Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Hei! Er det nokken som veit kortid fadderuka i Stavern begynne? :)

Har fått beskjed om at den begynner samme uken som skolestart :) 23. August.
Takk for svar !:)
Sees i Stavern til høsten da? :-)
Det gjør vi! :)

Topp! Er en del som flytter ned litt før og er der helgen før skolestart. Da hadde det vært kjekt å møtes sånn at vi kan bli litt kjent! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har kommet inn i Oslo som trenger leilighet? Her jeg leier nå har det tidligere vært politistudenter som har leid og huseier ønsker å få inn en ny. Leiligheten er ledig fra 1/8. Tar ca 10 min å sykle til skolen, kort vei til t-bane og nærme marka. 6000 kr i mnd (internett og tv inkludert).

Jeg skal til Oslo og trenger leilighet :) har sendt deg melding!
Lenke til kommentar

Er de som er kommet inn i Kongsvinger gira på å møtes før skolestart eller? Det er vel ikke noe fadderopplegg i Kongsvinger?

 

 

Har kommet inn i Kongsvinger! Hadde vært kjekt å treffe noen medstudenter før skolestart. Flytter riktignok ikke østover før 15-16. august.

Lenke til kommentar

Nå som folk avtaler å møtes før skolestart. Bra insj. Men ikke dumt å være litt paranoid før man gir ut for mye informasjon om seg selv. Husk at enhver kan melde seg på diskusjonen her og utgi seg for å være student.

 

Det er mange som søker informasjon om (fremtidige) politiansatte og det er ikke fordi de vil si gratulerer med studieplass.

 

Kjenner magen vrir seg når jeg ser synlige facebookgrupper som "politihøgskolen Oslo kull 2016" og lignende. Null kontroll på om medlemmene er studenter eller noen som vil skrive ned navnet og lagre profilbildet til alle andre medlemmer.

Lenke til kommentar

Nå som folk avtaler å møtes før skolestart. Bra insj. Men ikke dumt å være litt paranoid før man gir ut for mye informasjon om seg selv. Husk at enhver kan melde seg på diskusjonen her og utgi seg for å være student.

Det er mange som søker informasjon om (fremtidige) politiansatte og det er ikke fordi de vil si gratulerer med studieplass.

Kjenner magen vrir seg når jeg ser synlige facebookgrupper som "politihøgskolen Oslo kull 2016" og lignende. Null kontroll på om medlemmene er studenter eller noen som vil skrive ned navnet og lagre profilbildet til alle andre medlemmer.

Veldig enig i det du skriver. Vet at rutinene har blitt skjerpet inn angående facebookgrupper. Faddere legger til ut i fra tildelte klassegrupper. Vær forsiktig generelt fremover på sosiale medier.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hei! Er det nokken som veit kortid fadderuka i Stavern begynne? :)

Har fått beskjed om at den begynner samme uken som skolestart :) 23. August.
Takk for svar !:)
Sees i Stavern til høsten da? :-)
Det gjør vi! :)
Topp! Er en del som flytter ned litt før og er der helgen før skolestart. Da hadde det vært kjekt å møtes sånn at vi kan bli litt kjent! :-)

Bra insj! Hadde vore veldig kjekt, men no har eg allerede bestilt flybillett den 21.aug :( blir nok godt kjent i fadderuka alle sammen :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hei! Er det nokken som veit kortid fadderuka i Stavern begynne? :)

Har fått beskjed om at den begynner samme uken som skolestart :) 23. August.
Takk for svar !:)
Sees i Stavern til høsten da? :-)
Det gjør vi! :)
Topp! Er en del som flytter ned litt før og er der helgen før skolestart. Da hadde det vært kjekt å møtes sånn at vi kan bli litt kjent! :-)
Bra insj! Hadde vore veldig kjekt, men no har eg allerede bestilt flybillett den 21.aug :( blir nok godt kjent i fadderuka alle sammen :)

Absolutt :-)

Lenke til kommentar

 

Er de som er kommet inn i Kongsvinger gira på å møtes før skolestart eller? Det er vel ikke noe fadderopplegg i Kongsvinger?

 

Har kommet inn i Kongsvinger! Hadde vært kjekt å treffe noen medstudenter før skolestart. Flytter riktignok ikke østover før 15-16. august.

Det må vi få til ?

Vet ikke når jeg flytter, men jeg kommer til å være der ca samme datoene. Sender pm når jeg vet noe ?

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har kommet inn i Oslo som trenger leilighet? Her jeg leier nå har det tidligere vært politistudenter som har leid og huseier ønsker å få inn en ny. Leiligheten er ledig fra 1/8. Tar ca 10 min å sykle til skolen, kort vei til t-bane og nærme marka. 6000 kr i mnd (internett og tv inkludert).

Jeg skal til Oslo og trenger leilighet :) har sendt deg melding!
Lenke til kommentar

 

 

Er de som er kommet inn i Kongsvinger gira på å møtes før skolestart eller? Det er vel ikke noe fadderopplegg i Kongsvinger?

 

Har kommet inn i Kongsvinger! Hadde vært kjekt å treffe noen medstudenter før skolestart. Flytter riktignok ikke østover før 15-16. august.

Det må vi få til

Vet ikke når jeg flytter, men jeg kommer til å være der ca samme datoene. Sender pm når jeg vet noe

 

 

Hei! Har selv kommet inn i Kongsvinger. Hadde vært greit å møte noen av dere andre før skolestart. Drar nok nedover mot Kongsvinger rundt 16-17. august.

Lenke til kommentar

Kanskje dette spørsmålet er besvart tidligere, men vil gjerne høre igjen.

 

Jeg har gått fra 20.plass til 14.plass på ventelisten i Kongsvinger. Er det noen som vet om jeg har rykket frem i køen, kun fordi noen har takket nei eller om noen har fått tilbud om studieplass? Leser at man ikke får vite suppleringen før 29.juli, men de sier også at vi ikke får vite hovedopptaket før 20.juli, men vi får jo vite det noen dager før. Noen som er flinke på dette?

 

Vil gjerne vite om de som har "forsvunnet" foran meg er borte pga de har takket nei eller om de også kan ha fått tilbud.

Lenke til kommentar

Kanskje dette spørsmålet er besvart tidligere, men vil gjerne høre igjen.

 

Jeg har gått fra 20.plass til 14.plass på ventelisten i Kongsvinger. Er det noen som vet om jeg har rykket frem i køen, kun fordi noen har takket nei eller om noen har fått tilbud om studieplass? Leser at man ikke får vite suppleringen før 29.juli, men de sier også at vi ikke får vite hovedopptaket før 20.juli, men vi får jo vite det noen dager før. Noen som er flinke på dette?

 

Vil gjerne vite om de som har "forsvunnet" foran meg er borte pga de har takket nei eller om de også kan ha fått tilbud.

Er usikker på dette selv, men går ut fra at det er folk som har takket nei til ventelisteplass, siden samordna ikke gir tilbud til de på venteliste før 29. som du sier :-)

Spennende hver gang jeg går inn å sjekker samordna, står på venteliste selv, men i Bodø. Like skuffa hver gang jeg går inn, der har det ikke endra seg overhodet siden de publiserte første gang i juli :-(

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye til dere som kom inn! Gikk ikke min vei dette året, men kommer til å prøve igjen til neste år sikkert :)

 

Jeg barer lurer på noe med intervjuet. Jeg føler at man må ha opplevd en del for å kunne ha gode svar å komme med på intervjuet? Jeg har ikke opplevd noe veldig dramatisk/farlig/skummelt i livet mitt som var verdt å nevne på intervjuet, så jeg bare lurer på hvilke svar de egentlig er ute etter?

Endret av Anitafs
Lenke til kommentar

Gratulerer så mye til dere som kom inn! Gikk ikke min vei dette året, men kommer til å prøve igjen til neste år sikkert :)

 

Jeg barer lurer på noe med intervjuet. Jeg føler at man må ha opplevd en del for å kunne ha gode svar å komme med på intervjuet? Jeg har ikke opplevd noe veldig dramatisk/farlig/skummelt i livet mitt som var verdt å nevne på intervjuet, så jeg bare lurer på hvilke svar de egentlig er ute etter? F.eks spørsmålet: "nevn en vanskelig situasjon hvor du tok initiativ?"

Hva svarte dere på slike spørsmål?

Som et tips. Ikke legg ut konkrete spørsmål som ble stilt under intervjuet i denne gruppa! Endret av Krimt3k
Lenke til kommentar

 

Gratulerer så mye til dere som kom inn! Gikk ikke min vei dette året, men kommer til å prøve igjen til neste år sikkert :)

 

Jeg barer lurer på noe med intervjuet. Jeg føler at man må ha opplevd en del for å kunne ha gode svar å komme med på intervjuet? Jeg har ikke opplevd noe veldig dramatisk/farlig/skummelt i livet mitt som var verdt å nevne på intervjuet, så jeg bare lurer på hvilke svar de egentlig er ute etter? F.eks spørsmålet: "nevn en vanskelig situasjon hvor du tok initiativ?"

Hva svarte dere på slike spørsmål?

Som et tips. Ikke legg ut konkrete spørsmål som ble stilt under intervjuet i denne gruppa!

Åja, beklager! Visste ikke det :o

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye til dere som kom inn! Gikk ikke min vei dette året, men kommer til å prøve igjen til neste år sikkert :)

 

Jeg barer lurer på noe med intervjuet. Jeg føler at man må ha opplevd en del for å kunne ha gode svar å komme med på intervjuet? Jeg har ikke opplevd noe veldig dramatisk/farlig/skummelt i livet mitt som var verdt å nevne på intervjuet, så jeg bare lurer på hvilke svar de egentlig er ute etter?

Tror ikke de er ute etter dramatiske svar. Jeg ga situasjoner fra helt vanlig hverdag til spørsmålene hvor man skulle komme med eksempel. Jeg antar at de er ute etter at man er analytisk nok og har nok selvinnsikt til å se at en situasjon man har vært borti krevde ditt eller datt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...