Gå til innhold

Børste støv av mine Wii spill ved bruk av emulator?


Anbefalte innlegg

Merker at jeg har lyst å spill en del av spillene jeg har til Wii, men mangel på HDMI og oppkobling som går utenom reciever gjør at det er et lite prosjekt hver gang med omkobling osv. Blir dermed aldri brukt og den ligger å i en skuff sammen med alle spillene.

 

Så har sett på diverse guider på hvordan jeg kan få spillene over på pc, og da hadde det vært helt supert å kunne spille de også på pc :)

 

Så til spørsmålene:

 

- Vil min stuepc klare å emulere disse spillene på en skikkelig måte?

Intel Core i3 4130

Intel HD Graphics 4400

8 GB RAM

- Hvilke emulator er i så fall anbefalt? Dolphin?

- Kan jeg bruke håndkontrollene til Wii på pc ved bruk av emulator? Eventuelt Xbox one/360 kontrollene?

- Noen som har erfaringer med å emulere wii spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke PCn din er sterk nok, dessverre. I tillegg er det bortimot umulig å bruke original-diskene, eller kopiere dem til harddisk, pga det spesielle formatet. Noe som betyr at du må gjøre deg til pirat og laste ned spillene, med de farer for trojaner og virus det innebærer. 

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Tror ikke PCn din er sterk nok, dessverre. I tillegg er det bortimot umulig å bruke original-diskene, eller kopiere dem til harddisk, pga det spesielle formatet. Noe som betyr at du må gjøre deg til pirat og laste ned spillene, med de farer for trojaner og virus det innebærer. 

 

Etter hva jeg kan se på nett er det ikke noe problem å få spillene over på harddisk ved bruk av Wii. 

 

Største problemet her blir om pcen klarer å spille det av. Etter å ha søkt på nett ser det ut til at det også skal gå greit, så da blir det å teste med et spill eller to for å se hvordan det går.

Lenke til kommentar

 

 

Tror ikke PCn din er sterk nok, dessverre. I tillegg er det bortimot umulig å bruke original-diskene, eller kopiere dem til harddisk, pga det spesielle formatet. Noe som betyr at du må gjøre deg til pirat og laste ned spillene, med de farer for trojaner og virus det innebærer.

Etter hva jeg kan se på nett er det ikke noe problem å få spillene over på harddisk ved bruk av Wii.

 

Største problemet her blir om pcen klarer å spille det av. Etter å ha søkt på nett ser det ut til at det også skal gå greit, så da blir det å teste med et spill eller to for å se hvordan det går.

Hold oss oppdatert på hvordan det går da.

Lenke til kommentar

Tror ikke PCn din er sterk nok, dessverre. I tillegg er det bortimot umulig å bruke original-diskene, eller kopiere dem til harddisk, pga det spesielle formatet. Noe som betyr at du må gjøre deg til pirat og laste ned spillene, med de farer for trojaner og virus det innebærer. 

 

Man blir da ikke pirat av å laste ned spill man allerede har? Ihvertfall ikke moralsk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Virus, lol.

Satt og så Supernatural på nettet for en del måneder siden, og ca halvveis gjennom episoden ble skjermen svart. Var mildt sagt et helvetes styr å få bort viruset. Jeg satt og streamet, så strengt tatt lastet jeg ikke ned noe engang på vanlig måte. Ikke undervurder evnene til en virus-jævel som vil yppe seg.

Lenke til kommentar

Nå er det litt forskjell på å gå inn på en jalla streamingside som kjører femti ondsinnede skript lagvis, og å laste ned en fil fra en side du stoler på, og som du skanner før du tar i bruk. Det jeg syntes var så gøy var den troskyldige  Komputer For Alle/Hjemme PC-grasrot-visdommen som kom for en dag i kommentaren over. Jeg mener ikke å si at virus ikke finnes.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tror ikke PCn din er sterk nok, dessverre. I tillegg er det bortimot umulig å bruke original-diskene, eller kopiere dem til harddisk, pga det spesielle formatet. Noe som betyr at du må gjøre deg til pirat og laste ned spillene, med de farer for trojaner og virus det innebærer.

Etter hva jeg kan se på nett er det ikke noe problem å få spillene over på harddisk ved bruk av Wii.

 

Største problemet her blir om pcen klarer å spille det av. Etter å ha søkt på nett ser det ut til at det også skal gå greit, så da blir det å teste med et spill eller to for å se hvordan det går.

Hold oss oppdatert på hvordan det går da.

 

 

Det skal jeg gjøre. 

 

Har nå bestilt en MayFlash Sensor DolphinBar på ebay for å koble til wii kontrollene. Burde fungere med hva som helst av bluetooth adapter, men ser dette var anbefalt og kostet ikke så mye heller.

 

Får ikke testet noe mer før jeg får DolphinBar, samt jeg reiser på jobb i 14 dager på mandag. Mulig jeg tester litt ved å bruke tastatur bare for å se om spillene går greit uten antydning til lag osv. 

 

Jeg kommer også til å teste med x360 kontrollen, bare for å kunne sammenligne og se hva jeg foretrekker :)

Lenke til kommentar

Nå er det litt forskjell på å gå inn på en jalla streamingside som kjører femti ondsinnede skript lagvis, og å laste ned en fil fra en side du stoler på, og som du skanner før du tar i bruk. Det jeg syntes var så gøy var den troskyldige  Komputer For Alle/Hjemme PC-grasrot-visdommen som kom for en dag i kommentaren over. Jeg mener ikke å si at virus ikke finnes.

Strengt tatt ikke. Har brukt siden i årevis uten problem, og jeg var som sagt halvveis gjennom episoden. Straks du laster ned noe som helst risikerer du å få virus. Selv om du stoler 100% på siden du laster ned fra er du ikke sikker, da det er filene du må stole på. Det er ikke det samme.

Lenke til kommentar

 

Nå er det litt forskjell på å gå inn på en jalla streamingside som kjører femti ondsinnede skript lagvis, og å laste ned en fil fra en side du stoler på, og som du skanner før du tar i bruk. Det jeg syntes var så gøy var den troskyldige  Komputer For Alle/Hjemme PC-grasrot-visdommen som kom for en dag i kommentaren over. Jeg mener ikke å si at virus ikke finnes.

Strengt tatt ikke. Har brukt siden i årevis uten problem, og jeg var som sagt halvveis gjennom episoden. Straks du laster ned noe som helst risikerer du å få virus. Selv om du stoler 100% på siden du laster ned fra er du ikke sikker, da det er filene du må stole på. Det er ikke det samme.

 

 

Hva slags fil var det? En video-fil som ekseverer kode? Hva slags format? Og hvorfor halveis igjennom episoden? Og browseren lar videoen eksevere kode uten å spørre? Høres utrolig merkelig ut.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva slags fil var det? En video-fil som ekseverer kode? Hva slags format? Og hvorfor halveis igjennom episoden? Og browseren lar videoen eksevere kode uten å spørre? Høres utrolig merkelig ut.

 

AtW

Noen har fått ordliste til bursdagen, ser jeg. :p Er bare en helt vanlig streaming-side (ikke Netflix, eller noe sånt). Og ja, det høres rart ut at det skjedde halvveis gjennom episoden. Ble både overrasket og forbannet da. :p Men poenget er at så lenge man laster ned noe fra nettet... noe som helst... risikerer man virus. Jeg vet det er fullt mulig å gjemme ting i andre filer som bilder, tekstdokumenter osv i f.eks MP3-filer (har testet det selv), så det kan ha vært noe sånt. Anti-viruset vil da tro det er en ren MP3-film, men når filen kommer til et visst punkt vil viruset aktiveres. Absolutt ingen sider på nettet er 100% trygge, fordi det lages mange flere virus enn selv de beste antivirus-programmene klarer å registrere.

 

Og ja, om det var noen tvil er det så absolutt mulig å få virus selv på en Mac, eller på telefonen din. Laster du ned noe, risikerer du virus. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

 

Hva slags fil var det? En video-fil som ekseverer kode? Hva slags format? Og hvorfor halveis igjennom episoden? Og browseren lar videoen eksevere kode uten å spørre? Høres utrolig merkelig ut.

 

AtW

Noen har fått ordliste til bursdagen, ser jeg. :p Er bare en helt vanlig streaming-side (ikke Netflix, eller noe sånt). Og ja, det høres rart ut at det skjedde halvveis gjennom episoden. Ble både overrasket og forbannet da. :p Men poenget er at så lenge man laster ned noe fra nettet... noe som helst... risikerer man virus. Jeg vet det er fullt mulig å gjemme ting i andre filer som bilder, tekstdokumenter osv i f.eks MP3-filer (har testet det selv), så det kan ha vært noe sånt. Anti-viruset vil da tro det er en ren MP3-film, men når filen kommer til et visst punkt vil viruset aktiveres. Absolutt ingen sider på nettet er 100% trygge, fordi det lages mange flere virus enn selv de beste antivirus-programmene klarer å registrere.

 

Og ja, om det var noen tvil er det så absolutt mulig å få virus selv på en Mac, eller på telefonen din. Laster du ned noe, risikerer du virus. Enkelt og greit.

 

 

Jasså? Kan du sende meg en slik fil som har virus via mp3? Personlig tror jeg ikke du fikk virus i det hele tatt via streamingen, jeg tror virues skapte noe problem mens du så på episoden og du hadde det fra før.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå er det litt forskjell på å gå inn på en jalla streamingside som kjører femti ondsinnede skript lagvis, og å laste ned en fil fra en side du stoler på, og som du skanner før du tar i bruk. Det jeg syntes var så gøy var den troskyldige  Komputer For Alle/Hjemme PC-grasrot-visdommen som kom for en dag i kommentaren over. Jeg mener ikke å si at virus ikke finnes.

 

Ikke gå ut fra at alle er så godt kjent med forholdsreglene for bruk av internetts mørkere kroker som deg. Det skader ikke å minne om at det er risiko involvert. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...