Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil som er billig å forsikre?


Anbefalte innlegg

Om det er delkasko/kasko så skal man ikke se bort ifra en slik pris når man er 22 og har 20% bonus. Er kanskje litt mye, men man kan begynne å bytte selskap etter 6 måneder og hoppe opp i bonus. If og gjensidige er vel greiest med bmw. Bosted har også en god del å si. Blir fort en god del dyrere om man bor i Oslo kontra ut på landet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg først kjøpte min bil så var jeg 20, men 20% bonus (startbonus), og da fikk jeg tilbud hos Gjensidige til ~15000kr/året for 10000km ansvar. Dette er en 520i med 170 gamper. Siden jeg har funnet et bedre selskap og gått 10% opp i bonus så betaler jeg nå 9900kr/året for 16000km ansvar, i Oktober så kan du slå av en god tusenlapp på den prisen siden jeg blir 23.

 

Det er hardt å være ung med bil, men om du finner det riktige selskapet så har det mer å si enn hvilken bil det er.

 

Forøvrig så hadde jeg bare spart en tusenlapp eller to i året om jeg hadde valgt en superkjip Opel Corsa eller Toyota Corolla, som er årsaken til at jeg sa "screw it" og kjøpte en bil jeg ønsket meg.

Lenke til kommentar

Sjekk også om du er medlem av en forening som gir deg avslag i forsikringsprisen. I utgangspunktet har Gjensidige aldri vært det billigste alternativet for meg, men pga. NITO-medlemskap har de likevel endt opp rimeligst.

 

Ser at det allerede er nevnt, men påpeker det igjen. Du kan bytte forsikringsselskap hver 6. mnd og gå opp 10% i bonus hver gang. Dette kan lønne seg over tid, selv om selskapet du bytter til ikke nødvendigvis er billigst. Når du da bytter tilbake til det billigste selskapet 6. mnd etter der igjen har du jo gått opp 20%.

 

Se finansportalen.no for å sammenligne priser hos de forskjellige selskapene.

Lenke til kommentar

 

Av bil i omtrent lik størrelse, hva med f.eks Skoda Fabia? Vil tro forsikringen på disse vil være relativt gunstig.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61958468&searchclickthrough=true

Takk! Er skoda et holdbart merke? 

 

 

Skoda eies av Volkswagen-konsernet og har derfor mye VW-teknologi. Skoda er et meget holdbart merke.

Lenke til kommentar

Tja. God pris? Ville ikke gått for full kasko på en bil til under 100.000, da det sjeldent lønner å betale det ekstra, samt cashe ut bonus når du først trenger kasko. Når du er på 20% startbonus så svarer det seg heller å strippe bilen for deler og hive den på dynga fremfor å betale egenandel, gå i -10% malus og få bilen kondemnert i alle tilfeller der du trenger å bruke kasko.

 

8000km er dessuten veldig lite for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...