Gå til innhold

KOMMENTAR: Tek.no 2007: –Derfor er iPhone uinteressant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Jeg satt med htc TyTn2 (et lite drapsvåpen på smålige 190gram med touchskjerm og fult tastatur i underkant) som privat telefon, og en n73 som arbeidstelefon når Iphone 3g kom ut i 2008, og jeg hoppet rimelig kjapt over på denne. Men det som var overraskende var hvor enkel den faktisk var i bruk! jeg testet disse 3 på en av sekretærene på jobb, en dame 2 år unna pensjon, og de to første ga hun opp med en gang, for knotete tastatur, for innviklet os med mer. Iphone derimot brukte hun 30 sekunder på å forstå og kunne bruke uten større problemer. Og det var her Apple vant, de kom med en "smart" telefon med et brukergrensesnitt som selv bestemor kunne forstå etter ganske kort tid, men som også var veldig avansert i forhold til privatmarkedet på den tiden. 

Lenke til kommentar

 

 

Apple har et stort problem .

sakene fungerer bra i utgangspunktet.

De hadde nok fungert enda bedre hvis de hadde fungert slik alle vil det

Det er også problemet ,tingene funger ikke slik alle ønsker de skal gjøre

 

 

Om Apple har et kjempeproblem, så har vel ALLE et kjempeproblem? Apple er tross alt det selskapet som år etter år har solgt de mestselgende modellene på markedet og har suverent best inntjening av samtlige i markedet? Om dette er å ha et kjempeproblem som bedrift, så kan jo egentlig alle sammen legge ned med en eneste gang.

 

Det er jo ikke så rart når det er press  på å kjøpe telefonen deres samtidig som alle produktene er stivt priset .

alle har ikke det problemet da de lar være å kjøpe Apple dingser

 

Forskjellen er at konkurrentene ( hver for seg ) har flere alternativer å velge mellom

 

man kan ikke komme forbi at flere av Apple dingsene oppfattes som sak man må ha for vise seg frem , på samme måte som alle som bruker dyre biler som "penis-forlenger"

 

 

 

 

Beklager, men du skriver så mye rart og synser såpass i innleggene dine at det veldig vanskelig å holde en direkte diskusjon med deg. Nå vet jeg ikke om dette skyldes dysleksi eller andre ting som du ikke kan noe for så det er ingenting personlig ment men mange av innleggene dine er fryktelig vanskelig å forstå seg på rett og slett.

 

 

Alt det du skriver i innlegget ditt over fremstår jo egentlig som temmelig håpløs og personlig synsing som du ser ut til å mene skal være en slags fakta? Om vi skal basere en diskusjon på ren personlig synsing så kan vi jo sitte her hele dagen med en komplett meningsløs og helt ubrukelig diskusjon.

 

 

Kan du henvise til noe som helst som kan på noen måte bekreftet det du prøver å legge frem her? Blir litt for lettvint å bare kaste ut denne typen påstander og tro at det skal bli mottatt som god fisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hvor stor %-andel av de som kritiserer iPhone har prøvd den? De som kaller iPhone eksklusiv burde kjøre kollektivt i Oslo en ettermiddag. Brukerne representerer et gjennomsnitt av Norges befolkning, verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvor stor %-andel av de som kritiserer iPhone har prøvd den? De som kaller iPhone eksklusiv burde kjøre kollektivt i Oslo en ettermiddag. Brukerne representerer et gjennomsnitt av Norges befolkning, verken mer eller mindre.

Det nytter ikke, fordi kollektivfeltet er fylt opp med de rikes Tesla, og Iphone  :w00t: (Ironi just i case, Apple er den som selger mest, men er ikke nødvendigvis den som er størst, for det varierer etter hvordan man ser på markedet)

Lenke til kommentar

Til info for de som måtte lure...det er ikke noe poeng i å forsøke å forklare elgen hvordan verden faktisk ser ut, han vil ikke lese eller forstå det han blir fortalt.

 

jeg forår såpass at jeg forstår at Iphone er ikke hele verden i motsetning som tror at du har hel verden i en telefon

 

Som jeg sa tidligere , iphone fungere greit for de som liker måten de funger på

Du kan si at den er enkel å bruke og det er hel greit

Samtidig så er det mange som savner muligoter andre har .

Da kan man ikke akkurat si at det er enkelt å bruke den hvis det er ting en ikke kan

nå så none påstår at den er avansert , så gjaldt det bare når den kom for første gang

 

på mange måter holder Apple igjen for at de skal tjene ekstra penger å utvidede modellør ( tusen kr ekstra for å gå opp et hakk på minet )  eller ekstra utstyr som har stiv pris i forhold til konkurrenten.

samtidig pusher de også inne nye ting samtidig som fjerner gamle muligheter , lit før merkede har innstilt seg inn på det

Dette også for få inn mere penger når man trenger over ganger o.l.

 

jeg må nok ut med en hel avhandling om dette for at der skal forstå likevel er jeg ikke garanter noe , heller tvert i mot .

Derfor gidder jeg ikke å gjøre det

 

På mange måter virker det som Apple driver politikk for det er mye folk liker som de egentlig er i mot

 

edit :

hvis Apple er det som har størst vekst .

Selger flest telefoner o.s.v  hvorfor har de da ikke halvparten av det totale markedet eller mer da ?

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Til info for de som måtte lure...det er ikke noe poeng i å forsøke å forklare elgen hvordan verden faktisk ser ut, han vil ikke lese eller forstå det han blir fortalt.

 

jeg forår såpass at jeg forstår at Iphone er ikke hele verden i motsetning som tror at du har hel verden i en telefon

 

Som jeg sa tidligere , iphone fungere greit for de som liker måten de funger på

Du kan si at den er enkel å bruke og det er hel greit

Samtidig så er det mange som savner muligoter andre har .

Da kan man ikke akkurat si at det er enkelt å bruke den hvis det er ting en ikke kan

 

Det er noen utrolige konklusjoner og meninger du klarer å komme med.

 

Nøyaktig det samme du skriver over her kan sies om de fleste andre telefoner på markedet.

 

De fleste telefoner fungerer fint for de som liker måten de fungerer på, og savner du muligheter så velger du heller en telefon som har disse savnede mulighetene.

 

Jeg spurte deg i et tidligere innlegg om det finnes en telefon som fungerer slik alle ønsker men fikk ikke noe svar.

Jeg regner med at det er fordi svaret sier seg selv.

 

Det er fritt valg. Det er ingen som tvinger noen til å kjøpe en telefon de ikke liker eller som mangler muligheter de ønsker eller trenger. Det finnes en hel masse forskjellige telefoner å velge blant.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar
 

 

Til info for de som måtte lure...det er ikke noe poeng i å forsøke å forklare elgen hvordan verden faktisk ser ut, han vil ikke lese eller forstå det han blir fortalt.

 

jeg forår såpass at jeg forstår at Iphone er ikke hele verden i motsetning som tror at du har hel verden i en telefon

 

Som jeg sa tidligere , iphone fungere greit for de som liker måten de funger på

Du kan si at den er enkel å bruke og det er hel greit

Samtidig så er det mange som savner muligoter andre har .

Da kan man ikke akkurat si at det er enkelt å bruke den hvis det er ting en ikke kan

nå så none påstår at den er avansert , så gjaldt det bare når den kom for første gang

 

på mange måter holder Apple igjen for at de skal tjene ekstra penger å utvidede modellør ( tusen kr ekstra for å gå opp et hakk på minet )  eller ekstra utstyr som har stiv pris i forhold til konkurrenten.

samtidig pusher de også inne nye ting samtidig som fjerner gamle muligheter , lit før merkede har innstilt seg inn på det

Dette også for få inn mere penger når man trenger over ganger o.l.

 

jeg må nok ut med en hel avhandling om dette for at der skal forstå likevel er jeg ikke garanter noe , heller tvert i mot .

Derfor gidder jeg ikke å gjøre det

 

På mange måter virker det som Apple driver politikk for det er mye folk liker som de egentlig er i mot

 

edit :

hvis Apple er det som har størst vekst .

Selger flest telefoner o.s.v  hvorfor har de da ikke halvparten av det totale markedet eller mer da ?

 

 

 

Fordi det er bøttevis med aktører i markedet? Apple er en enkelt aktør i et marked med et hav av andre, spesielt i Asia så er det jo en eksplosjon av nye aktører som etterhvert har begynt å selge et respektabelt antall telefoner på det asiatiske og etterhvert det globale markedet.

 

Apple kommer med med en ny modell hvert år, nå har de begynt med to og selv med så få enheter så har de altså klart å kapre en veldig stor del av markedet og det attpåtil når telefonene er priset i det høyeste prissiktet og de har flere år på rad hatt den mestselgende modellen på markedet.

 

 

Verre er det faktisk ikke, om du ikke klarer å skille mellom dette og hvordan markedsandel innenfor telefoner fungerer i et marked hvor det er et hav av aktører så er det virkelig ingen grunn til å diskutere videre med deg for da mangler du helt essensiell forståelse av hva som faktisk blir diskutert og hvordan det hele fungerer og henger sammen.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Fordi Apple er en av mange mobilprodusenter, Android er ikke en produsent, men et operativsystem. Når det kommer til manglende funksjoner så er det en smaks sak, kanskje har ikke Apple alt for deg, men den har alt jeg trenger med mer. Når det kommer til å legge til nye funksjoner for modell gjelder jo dette alle, se bare på Samsung. Vi er nå oppe i Galaxy 6, Note 4 og hvilke andre modeller som er på markedet. Hadde de ikke lagt til nye funksjoner slik som Apple gjør, så hadde vi fremdeles vært på Galaxy 1 og Note 1. Men telefoner som alt annet, det er smak og behag!

Lenke til kommentar

 

Apple er en enkelt aktør i et marked med et hav av andre, spesielt i Asia så er det jo en eksplosjon av nye aktører som etterhvert har begynt å selge et respektabelt antall telefoner på det asiatiske og etterhvert det globale markedet.

 

Da burde jo  Apple sin andel gå tilbake

 

nå er det vel ikke slik at alle er ute  toppmodellen til den høyeste prisen.

siden Apple bare lager modeller for den høyeste prisklassen så burde de jo tape mot lavprismarkedet  siden ytelses forskjellen ikke virker å være så stor , i motsetning til prisen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har Iphone gådd fra å være en liten klumpete telefon tom 5+ og til å bli lik alle de andre tlf. sliter fremdeles med å forst¨å hvorfor disse selger :)

 

Svaret ligger i at Iphone er mote.

Iphone er en veldig bra telefon, men eple produkter har blitt til noe man må ha, fordi det er det er.

I ble jeg fortalt en historie om en sønn til en mor som absolutt ville ha Iphone 5s. Iphone 5c var ikke bra nok.

Han hadde Samsung i dag, men alle kompisene hans hadde Iphone. Så han ville derfor ha en Iphone

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tom Bäcker:

... Omtremt samtidig var det en kar i NetCom som kalte iPhone for en "Shitty telefon". Er det noen her på forumet som klarer å finne frem til den artikkelen. Jeg tror faktisk han sa det i et intervju på amobil.no. ...

 

Kanskje det er denne du husker:

http://www.tek.no/artikler/netcom_vil_bli_storre_enn_itunes/96968

 

Det var isåfall ikke "Netcom-karen"som brukte uttrykket, men "Universals ansvarlig for digital musikk i Norge".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I begynnelsen var det en påstand om at den første iPhone kun virket i USA og ikke her, og det må man vel si er feil....

Det var da, som nå - to forskjellige modeller: Den ene har ikke SIM og virker ikke her i Norge, men den andre modellen er vanlig GSM med SIM-kort, og kan fint brukes i alle land med GSM-nett(også her i Norge).

Så det er bare det å være våken når man skal kjøpe mobil i USA, da man kan være uheldig å kjøpe feil type mobil hvis man ikke er oppmerksom på det tidspunkt man kjøper mobilen....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Tom Bäcker:

... Omtremt samtidig var det en kar i NetCom som kalte iPhone for en "Shitty telefon". Er det noen her på forumet som klarer å finne frem til den artikkelen. Jeg tror faktisk han sa det i et intervju på amobil.no. ...

Kanskje det er denne du husker:

http://www.tek.no/artikler/netcom_vil_bli_storre_enn_itunes/96968

 

Det var isåfall ikke "Netcom-karen"som brukte uttrykket, men "Universals ansvarlig for digital musikk i Norge".

 

Sentrumsblink! Veldig bra! Takk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Svaret ligger i at Iphone er mote.

Iphone er en veldig bra telefon, men eple produkter har blitt til noe man må ha, fordi det er det er.

I ble jeg fortalt en historie om en sønn til en mor som absolutt ville ha Iphone 5s. Iphone 5c var ikke bra nok.

Han hadde Samsung i dag, men alle kompisene hans hadde Iphone. Så han ville derfor ha en Iphone

 

Unger er sånn.

Lenke til kommentar

Svaret ligger i at Iphone er mote.

 

...men alle kompisene hans hadde iPhone, derfor ville han også ha...

 

Det er mye mulig at noen kjøper iPhone (eller andre produkter) fordi det er en slags mote, men hvis det betyr noe for noen, gjør det noe?

 

...og det at gutten ville ha det samme som de andre er jo helt forståelig. Det er ganske mange ting de andre kan gjøre innenfor infrastrukturen som han ikke like enkelt kan være med på, selv om gutten kanskje ikke hadde det som sine ønsker. Dessuten liker stort sett ikke unger å være "utenfor", sånn har det alltid vært.

 

Fint at jeg har klart å fått over mange iphone brukere til Windows Phone selv om app utvalget er litt dårligere... Men ser fremgang nå med Project Astoria osv :)

Hvorfor er det fint? Du har vel ingen oppgave i å "frelse" eller "omvende" noen? La folk få kjøpe og bruke det de selv vil, du trenger ikke jobbe for å få flere over på noe du kanskje liker, men som kanskje andre ikke liker så godt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...