Gå til innhold

AMD Bartons kommer med Multiplier Locks

Bofur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Min Barton som ble kjøpt 01.11 fra komplett er låst ved x11. Kjører den på 200 fsb x11 uten problem.

selv om de nye Barton prossesorene kommer som låst utgave når det gjelder Mulitplier, gjelder dette også Bus hastigheten? har du låst den sånn at det heller ikke går ann og stile busen?

Skrevet (endret)

Så hvidt jeg veit så er det klin umulig å låse fsb da denne styres av hovedkortet. Så cpu kan ikke bremse fsb.

Edit: oh yeah, typo ;)

Endret av LoS
Skrevet
Så hvidt jeg veit så er det klin umulig å låse fsb da denne styres av hovedkortet. Så cpu kan ikke bremse fsb.

Edit: oh yeah, typo ;)

Det er jo bra! da kan man jo ihvertfall Øke på Busen, det er jo også ganske effektivt da!

Skrevet
Men så får man ikke klokka en amd xp så langt da via fsb

ååå? Øker ikke hastigheten så mye på en AMD XP? jeg har KUN brukt FSB Overklokking på Min Duron og jeg fikk jo en ganske bra Økning! Brukte foresten også litt Høyere Vcore da... (1.85v)

Skrevet
Min Barton som ble kjøpt 01.11 fra komplett er låst ved x11. Kjører den på 200 fsb x11 uten problem.

selv om de nye Barton prossesorene kommer som låst utgave når det gjelder Mulitplier, gjelder dette også Bus hastigheten? har du låst den sånn at det heller ikke går ann og stile busen?

Det er kun multiplier som er låst.

Skrevet
Men så får man ikke klokka en amd xp så langt da via fsb

Mener det du.... :wow:

Merkelig at jeg kjører min XP2500(166MHz) brillefint på 220MHz da...

TaZ

Skrevet

Så komplett's (web-shopper's) Barton CPU'er er låste nå? Har en kamerat som kjører 3200+ uten endret multiplier, så det er egentlig ikke noe problem, bare "løp og kjøp" på tilbudet de nå har?

Skrevet
Da blir det på tide for Nvidia og revidere deres Nforce 2, de som kjent driter i om multipliern er låst, de overstyrer den direkte, noen som husker T bred CPU'ene?

nForce2 har aldri låst opp eller overstyrt noen multiplierlock.. dette var bare en myte som kom av at en luring på THG ordla seg veldig galt i en test av et slikt kort.

Alle hovedkort som er produsert etter 18-hundrede-og-ViaKT133 tillater endring av MP så lenge cpu er ulåst.. er en cpu låst så er den låst, da klarer ingen hovedkort å endre MP.

Skrevet

hvorfor er det så mye bedre med ikke låst mp? kan jo bare kjøre 200mhz*11 = xp3200+. er det bedre å kjøre lavere fsb og heller opp et par hakk med mp?

Skrevet
hvorfor er det så mye bedre med ikke låst mp? kan jo bare kjøre 200mhz*11 = xp3200+. er det bedre å kjøre lavere fsb og heller opp et par hakk med mp?

Med ulåst MP kan du makse både CPU og HK/minne. Det som gir best ytelse er å ha så høy FSB som mulig, og så høy MP som CPU tillater.

Det er ikke alle som nøyer seg med å klokke en XP2500 til 200x11. ;)

Skrevet

Forde hovedkortene ikke klarer høy nok FSB til å makse en god XP2500+ .. feks 240*11 er det ingen hovedkort som klarer.. heller ikke 230+ med høy vcore.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...