Gå til innhold

Ny minneteknologi skal være 1000 ganger raskere enn vanlig flashminne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det fremdeles behov for beskyttelsesmekanismer ala dette med at man skriver til forskjellige celler ved neste skrivesyklus? Artikkelen nevner at det bare gir 1000x bedre bestandighet. Det er jo litt kjedelig om data tapes fordi de ikke ble flyttet til en friskere celle hurtig nok, eller at samme data lagres over mer enn kun en celle, med en eller annen lagringsstyring og struktur på det.

Endret av G
Lenke til kommentar

Intel og micron fant opp 3D NAND, problemet er jo at Samsung allerede hadde produkter med dette en stund. Så om de virkelig fant det opp er vel diskutabelt. Samsung har jo og 2TB SSDer.

 

Men som AtW sier så er jo det mest interessante om disse kan selges til en god pris. Det er jo ikke noe problem å få en rask SSD, men det koster mye.

Lenke til kommentar

Mer interessant for min del om det kan skaleres ned i pris, det er hovedsaklig prisen som er problemet til SSD per i dag i mine øyne.

 

AtW

 

Da må det isåfall bli så billig at man kan stripe via RAID på dem, dersom sikkerheten ikke er tatt høyde for vel og merke.  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

virker for meg som videoen viser at vanlig dram fortsatt kommer til å bli brukt på brunn av farten mens 3d xpoint kan erstatte en harddisk?

en cpu med innebygget gpu kjører med høyere grafikk dersom rammen er raskere, derfor tror jeg ikke ram forsvinner siden 3d xpoint ikke ser ut til å være raskere enn dram. men om grafikk ikke er behovet er jo 3d xpoint å foretrekke ser det ut som

Lenke til kommentar

Raskere enn Flash, tregere enn RAM. Dyrere enn Flash, billigere enn RAM. Og så kan det beholde data etter at strømmen er kuttet av. Ellers ikke noe særlig imponerende. Om det kunne erstatte flash ved å være billigere så kunne man jo latt seg imponere.

 

Hvor får du prisinformasjonen fra?

 

AtW

Lenke til kommentar

Raskere enn Flash, tregere enn RAM. Dyrere enn Flash, billigere enn RAM. Og så kan det beholde data etter at strømmen er kuttet av. Ellers ikke noe særlig imponerende. Om det kunne erstatte flash ved å være billigere så kunne man jo latt seg imponere.

 

Hvorvidt det er imponerende kommer vel mest an på hvor mye dyrere og hvor mye raskere det er, samt hvilken praktisk verdi det har for brukerne.

 

Man er alltid villig til å betale litt ekstra for det som gir faktisk og praktisk ytelsesforbedring, men hvor smertepunktet ligger varierer mye. For bedrifter som ikke kan få skrive/lesehastighet nok, så er betalingsvilligheten langt større enn for "Ola og Kari".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...