Gå til innhold

har lyst på hest


Anbefalte innlegg

Jeg har skikkelig lyst på hest. Mamma vet det, og har sagt at når hun ser jeg er klar skal vi skaffe oss hest.

Jeg har kun ridd i 1,5 år, men har hatt interesse hele livet. Kan skritte, trave, tømte og galoppere. Snart hoppe. Jeg føler meg trygg på hesteryggen uansett hvilken hest. Vet fôring, stelling og pussing, mosjonering, helse, utstyr, når jeg skal ringe til veterinær, hvor mye det koster hvor mye tid det krever. Alt det grunnleggende. Men jeg har ikke hatt hest på fôr. Har lest mye og vet hver minste detalj om hestehold. Og skal snart på rideleir og lære enda mer. Der får jeg se hvordan det er å ha ansvaret for en hest i en uke.

Men er jeg klar for hest?

Hilsen jente på mellom 13 og 15 år

Endret av hesteelskeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er mest jobb med å ha hest er jo at du alltid må i stallen, uansett. Jeg vet ikke om dere har mulighet til å ha hesten hjemme, men det skal jo måkes møkk hver eneste dag. Hesten bør holdes i god form i tillegg til skole og venner :)

Jeg holdt på å få meg hest da jeg var på din alder, vi bygde om fjøset hjemme etc. Enden på visa ble at min mamma skaffet seg hest istedet. I senere tid har jeg egentlig vært glad for det :p . Men ja, det er mye jobb.. nå på sommeren når hestene går på beitet er mamma og hun andre som har hester på beitet hos oss ute og måker mange trillebører med møkk hver dag for å holde beitet rent. 

 

Hest er kos, men dyrt og mye jobb :) . Har du kanskje en helgejobb for å hjelpe moren din med utgifter? Det kan være smart. 

Lenke til kommentar

Har selv holdt på med hest i ish 10 år, og det du må huske her er at det _ALLTID_ dukker opp uforutsette ting. F.eks, hvordan kommer du deg til og fra stallen ? Har du faktisk tid til dette, _HVER DAG_ i mange år ? En hest er ikke ett leketøy. Du har også rimelig lite erfaring. 

 

Jeg mener ikke å være negativ, men dette er jo "jente drømmen" til sinnsykt mange, og utrolig få er klar over hva det faktisk innebærer. Det er ikke bare å måke, fore og ri... 

 

Selv har jeg eid hester i 9 år, og har vært med på drift av stall i 6. Har også holdt ridekurs i dressur, sprang, horsemanship og temming i 4 år. 

Endret av Håndtaket
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har selv holdt på med hest i ish 10 år, og det du må huske her er at det _ALLTID_ dukker opp uforutsette ting. F.eks, hvordan kommer du deg til og fra stallen ? Har du faktisk tid til dette, _HVER DAG_ i mange år ? En hest er ikke ett leketøy. Du har også rimelig lite erfaring.

 

Jeg mener ikke å være negativ, men dette er jo "jente drømmen" til sinnsykt mange, og utrolig få er klar over hva det faktisk innebærer. Det er ikke bare å måke, fore og ri...

 

Selv har jeg eid hester i 9 år, og har vært med på drift av stall i 6. Har også holdt ridekurs i dressur, sprang, horsemanship og temming i 4 år.

Hvordan kan dU vite om jeg har lite eller mye erfaring?????

Endret av hesteelskeren
Lenke til kommentar

 

Har selv holdt på med hest i ish 10 år, og det du må huske her er at det _ALLTID_ dukker opp uforutsette ting. F.eks, hvordan kommer du deg til og fra stallen ? Har du faktisk tid til dette, _HVER DAG_ i mange år ? En hest er ikke ett leketøy. Du har også rimelig lite erfaring.

 

Jeg mener ikke å være negativ, men dette er jo "jente drømmen" til sinnsykt mange, og utrolig få er klar over hva det faktisk innebærer. Det er ikke bare å måke, fore og ri...

 

Selv har jeg eid hester i 9 år, og har vært med på drift av stall i 6. Har også holdt ridekurs i dressur, sprang, horsemanship og temming i 4 år.

Hvordan kan dU vite om jeg har lite eller mye erfaring?????

 

 

Du har ikke mye erfaring som 13 åring. Det er bare ikke mulig, rett og slett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ridd 1 og halv år. Men har arbeidet flere år med hester. Og SERIØST??? Tror dere at en 14 åring ikke har mye erfaring bare pga alder? Skal jeg også si at dere ikke har mye erfaring?

 

At du har ridd i 1.5 år er lite. At du har mye erfaring som en 13 åring mtp økonomi, ansvar, kunnskaper og slike ting er simpelt ikke mulig med alderen din. Det må du akseptere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...