Gå til innhold

12V Batteripakke


Anbefalte innlegg

Var litt vanskelig å finne ut hvilket forum jeg skulle plassere spm under, men fant ut at strøm var det nærmeste.

 

Jeg har en ruter som går på 12V som jeg vil ha med meg på hytta, og lurer da på om det er noen som kjenner til en norsk forhandler av noe som dette.

 

http://www.gadgetfactory.eu/da/Batterier-og-ladere/Batteripakker/0562835-YSD-12450-12V-4500mA-genopladeligt-Lithium-batteri

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På hytta er det greit å bare dele nett fra mobilen, i stedet for å stresse med router, synes jeg.

Håper ikke du har Telenors D-link 4G router? Jeg har den, og er ikke fornøyd.*

Hadde vært bedre å kjøpe en sånn mini-router med eget batteri, eller bare dele nett fra telefonen.

 

*Routeren var treg og ustabil, men noen ganger funket den. Den virket sjelden lenge nok til å se en Youtube-film uavbrutt, og det er ikke nettets feil. Signalet er sterkt og jeg kan se basestasjonen fra vinduet på hytta. Om jeg deler nett fra mobilen eller nettbrettet, så er alt mye mer stabilt. Routeren rebootet ofte uten forvarsel, og gav meldinger som "Device busy" eller liknende om jeg logget på IP-adressen dens.

Jeg fikk mye hjelp til feilsøking av Telenor, og reklamerte to ganger. Jeg har totalt hatt tre identiske routere av denne modellen fra Telenor, alle med samme feil. Den første ble bricked av en mislykket FW-oppdatering som Telenor hadde tatt initiativ til via support-telefonen.

 

Grei router om den bare hadde virket. Men jeg kan ikke anbefale D-link. Om du bruker mobilt bredbånd er faktisk en trådløs sone fra en mobiltelefon fullt brukbart.

 

God support og service fra Telenor. Når den tredje routeren viste seg like ille som de andre, endret Telenor også på abonnentene og datakvotene sine. Siden de endret abonnementet mitt, ble jeg løst fra bindinga, og fikk beholde den dårlige routeren som hadde kostet en krone med 12 måneders binding.

Det eneste jeg har å klage på er selve D-link routeren.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg har en e5770 som får inn 1 strek / 0 strek med 4g på hytta. 3g OK, men detter inn og ut av nettet og det er plagsomt når en prøver å jobbe , kjøpte en huawei 593 pga antennene, og tester her hjemme viser at der jeg får 1 strek med gamle boksen får jeg 4 streker nå, så det lover bra.

 

På hyttta har jeg strøm, det er bilturen til og fra som er problemet (jada, bortskjemte barn :-)   Kan bruke e5770 som i dag, men dersom jeg fikk satt opp den andre ville det vært greit pga bedre nett) .  Kan alltids få tak i en 4 m 12V til sigarettenneren, men hadde en lite plan om å legge boksen i takboksen, samt ha strøm på ferge/venting uten å tømme bilbatteriet.

Lenke til kommentar

Saken du linker til har 4,5 Ah i beste fall. Den driver da en router Max 4 timer. Jeg tipper på mellom 1 og 2.

 

Et bilbatteri har 10-20 ganger mer kapasitet og driver fint en router noen timer, men ikke over natten. Beste valget! Sett på en passende sikring og evt voltmeter for at bilfører ikke skal engste seg.

 

Eller så kan du putte et lite 12V blybatteri i takboks. Igjen, husk sikring, ladtsikring osv.

 

Men seriøst...

Lenke til kommentar

1. Har allerede kjøpt B593S og er fornøyd med kjøpet

2. Tror jeg går for 3-4 m 12V ledning med plugg i sigarettenner og ruter bak i bagasjerommet (så får heller nettet være av når motoren er av - kommer ikke til å koble rett på batteriet)

3 Alternativt fortsetter jeg med E5776 (ser jeg skrev 5770 over, beklager det) på dashbordet som i dag (men det er en ustabil rakker, så nettet hopper ut selv om det er dekning) Kommer an på om jeg finner en lang 12v ledning med plugg.

 

Store opperasjoner med bilbatteri, overganger, sikringer med mer blir for mye pes (dvs jeg har ikke ferdighetene og interessen for å tukle med slik :hm: ) , men takker for innspillene.

 

Batterikapasiteten på E5776 er  3000mAh, og den varer i 6-10 timer, så jeg tror et 4500mAh batteri bør klare mer enn 1-2 timer, selv om B593S er vesentlig større. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...