Gå til innhold

Fear The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Syns første episoden var bra. Brukte tiden godt for å bli kjent med de ulike karakterene. Episode 2 var også fin syns jeg. Eneste jeg alltid sliter med er dumheten til karakterene. Jeg er dårlig på navn, men tenkte spesielt på Milfen og kidden med kniven som møtte rektoren(?) på skolen når han var blitt zombiefisert. Men det er vel kanskje sånn jeg bare må svelge :p 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns første episoden var bra. Brukte tiden godt for å bli kjent med de ulike karakterene. Episode 2 var også fin syns jeg. Eneste jeg alltid sliter med er dumheten til karakterene. Jeg er dårlig på navn, men tenkte spesielt på Milfen og kidden med kniven som møtte rektoren(?) på skolen når han var blitt zombiefisert. Men det er vel kanskje sånn jeg bare må svelge :p

Blir jo fort sånn når de ikke vet hva de møter.

Myndighetene har heller ikke advart folk (foruten at de må holde seg innendørs), så alt er jo ukjent for de.

Hadde dette skjedd i the walking dead hvor de er litt mer opplyste, hadde det vært noe annet :p

Lenke til kommentar

Synes uansett at AMC har gjort en god jobb i forhold til storyline og skuespillerene de har fått fatt i. Tempoet er sakte, men jeg gikk med en instilling om at FTWD kun er en intro til det virkelig braker løs. Så håper på et hurtigere tempo i sesong 2. Synes også at vi har fått vite litt mer, ettersom dem sa på nyhetene i serien at 5 stater hadde rapporterte utbrudd samtidig. Håper forøvrig også på at dem kommer til å skrive inn Tobias i historien, eventuelt at han kommer til å hooke up med våre Core survivors etterhvert. Synes han minner litt om Eugene. En som er litt ubrukelig i zombiefights, men som ellers har mye nyttig kunnskap som er til mye hjelp i en zombie apokalypse.

Lenke til kommentar

Angående flyet, for dere som ikke har lest nyheten rundt den neste web-serien.

 

 

 

 

For noen uker sida så bekrefta AMC at det kommer en ny web-serie som historien rundt den zombien Rick skøyt i første episode av The Walking Dead, eller de to andre we-seriene Cold Storage og The Oath, som var satt nye karakterer ute i TWD-universet. Den nye skal handle rundt overlevende på et fly i lufta.

Så ganske trolig at det er samme flyet i dagens FTWD som er i web-serien vi vil se rundt desember-mars en gang.

 

 

 

 

 

Pluss ørliten spoiler for sesong 2 av Fear The Walking Dead.

 

 

 

I samme nyheten ble det kjent at en av karakterene ombord som overlever blir med som ny karakter i sesong 2 av Fear The Walking Dead. Hvorvidt det er bare den ene karakteren som overlever er ikke helt klart.

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Coolio. Synes serien foreløpig har stort potensiale. hva var det, 10 mill seere på første episode og 8 millioner på den andre?

Gleder meg til episoden i kveld/morgen. Blir bra saker!

 

7 for den tredje. Det er uansett ikke seertall serien trenger så mye av akkurat nå. Folk må bli vandt til serien, og denne sesongen er som en "test-runde" som endte opp med å gå veldig bra når det kom til seertallene. Med flere episoder og litt bedre sendemønster (ingen pauser har gjort under for hovedserien). 

Lenke til kommentar

Må si det er litt imponerende hvordan de får til de utendørs-scenene i dag, med tanke på at det er spilt inn i Vancouver, ikke Los Angeles som pilotepisoden. Du så i episode 3 når de kjørte forbi sykehuset at scenen kunne vært spilt inn i Vancouver, men bortsett fra det og inne-scenene har det vært ganske spot-on. 

Lenke til kommentar

Jeg synes at det var en ganske god episode. Vi fikk greie på at det har vært et lite time-skip på rundt 7 dager. De har ennå ikke funnet ut viruset er airborne og at alle egentlig er "infected" ettersom han army duden sa at de skulle fortsette å koke vannet. Han fyren som lå død i gata med en pistol ved siden av seg gjør også nasjonal garden her tvilsom ettersom det virker som om dem kanskje kjører rundt og skyter alt som rører seg utenfor the safezone. Håper nesten at de plasserer Nick i en celle fram til han er clean. Den scenen hvor han lå under senga og stjal morfin dryppet til den pasienten. Fy faen..

Lenke til kommentar

Stoppa å se Walking Dead etter 2 sesongen, ble for mye drama.

 

Synes Fear the walking dead virker ok foreløpig.

 

Men er det slik å forstå at den Zombie kulturen vi kjenner idag, ikke finnes i Fear the Walking dead 'Verdenen'. Vil tro at nesten samtlige av jordas befolkning i dag ville automatisk skutt en zombie i hodet.

Lenke til kommentar

Ja, i Walking Dead universet, så har det aldri eksistert noen zombie filmer eller fiction bøker. De er totalt blanke på det området og det er det Robert Kirkman prøver få frem. I orginal serien har zombie-apokalypsen allerede varet i rundt 2 måneder pluss minus og de har da skjønt det på det tidspunktet at det er headshot som skal til eller "destroy the brain".

Lenke til kommentar

Bra episode men et par ting jeg reagerte på.

 

#1 Hadde virkelig håpet på at DETTE var episoden hvor Travis faktisk beviste seg selv og drepte den zombien når han attpåtil fikk muligheten og army gutta presenterte han med en ladet M107 .50 rifle med et mil-scope. Det var utrolig skuffende da Travis i sitt "tidligere liv" underviste i Darwin og I Ching, som handler om å tilpasse og adaptere seg etter forholdene for å kunne overleve. Synes da Travis er flink i teorien, men han suger i praksis når det kommer til å drepe zombier og tilpasse seg.

 

#2 Scenen med hvor noen av army gutta ble slaktet av zombiene. Følte at AMC cheaped out med denne scenen. Vi fikk med oss at de møtte for mye motstand med zombiene ved å entre den bygningen, men da kun på radioen og han som kom løpende og fortalte Travis at det var forandring i planen og at han måtte tibake til SZen. Denne scenen kunne ha blitt gjort så ufattelig mye bedre om vi hadde fått sett det fra soldatene sitt perspektiv, og at det kanskje skiftet til et first-person perspektiv da zombiene ville ha kommet bak dem, foran dem og fra sidene.

 

#3 Nick sin screen-time vs Alicia og Chris. Hvis det var NOEN som fortjente å få kuttet skjermtiden sin, så var det faen meg Alicia og Chris. At de køddet rundt i det tomme rikmanns huset var totalt uinteressant. Jeg ville ha vært mye mer interessert å sett mer av Nick og den nye kompisen hans Worlds Greatest Saleman eller hva nå han kalte seg selv. Nick er ikke noen pyse, og Salgsmannen hadde tydligvis skjønt mye mer av situasjonen enn noen av de andre overlevende vi har fulgt. Han har en plan, han har skjønt at ting som tidligere hadde en verdi ikke har det lenger, ettersom han byttet mansjett knappene sine mot Nick sitt liv og det med at han sa "Its back to the old rules now".

 

Synes da AMC kunne ha spart oss for de 7 minuttene med Alicia og Chris. Det hadde vært nok med 2 minutter MAX om de på død og liv måtte ha med de to.

 

Ellers hadde jeg ingen problemer med episoden.

Lenke til kommentar

Bra episode men et par ting jeg reagerte på.

 

 

#1 Litt enig her, Travis virker litt treg til å få med seg hva egentlig skjer rundt ham.

 

#2 National guard, har dem i det hele tatt fått våpen opplæring ? Jeg har store problemer med å tro at dem er så talentløse, 5 stormer inn i en bygning og 2 kommer ut... Hadde det vært Zombier ifra War Z så hadde jeg trodd det. Zombiene i War Z , er 'super' raske og agressive.

 

Men denne scenen har dem kunna ha gjort mye mere ut av som du sier. Og fått vist hvorfor zombier som er så trege kan overmanne en liten militær styrke.

 

#3 Er vel bare for å vise at selv under zombie apokalypser så klarer ungdommen å kjede seg. Frykter Nick og Worlds greatest Salesman blir det 'onde' radarparet, som kommer til å dukke opp og manipulere et helvete for de overlevende.

 

 

For min del er det oppførselen til hæren. Jeg kan ikke begripe at det er slik det vil foregå, minimalt med informasjon til folka de beskytter og ikke minst ordren om at de sivile skal skytes når dem trekker seg ut, hva i all verden er poenget med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...