Gå til innhold

Komme i form - TRENING


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1, Hva er et vanlig kosthold?

 

2, Hva er "nok" proteiner? Folk som ikke trener kan nok i de fleste tilfeller få nok næringstoffer (proteiner inkl.) gjennom sin daglig kost. De som trener hardt 5-6 ganger i uken gjør det ikke. Kroppen klarer å gjøre nytte av 2 - 3 gram protein pr. kilo kroppsvekt hver dag. Dette vil si at en mann på 90 kilo vil godtgjøre seg mellom 180 - 270 g. proteiner. DET får du ikke gjennom et vanlig kosthold om du ikke spiser vanvittig mye mat.

 

3, Det er KUN proteiner av basis næringstoffene som bygger muskulatur. Å påstå at proteintilskudd kun gir en plasebo effekt er direkte feil.

 

4, For dem som fortsatt tviler tren hard i 8 - 10 uker. Til frokost tar du en proteinshake (ca. 30g. proteiner, så tar du en til lunsj, en før du går på trening om du ikke spiser tett opptil trening og en 30 minutter etter trening (etter at du har fått i deg raske karbohydrater).  Ta proteiner i samme mengde også de dagene du ikke trener.

Gjør dette og kom tilbake her og si med hånden på hjertet at du ikke har merket noen som helst effekt, da har vi funnet et forskningsobjekt  :thumbs:

 

 

Der hvor det står at man skal ta en shake før trenning er ikke jeg enig i, selv tar jeg rett etter trenning(30 g) og så tar jeg en ca 1 time senere(130g), fordi det er etter trenning man bygger muskler!!!

 

ca. 1 time før trenning spiser jeg middag.

Rett før og under og rett etter spiser jeg en banan!! og det er ganske greit(karbohydrater)!

 

At jeg ikke er enig i det, er bare meg, mange steder sier dem ta shake både før og etter, noen sier bare før og noen sier bare etter, men jeg har valgt etter fordi av fler grunner. 1.Det er etter trenning man bygger muskler 2.Jeg har litt dårlig råd(kunne tatt både før og etter, men hakke muligheten til å dra til sverige, så må bli dyr norsk protein).

Jeg er ikke helt uenig med deg. Grunnen til at jeg tok dette med og selv har begynt å gjøre det er en undesøkelse fra et fransk universitet som virket meget seriøs. Den hadde pågått over 5 år og viste en klart målbar forskjell på dem som tok både proteiner før og etter trening og på dem som kun tok etter trening.

Skal se om jeg finner den igjen, evt. en link til den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...