Gå til innhold

Komme i form - TRENING


Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg noen efektive metoder og komme i bedre form, med det mener jeg at jeg vill miste noen kilo, få bedre kondis plus lit mer muskler.

 

Jeg er altfor daff nå, og det blir bare værre og værre. Derfor tenkte jeg at jeg karnse burde gjøre noe med det.

 

 

Jeg har ikke så veldig lyst til og begyne på noe trenings studi, og det er heller ingen sportsgrener som jeg vet om som interiserer meg. Har faktisk noen former for treningsaparater hjemme, en treningssykkel og en tv shop dings. Den tv shop dingsen er en slik dings man ligger/sitter på også drar man i noen greier, bruke kropsvekten sin, blir sliten, og skjenner det i musklenne, så den må da funke.

 

 

Jeg har først og frems lyst til å få en bedre kondi, siden det vill hjelpe meg med skole arbe også.

 

 

 

Er det noen trenings freaker her som kan si meg et slaks opplegg jeg burde skjøre her??? (Mulig jeg er på feil forum til og spørre om slikt :p: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå med superundertøy og 3 termodresser til alle døgnets tider, i tillegg kan du feste rundt hundre kilo vekter på overkorppen. Dette er ein veldig bra allround trening. Bein muskulaturen vil utvikle seg, det vil også arm muskulaturen, ettersom du antakelegvis må dra din eigen kroppsvekt pluss hundre kilo oppover trapper etc. I tillegg vil du antakelegvis svette ut eit par liter om dagen, noko som vil føre til eit vekttap.

 

Anbefales på det sterkeste

Lenke til kommentar

Du burde flytte til USA. På TV Shop der borte har de myriader av FANTASTISKE slankeprodukter, der man slanker seg automatisk UTEN å bevege seg eller endre kostholdet! Bare ved å bruke deres patenterte dings som gir noen strømsjokk i musklene hvert 30. sekund, kan du trygt ete pizza og se på TV mens du har den på, og likevel miste 30 kg på 3 uker!

 

Kom deg ut og på et treningsstudio, det er ikke alle som går der som er bolere og muskelknuter, tro meg. Det største hinderet er å faktisk gidde å gjøre det. Selv om man ikke liker å trene hardt, burde du prøve likevel.

Du får tildelt et treningsprogram som er tilpasset formen din, du blir ikke pusha ned på benkpress for å løfte 200kg vekter umiddelbart.

 

Der jeg gikk var det en kar som alltid trente i black metal t-skjorte.

Jeg hører mye på metal selv, og skulle vise en kar hvordan man burde puste for å best utnytte vekter. Så jeg satte i et skikkelig death metal brøl fra langt nede i venstrefoten, og da skal jeg si han fyren med t-skjorta skvatt til.

Vi ble kjent, og nå er vi så og si bestekompiser.

 

Du oppnår ikke særlig mye ved å sitte foran PC'n og spørre på et webforum hvordan du skal bli slankere :)

Lenke til kommentar
Du vil gjerne komme i form, men du vil helst ikke drive fysisk aktivitet? Hvordan kan man gi et svar på det?

Jeg vil drive fysisk aktivitet, men helst ikke på et trenings studio, og jeg vet heller ikke om noen sport som frister meg. Jeg kan drive med forskjellige øvelser hjemme. Som og jogge, armhevninger, kne bøy og slikt.

 

Men det har seg slik at jeg ikke har noe peil på slikt, hva er mest efektift?

Lenke til kommentar
Du burde flytte til USA. På TV Shop der borte har de myriader av FANTASTISKE slankeprodukter, der man slanker seg automatisk UTEN å bevege seg eller endre kostholdet! Bare ved å bruke deres patenterte dings som gir noen strømsjokk i musklene hvert 30. sekund, kan du trygt ete pizza og se på TV mens du har den på, og likevel miste 30 kg på 3 uker!

 

Kom deg ut og på et treningsstudio, det er ikke alle som går der som er bolere og muskelknuter, tro meg. Det største hinderet er å faktisk gidde å gjøre det. Selv om man ikke liker å trene hardt, burde du prøve likevel.

Du får tildelt et treningsprogram som er tilpasset formen din, du blir ikke pusha ned på benkpress for å løfte 200kg vekter umiddelbart.

 

Der jeg gikk var det en kar som alltid trente i black metal t-skjorte.

Jeg hører mye på metal selv, og skulle vise en kar hvordan man burde puste for å best utnytte vekter. Så jeg satte i et skikkelig death metal brøl fra langt nede i venstrefoten, og da skal jeg si han fyren med t-skjorta skvatt til.

Vi ble kjent, og nå er vi så og si bestekompiser.

 

Du oppnår ikke særlig mye ved å sitte foran PC'n og spørre på et webforum hvordan du skal bli slankere :)

Kanskje jeg kan tenke på det med trenings studio, det er bare det at jeg føler det lit flæut og komme der når jeg ikke har så god form :roll: tenkte jeg ville begyne og trene lit hjemme først. :roll:

 

 

Kan vel kanskje bite i det sure eplet og starte på et sånt studio.

 

 

 

Å trene for å komme ned i vekt er ikke min første prioritet, jeg vil førts og fremst få opp kondissen.

Er vel kanskje bare å begyne og jogge det.

 

 

 

Har aldri hat i tankenne og trene noe før, så jeg er ganske grønn på dette emnet, fant ut nå at jeg kanskje hadde lyst til og trene lit nå. Det var bare det at jeg følte jeg lå unner en usynelig grennse for og begyne på sånt trenings studio. Tåpelig av meg egentlig. (den smilyen som ble rød i ansiktet skulle vert her, trenger den nå)

 

 

 

Det er ingen andre som jeg kjenner som trener i nærheten av meg, det er lit surt da.

 

 

 

EDIT: ville bare si at jeg ikke er sinsykt feit da, trur jeg. 188 høy og 100kg endel mer en gjennomsnittet, men jeg er ikke blant de aller feitaste.

Lenke til kommentar

Jogging kan man jo gjøre alene, bare å hive på seg MP3-spiller og ta det rolig i starten. Trenger ikke jogge hele tida for å få resultater. Bare jogge så lenge du orker, så gå ei stund til du får pusten tilbake, så jogge litt til..etterhvert kan du jogge lengre og lengre.

 

Det med treningsstudio trodde jeg også først. At det var flaut å ikke være i spes. god form. Men så oppdaga jeg at trenerne der ikke diskriminerer overhodet, de er entusiastiske for å hjelpe deg å komme igang med et program, og de lager ernæringsprogram spesiellt for deg hvis du vil det. Du får også eget treningsprogram, som kanskje består av lett trening som sykling, litt situps og lette vekter. Syns heller ikke jeg ble mobba eller stirra på av de andre som var der, var bare et par sånne boleknuter der, og folk snakka mere negativt om dem enn om de som ikke har perfekt kroppsform. De fleste er faktisk ganske normale folk, og det er damer med EKSTREMT bra kropp også der stort sett. Unge damer :) :)

 

Men for all del, prøver ikke å presse deg til noenting, jeg trener ikke på studio lengre pga skift-arbeid, men det var helt OK når jeg gjorde det hvertfall.

Jogging kan man lett gjøre alene hvertfall. Musikk er god hjelp der.

Lenke til kommentar

Jogging er vel og bra det, men det blir sinnsykt kjedelig i lengden. Tar så lang tid. Kjør intervaller, du kan knuse deg i løpet av 15 min, og det forbrenner fett veldig effektivt. Finnes et bra intervallprogram på iform, det heter Gerilija Kardio. Har brukt det selv mange ganger, med gode resultat.

 

Synes også du bør trene med vekter. Hjemme eller på treningsstudio. Har du "store" muskler, forbrenner kroppen fett mer effektivt. Det trener all salgs mennesker på de vanlige treningsstudioene.

 

Treningsutstyr fra TV-shop har en lei tendens til å ende i boden etter 1 måned :) Situps/crunch er øvelser som har fungert i alle tider, og fungerer den dag i dag.

 

lykke til.

Lenke til kommentar

Dette er virkelig mitt punkt...

Trener 4 ganger i uken, pluss en fotballkamp og en egentrenging. Det er mye vankseligere en du skulle tro... Det er ikke bare og jogge noen ganger i uken og vips så er du i god form. Det bør se godt på hva du spiser, frukt før hver treningsøkt. Når du føler at du er sliten og ikke har mer og gi, det er da du skal forsette. Trenings program; Det kan være alt mulig, jogge, vekter, aldri ta bussen og forsette når du er sliten... (Det er da kondisen forbedres)

 

*grin* Lykke Til :lol:

Lenke til kommentar
Dette er virkelig mitt punkt...

Trener 4 ganger i uken, pluss en fotballkamp og en egentrenging. Det er mye vankseligere en du skulle tro... Det er ikke bare og jogge noen ganger i uken og vips så er du i god form.

Jeg har visst gått glipp av den posten der han sa han skulle bli toppidrettsutøver *grin*

 

 

Det bør se godt på hva du spiser, frukt før hver treningsøkt. Når du føler at du er sliten og ikke har mer og gi, det er da du skal forsette. Trenings program; Det kan være alt mulig, jogge, vekter, aldri ta bussen og forsette når du er sliten... (Det er da kondisen forbedres)

 

 

Jupp, det viktigste er å holde seg i bevegelse daglig (ikke trene, men gå mye og aldri bruke heis. Slike ting hjelper mye.). I tillegg kan du trene og revurdere kostholdet.

 

Helsestudio er helt ok, ingen som ser ned på deg der. Dit kommer folk for å trene uansett vekt og kondis.

Lenke til kommentar

Du kan jo bli med på aerobic på SATS eller PULS. Det er drithardt, og det er rimelig mye bra snertne unge damer der. :woot:

Men det er lurt å jogge, det vil få opp kondisen ganske fort - du greier å jogge lenger og lenger for hver gang, gjerne fortere også. Dette er noe man merker etter en stund.

Det er det samme som skjer i treningsstudio.

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å starte i dag. Blei til at jeg hente fram en ned støva trenings sykkel og satte i en video. Sykla i vei, prøvde sån interval sykling for å få opp pulsen.

 

Det har regna i dag, gadd ikke jogge i slikt vær :roll:

 

 

 

Skulle tenkt på å trene før, bare etter å ha trena i dag følte jeg at det gikk mye letter å gjøre leksenne mine :wow: Klarte å konsentrere meg mere. Er vel bare noe sykisk, men det sykiske kom jo etter jeg sykla + lit andre greier en stund :woot: Av en eller annen grunn har jeg aldri hat slik god følelse etter gym timane, muligens fordi det er tvang, og dette frivillig :shrug: Hvis den følelsen kommer etter hver gang, da kommer jeg nokk til og klare å holde på ganske lett. *grin*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...