Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

"13:46 Forsinkelser hos Samordna opptak Folk som venter på svar på om de har fått studieplass gjennom suppleringsopptaket må vente, skriver VG. Resultatet skulle vært klart fredag kveld, men Samordna opptak har tekniske problemer. Svarfristen for studentene er 3. august."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er på andreplass på ventelisten i Kongsvinger, tror dere det er håp 4.august?

Jeg takket nettopp nei til en plass i Kongsvinger siden jeg fikk tilbud om Oslo :)

Taper du ikke automatisk plassen og gir den til noen andre, dersom du står på venteliste og får plass? Trodde det var slik at nå må jeg håpe på at noen takker nei til suppleringsopptaket :)

Lenke til kommentar

 

 

Er på andreplass på ventelisten i Kongsvinger, tror dere det er håp 4.august?

Jeg takket nettopp nei til en plass i Kongsvinger siden jeg fikk tilbud om Oslo :)

Taper du ikke automatisk plassen og gir den til noen andre, dersom du står på venteliste og får plass? Trodde det var slik at nå må jeg håpe på at noen takker nei til suppleringsopptaket :)

 

Jeg er veldig usikker på hvordan det fungerer men det er uansett gode muligheter hvis du er nummer 2. Du må huske på at det er ikke sikkert alle møter heller. Så er det jo også kontroll av papirer for 1/3 også. 

 

Jeg heier på deg  :)

Lenke til kommentar

Søkere som har fått nytt tilbud eller har blitt studiekvalifiserte etter hovedopptaket, skal nå finne svar på suppleringsopptaket i søknaden sin.

 

De som har fått nytt brev vil også ha fått en ny melding i "Meldinger" på søknaden.

 

Vi beklager forsinkelsen!

 

Her kan dere finne svar på ofte stilte spørsmål om ventelister :

www.samordnaopptak.no/info/om/sporsmal-og-svar/

 

Her kan dere lese om etterfyllingsopptak:

http://www.samordnaopptak.no/info/tidsfrister/3-august.html

 

Mvh

Samordna opptak

Lenke til kommentar

Hvilken plass hadde du på ventelisten i starten? :-)

Etter hovedopptaket var jeg på 20.plass, så rykket jeg frem til 14.plass etter noen dager. Så i dag rykket jeg frem til 2.plass :) så er nok fordi dere kom inn i Oslo! Håper flere takker nei eller rykker frem andre steder :-) håper virkelig på Kongsvinger!
Lenke til kommentar

Gratulerer så mye til dere som kom inn! Gikk ikke min vei dette året, men kommer til å prøve igjen til neste år sikkert :)

 

Jeg barer lurer på noe med intervjuet. Jeg føler at man må ha opplevd en del for å kunne ha gode svar å komme med på intervjuet? Jeg har ikke opplevd noe veldig dramatisk/farlig/skummelt i livet mitt som var verdt å nevne på intervjuet, så jeg bare lurer på hvilke svar de egentlig er ute etter?

Jeg ble egnet og hadde heller ikke noe spesielt å komme med på intervjuet. Jeg tror ikke de bryr seg noe om hva du har opplevd og selve situasjonen du bruker, men hvordan du håndterte den. Jeg passa på å hele tiden få frem at jeg er en objektiv person og har de verdiene som det står på nettsiden til phs at de ser etter. Og det funka jo. Så ikke tenk på at du ikke har opplevd det helt store :) Men kom ikke inn jeg heller da, haha. Pga karakterer. Vi får prøve igjen til neste år! ?

Lenke til kommentar

Hei! Er i en liten knipe, så setter stor pris på all hjelp og tips. Er i den situasjon at jeg har fått studieplass og sted å bo neste år, i Bodø. I tillegg står jeg på 2.plass i Kongsvinger, der jeg helst vil gå. Huseier i Bodø har sendt meg kontrakt på leilighet og vil at jeg skal betale husleie allerede i morgen. Det er også 1 år binding på denne leiligheten.. Min bekymring er at jeg skal komme inn i Kongsvinger, siden jeg er så høyt oppe på listen, men samtidig er dette umulig å forutse. Er det noen som har vært borte på lignende situasjon.

 

Min foreløpige løsning er å be huseier om å vente til jeg får svar, men vet ikke hvor lenge han vil vente og hvor lenge jeg må evt. vente.

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye til dere som kom inn! Gikk ikke min vei dette året, men kommer til å prøve igjen til neste år sikkert :)

 

Jeg barer lurer på noe med intervjuet. Jeg føler at man må ha opplevd en del for å kunne ha gode svar å komme med på intervjuet? Jeg har ikke opplevd noe veldig dramatisk/farlig/skummelt i livet mitt som var verdt å nevne på intervjuet, så jeg bare lurer på hvilke svar de egentlig er ute etter?

Det er ikke ute etter et svar eller en fasit, men de ønsker å hvite hvem du er og hvordan du er. Den enkleste måten å gjøre det på er å fortelle om reelle ting i livet ditt som du ikke kan ha øvd inn på forhånd eller forutse.

 

De stilte meg kun ett spørsmål som jeg ikke hadde noe godt svar på, men da sa jeg det som det var at jeg rett og slett ikke hadde noe godt svar på det og begrunna hvorfor jeg ikke hadde noe relevans å komme med. Intervjueren kverna litt rundt det, men gikk tilslutt videre på skjemaet. Husk på at de nok har en ganske vanskelig jobb med å vurdere søkere og det skjer nok titt og ofte at de avviser søkere som reelt sett kunne blitt gode politifolk. Det er umulig å være 100% sikker gjennom en slik selektering og det skjer at folk ikke kommer tilbake etter praksis, må gå praksisåret oppigjen, har ikke nok studiepoeng til å gå ut i praksis ol. 

Lenke til kommentar

Hei! Er i en liten knipe, så setter stor pris på all hjelp og tips. Er i den situasjon at jeg har fått studieplass og sted å bo neste år, i Bodø. I tillegg står jeg på 2.plass i Kongsvinger, der jeg helst vil gå. Huseier i Bodø har sendt meg kontrakt på leilighet og vil at jeg skal betale husleie allerede i morgen. Det er også 1 år binding på denne leiligheten.. Min bekymring er at jeg skal komme inn i Kongsvinger, siden jeg er så høyt oppe på listen, men samtidig er dette umulig å forutse. Er det noen som har vært borte på lignende situasjon.

 

Min foreløpige løsning er å be huseier om å vente til jeg får svar, men vet ikke hvor lenge han vil vente og hvor lenge jeg må evt. vente.

 

Mente jeg leste tidligere at det er flere som ikke møter opp til skolestart. Som nummer to på venteliste i Kongsvinger ville eg hatt is i magen og håpet på plass i Kongsvinger. Det kommer alltids flere kollektiv/leiligheter til leie utover. Dette må du selvfølgelig se an selv, men med en såpass lav plassering skulle man tro det var stor sjanse for at det blir Kongsvinger :-) Lykke til!

Lenke til kommentar

 

Hei! Er i en liten knipe, så setter stor pris på all hjelp og tips. Er i den situasjon at jeg har fått studieplass og sted å bo neste år, i Bodø. I tillegg står jeg på 2.plass i Kongsvinger, der jeg helst vil gå. Huseier i Bodø har sendt meg kontrakt på leilighet og vil at jeg skal betale husleie allerede i morgen. Det er også 1 år binding på denne leiligheten.. Min bekymring er at jeg skal komme inn i Kongsvinger, siden jeg er så høyt oppe på listen, men samtidig er dette umulig å forutse. Er det noen som har vært borte på lignende situasjon.

 

Min foreløpige løsning er å be huseier om å vente til jeg får svar, men vet ikke hvor lenge han vil vente og hvor lenge jeg må evt. vente.

Mente jeg leste tidligere at det er flere som ikke møter opp til skolestart. Som nummer to på venteliste i Kongsvinger ville eg hatt is i magen og håpet på plass i Kongsvinger. Det kommer alltids flere kollektiv/leiligheter til leie utover. Dette må du selvfølgelig se an selv, men med en såpass lav plassering skulle man tro det var stor sjanse for at det blir Kongsvinger :-) Lykke til!

Her i Bodø møtte alle opp til første skoledag. Vanskelig å si/gi deg noen råd på veien. Dersom du holdes igjen av noe pga. familie etc ville jeg kanskje hatt litt is i magen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...