Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Hei! Er i en liten knipe, så setter stor pris på all hjelp og tips. Er i den situasjon at jeg har fått studieplass og sted å bo neste år, i Bodø. I tillegg står jeg på 2.plass i Kongsvinger, der jeg helst vil gå. Huseier i Bodø har sendt meg kontrakt på leilighet og vil at jeg skal betale husleie allerede i morgen. Det er også 1 år binding på denne leiligheten.. Min bekymring er at jeg skal komme inn i Kongsvinger, siden jeg er så høyt oppe på listen, men samtidig er dette umulig å forutse. Er det noen som har vært borte på lignende situasjon.

 

Min foreløpige løsning er å be huseier om å vente til jeg får svar, men vet ikke hvor lenge han vil vente og hvor lenge jeg må evt. vente.

 

 

Det kommer flere leiligheter. Anbefaler å være straight up med huseier, og om h*n ikke kan godta det må du selv gjøre en vurdering. Signerer du kontrakten anbefaler jeg deg å trekke deg fra ventelisteplassen, ettersom at det kan bli dyrt dersom du plutselig da mister skoleplass i Bodø til fordel for annet studiested. Ønsker du å bli på ventelisten og huseier ikke kan gå med på å vente, må du nesten bare si fra deg leiligheten og satse på at du kommer inn i Kongsvinger eller at du finner ny leilighet i verste fall. 

 

Uansett må du ta avgjørelsen basert på et standpunkt om hvorvidt du skal satse på om du kommer inn eller ikke. Men snakk iaf. med huseier. Kan hende vedkommende forstår situasjonen og har mulighet til å line opp "reserver" skulle du måtte trekke deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom 

 

 

Hei

 

Er det slik at vi skal motta noen mail eller liknende siden vi kom?

En slags "Velkommen til oppstart 22.aug" osv. Noen som kan hjelpe? :)

Hei,

 

Ja det får jeg endelig håpe. Vi i Bodø har enda ikke fått noe, men hørte at de fikk ganske tidlig i Oslo.

 

Kom selv inn i Oslo, men ikke mottatt noe slikt. Hva med dere andre?

Lenke til kommentar

Hei

 

Er det slik at vi skal motta noen mail eller liknende siden vi kom?

En slags "Velkommen til oppstart 22.aug" osv. Noen som kan hjelpe? :)

Hei,

Vi fikk ingen e-post i forbindelse med at vi kom inn på skolen. Imidlertid fikk vi tilsendt velkomstbrosjyren i posten. Vet ikke om de sender denne ut lengre.

 

Årets velkomstbrosjyre finner du på http://www.phs.no/for-studenter/ny-politistudent/.

 

Her finner du alt du trenger å vite som ny student.

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å logge seg inn på studentweb og generere en faktura for å betale semesteravgiften? Av en eller annen grunn så står det at jeg kan registrere emnene, men kan ikke generere en faktura. Har ikke forsøkt å fullføre emneregistrering, da jeg vet at man må betale semesteravgiften før emneplan kan bli godkjent.

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å logge seg inn på studentweb og generere en faktura for å betale semesteravgiften? Av en eller annen grunn så står det at jeg kan registrere emnene, men kan ikke generere en faktura. Har ikke forsøkt å fullføre emneregistrering, da jeg vet at man må betale semesteravgiften før emneplan kan bli godkjent.

Opplever det samme her. Virker som, ut i fra PHS sin hjemmeside, at dette ikke er tilgjengelig før 15.august. Jeg presterte å registrere meg, uten emner. Håper dette ikke roter til noe i systemet :)

Lenke til kommentar

Kom

 

 

Hei

 

Er det slik at vi skal motta noen mail eller liknende siden vi kom?

En slags "Velkommen til oppstart 22.aug" osv. Noen som kan hjelpe? :)

Hei,

 

Ja det får jeg endelig håpe. Vi i Bodø har enda ikke fått noe, men hørte at de fikk ganske tidlig i Oslo.

Kom selv inn i Oslo, men ikke mottatt noe slikt. Hva med dere andre?

Kom inn i Oslo, men har ikke mottatt noen velkomstmail enda. Antar at det kommer noe når alle som har stått på venteliste får svar?

Endret av Spentsøker
Lenke til kommentar

 

Kom

 

Hei

 

Er det slik at vi skal motta noen mail eller liknende siden vi kom?

En slags "Velkommen til oppstart 22.aug" osv. Noen som kan hjelpe? :)

Hei,

 

Ja det får jeg endelig håpe. Vi i Bodø har enda ikke fått noe, men hørte at de fikk ganske tidlig i Oslo.

Kom selv inn i Oslo, men ikke mottatt noe slikt. Hva med dere andre?

Kom inn i Oslo, men har ikke mottatt noen velkomstmail enda. Antar at det kommer noe når alle som har stått på venteliste får svar?

 

Jeg fikk rett etter jeg hadde svart ja til Oslo på supplering, via samordna opptak.

Lenke til kommentar

 

 

Kom

 

Hei

 

Er det slik at vi skal motta noen mail eller liknende siden vi kom?

En slags "Velkommen til oppstart 22.aug" osv. Noen som kan hjelpe? :)

Hei,

 

Ja det får jeg endelig håpe. Vi i Bodø har enda ikke fått noe, men hørte at de fikk ganske tidlig i Oslo.

Kom selv inn i Oslo, men ikke mottatt noe slikt. Hva med dere andre?

Kom inn i Oslo, men har ikke mottatt noen velkomstmail enda. Antar at det kommer noe når alle som har stått på venteliste får svar?

 

Jeg fikk rett etter jeg hadde svart ja til Oslo på supplering, via samordna opptak.

 

I følge PHS ville denne komme "etterhvert", men det er jo en stund siden de sa det, så tror den kommer om noen dager :)

 

Sa i fra meg boligen i Bodø pga uenighet om kontrakt og opplegg til hybelvert. Så om noen har et kollektiv, setter jeg pris på om å få bli med :) Ser helst å bo med andre fra PHS. Dette gjelder forøvrig Kongsvinger også, siden jeg kan også komme inn der.

Lenke til kommentar

Min samboer og jeg er på utkikk etter leilighet i Kongsvinger, og lurer på om det er noen som vil leie med oss for å få det så billig som mulig. Samboeren min skal spille hockey Kongsvinger Knights og jeg skal gå politihøgskolen. Send meg en melding om du er interessert.

Lenke til kommentar

Hei!

Noen som skal til Stavern og mangler bolig? 
Vi er tre politistudenter som har et 10,5 kvm stort soverom ledig. Rommet er en del av en stor enebolig 1 km fra skolen til latterlig billige 2700,- kroner i måneden! :) ferdig møblert.
Send en PM om du eller noen du kjenner trenger plass å bo!


 

Lenke til kommentar

Leste i velkomstbrosjyren at 1/3 av elevene må levere inn alle orginale dokumenter som ble sendt inn i forbindelse med opptaket. Noen som vet om dette gjelder legeattesten, uansett om man sendte inn orginalen under opptaket? Jeg sendte inn den orginale legeattesten, hørselstesten og synstesten under opptaket. Skal jeg skaffe meg nye attester? Evt høre med legekontoret?

 

Alle dokumentene som jeg lastet opp på S.O har jeg orginalene liggende.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Leste i velkomstbrosjyren at 1/3 av elevene må levere inn alle orginale dokumenter som ble sendt inn i forbindelse med opptaket. Noen som vet om dette gjelder legeattesten, uansett om man sendte inn orginalen under opptaket? Jeg sendte inn den orginale legeattesten, hørselstesten og synstesten under opptaket. Skal jeg skaffe meg nye attester? Evt høre med legekontoret?

 

Alle dokumentene som jeg lastet opp på S.O har jeg orginalene liggende.

 

Hva tenker dere?

"Din henvendelse til opptak er behandlet.

 

Svar:

 

Legeerklæringen er ikke et av dokumentene som sjekkes i en eventuell dokumentkontroll."

 

Tipper de sikter til dokumentasjon på forbedring av fag, vitnemål, førerkortet, o.l.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...