Gå til innhold

Rocket League - Spilltråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Da har det kommet patch, med blant annet tre nye maps i den nye "rocket labs" modusen.

 

Utopia Retro (tunnelen) er tilbake fra sarpbc, og akkurat som i forgjengeren er det den verste banen ever.

Veggene bøyer seg inn mot målet så ballen spretter inn foran mål nærmest uansett hvordan man treffer veggen. Det er bare å gå all-in i alle angrep, bommer du på ballen, havner i motstanders mål og det blir kontring imot så står man allerede perfekt plassert i sitt eget mål. Det er faktisk nesten så man bare kjører radiobiler i runding, i stedet for å snu og komme seg på rett side av ballen er det stort sett raskere å bare kjøre gjennom tunnelen.

Det eneste jeg liker med banen er den lille forhøyningen i midten med en boost over seg, der er det en liten risk/reward med å sette seg ute av spill 3-5sek for å få den boosten, i tillegg til at man kan ende opp med å bomme på den. Noe lignende ser jeg gjerne at de implementerer på en annen bane, etter at de har trykket delete på denne og tømt papirkurven.

 

Double Goal (beskrivende navn) har jeg ikke like sterke følelser rundt, men igjen liker jeg ikke at veggene bøyer seg inn mot målene. Interessant konsept, selv om det ofte ender opp med at man angriper enten på venstre eller høyre side, veldig sjeldent at forsvarende lag trenger å bekymre seg for å beskytte mer enn ett av målene om gangen. Banen trenger litt arbeid, men den har potensiale.

 

Underpass (forhøyning på sidene) syns jeg faktisk var ganske morsom. Den klart beste av disse tre etter min mening. Ikke altfor ulik de "vanlige" banene, men plattformene på siden tilfører nye utfordringer og situasjoner hvor folk som er gode virkelig kan få vist seg fram. Litt merkelig at selve målstreken går skrått bakover (hvis du står på streken er tverrliggeren litt bak deg, ikke rett over), vet ikke helt hva jeg syns om det enda. Kan se for meg at denne banen havner i ranked etter hvert, nå som de har begynt å legge til non-standard baner (wasteland).

 

 

Ble litt mer enn jeg hadde tenkt å skrive, men det var mitt førsteinntrykk etter 4-5 kamper på hver bane, så kan det jo alltids skje at man endrer oppfatning etter litt mer spilletid.

Endret av MythiC8
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

er det bare meg eller har RL serverne vært fullstendig bak mål i det siste, vær gang jeg har spilt så kommer det error etter noen kamper og jeg må bare avslutte, virke som problemet er mest på kveldene når det er litt spillere online.

 

Feilmelding er noe ala we cannot connect to matchmaking server, please try again later(Error 38)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

RLCS Season 3 World Championship denne helgen:

 

Etter 3 måneder med kvalifiseringer så er det "the final showdown" i Los Angeles mellom de 4 europeiske, 4 nord-amerikanske og 2 lagene fra oceania.

 

De beste lagene i verden garanterer alltid for veldig gode og spennende kamper og produksjonen fra RLCS er som regel både god og profesjonell.

 

Sendingene begynner (norsk tid)

 

Fredag 23:00

Lørdag 20:00

Søndag 20:00

 

https://www.twitch.tv/rocketleague

 

Regjerende mestere Flipsid3 Tactics har norske gReazy på laget, så her er det bare å benke seg foran skjermen med norske flagg, chips og noe passende i glasset :)

Lenke til kommentar

It's on like donkey kong!

 

De to lagene fra oceania får vise seg frem i de to første matchene mot et amerikansk og et europeisk lag. Lagene fra Oceania er i forkant sett på som rene walk-overs for NA og Europe, så det blir spennende å se om det stemmer eller om de kan overraske.

 

Ett av lagene fra oceania har i tillegg en spiller som bruker mus og keyboard(!!!)... good luck with that buddy...

Endret av Zork
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...