3x 780Ti's. Ellers var det helt likt. Lå ute for 17,000 - men jeg mener det er verdt en god del mer.

 

Det er det samme buildet men jeg har modifisert det og satt inn litt nye komponenter og skiftet til acryl rør istedet for slanger. 

Endret av raexon
Lenke til kommentar

 

Har sett et identisk build ute for omtrent et år siden, men det var 3x 780Ti's. Ellers var det helt likt. Lå ute for 17,000 - men jeg mener det er verdt en god del mer.

 

Det er det samme buildet men jeg har modifisert det og satt inn litt nye komponenter og skiftet til acryl rør istedet for slanger. 

 

 

Åja hehe  :) Er ihvertfall en ekstremt fin PC. Synes du burde få en god del for den! Lykke til med salget.  :thumbup:

Lenke til kommentar

 

 

Har sett et identisk build ute for omtrent et år siden, men det var 3x 780Ti's. Ellers var det helt likt. Lå ute for 17,000 - men jeg mener det er verdt en god del mer.

 

Det er det samme buildet men jeg har modifisert det og satt inn litt nye komponenter og skiftet til acryl rør istedet for slanger. 

 

 

Åja hehe  :) Er ihvertfall en ekstremt fin PC. Synes du burde få en god del for den! Lykke til med salget.  :thumbup:

 

 

Takk for det :) Håper det ordner seg.....

Lenke til kommentar

Jeg vil si at PC'en er verdt summen du vil ha, ikke noe tvil der, men folk med så dyp lommebok vil nok kjøpe nytt. Enten så må du gå så mye ned i pris at noen kjøper sekken i katta fra deg ellers så tror jeg du bør få reklamert for den et annet sted enn Finn.no for å få en verdig sum.

 

Har du ikke noen kompiser eller noe som eventuellt kan ta den på avbetaling hvis de ikke har alt i cash med en gang? Hvis du hadde hatt delbetaling så hadde du utvidet kundegruppen litt da 35K er litt vanskelig å ha liggende for en del semientusiaster.

 

Lykke til, jeg feller en tåre for deg hvis du må massakrere bygget ditt for å få solgt :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...