Gå til innhold

Er det noe verdi i gamle klubbdrakter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen anelse om du får solgt draktene eller ikke, men det er et marked for gamle klubbdrakter, blant annet på sider som https://www.classicfootballshirts.co.uk/. Det er helt umulig for meg å tippe hva draktene er verdt, men det kommer nok an på tilstand, årgang, ev. trykk og størrelse. Det er flere som samler på drakter, og et tips kunne vært å legge de ut for salg på Klansforumet, men av det jeg kan se er aktivititen på Kjøp og salg-delen heller laber.

 

Jeg vil tippe at du ikke får så altfor mye mer enn et par hundre kroner drakten.

Lenke til kommentar

Tvilsomt at gamle VIF drakter er noe særlig verdt. Det er markedet som bestemmer og jeg vil tro at det ikke er så mange tilhengere av VIF at det er "kamp" om gamle drakter.

 

Hvis de er fra klubbens start så er de verdt litt mer siden dette utvider markedet til "alle" samlere av fotballting. Kan muligens være verdt litt mer enn det Jørgen skriver med tanke på at pyntedrakter man får kjøpt koster noen hundrelapper de også. Du må regne med at det tar veldig lang tid å selge dem pga markedet :p

 

Når man ser på "Pawn Stars" etc der gamle drakter etc selges for mange tusen dollar så er det fordi det er enormt mange samlere av de gjenstandene det gjelder. Det er også ting som "burde" være verdt mye som ikke er verdt en dritt pga at det ikke er noen som vet hva det er og da samler ingen på tingen.

 

Slike ting kan jo gå for gode penger på en auksjon hvis det er et par folk som samler og plutselig vil ha gjenstanden for "enhver pris", men det er rimelig usansynlig i lille Norge :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Jeg samler drakter.

Kanskje jeg er interessert i hva du har...

Du kan gjerne swnde meg en mail med bilder av hva du har..

 

Mailen min er [email protected]

 

Takker

 

Broren min var en ihugga fan av VIF og da han døde satt jeg plutselig med en del klubbdrakter/trøyer fra VIF. Jeg har ikke talt men vil tippe det er 6-8 stykker fra forskjellige årganger. Er det noen som samler på disse og har de egentlig noen verdi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...